Probleem met IDE drives

Pagina: 1
Acties:

• Thom013
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05-2022
Hallo,

Ik heb in mijn computer een dvd-speler en een cd-brander. Ik heb wat zitten doen met het programma Virtualdrive pro 10. In de afdeling VCD Managers heb ik geklikt op de optie Disable IDE. Het gevolg hier van was dat mijn computer de speler en de brander niet meer herkende. Dit was ook de bedoeling, maar toen ik het beu was en de ide drives weer wilde activeren ging het mis.

Nadat ik op enable IDE had geklikt kwam er een please wait melding in beeld, waarna er kwam te staan dat er een probleem was met het activeren van de IDE-drives. Ik heb de computer opnieuw opgestart en het overnieuw geprobeerd, opnieuw zonder succes. Daarna heb ik het programma verwijderd in de hoop zo de drives terug te krijgen, maar tevergeefs.

Mijn vraag is nu weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen? Moet dit weer via Virtualdrive pro of is er een alternatief?

Alvast bedankt,

Thomas Nieuwkoop

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-02 10:34
Misschien is dit wel het zelfde probleem :
CD/DVD verdwenen!

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 16:18

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Klinkt misschien stom, maar een re-detect van je IDE apparaten in je BIOS, en daarna dat proggie waar je het over hebt gehad verwijderen? (Of beter nog, in omgekeerde volgorde ?)