Data kwijt op externe HDD

Pagina: 1
Acties:

• The Medic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-02 11:49
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een 300 gig externe maxtor schijf in een Spire gigapod II behuizing.
Ik had wat problemen met de usb verbinding die zo nu en dan wegviel dus heb ik hem geprobeerd in een andere usb poort de zetten, maar toen had de pc er geen zin meer in en herkende hij hem niet meer via uitvoeren>diskmgmt.msc heb ik hem wel weer gevonden in de lijst en daar stond er zo'n "rood rondje met wit streepje erin" icoontje. in diskmgmt heb ik hem weer geactiveerd alleen toen kwam de ellende, nu geeft hij aan dat er 300 gig vrij is terwijl er 150 gig aan data van mij opstaat als ik hem nu in verkenner aanklik zegt hij de schijf niet te kunnen lezen en dat ik moet formatteren, dit heb ik uiteraard niet gedaan. Weet iemand hoe ik het voor elkaar kriig dat ik niet al mijn data kwijt raak want staan ook veel documenten op en die kan ik eigenlijk niet missen. Ik hoop op raad!! als jullie nog iets missen om mij te helpen dan vertel ik dat er nog wel bij. ik hoop dat er iemand is die dit soort problemen kan oplossen!

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Via de search heb ik iemand gevonden met hetzelfde probleem. Je moet lijkt mij even proberen je data veilig te stellen en vervolgens de boel formatteren. Mogelijkheid lijkt mij om de behuizing even open te schroeven en vervolgens de hdd aan de IDE te bevestigen. Niet de mooiste oplossing, maar goed, het probleem kan in de USB kabel zitten. Succes!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:58
Heb je de OM FAQ / Beleid al doorgenomen? Daar staan een heleboel tips hoe je je data terug kan krijgen.

• The Medic
het luktte me dus niet meer om de partitie te herstellen, ik heb wel de data er nog af gekregen, dus nu ga ik hem dan maar formatteren. Ik blijf het raar vinden dat hij door het verwisselen van usb-poort ineens de partitie kwijt was

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

The Medic schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 15:26:
het luktte me dus niet meer om de partitie te herstellen, ik heb wel de data er nog af gekregen, dus nu ga ik hem dan maar formatteren. Ik blijf het raar vinden dat hij door het verwisselen van usb-poort ineens de partitie kwijt was
In het vervolg de externe schijf veilig verwijderen in plaats van zomaar de USB kabel eruit trekken. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:17

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Misschien kan je nog posten hoe je het uiteindelijk hebt weten op te lossen.

Dan kunnen mensen met hetzelfde probleem in de toekomst misschien het antwoord uit deze post halen :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• The Medic
Hoe ik het dus opgelost heb:

In diskmanager gaf hij een vreemde partitie aan: Fat16-huge. maar ja daar kon ik dus niet mee ik kon de partitie niet herstellen met een van de progjes zoals hier beschreven.
Met file scavenger 3.0 de data naar mijn interne HDD geschreven, de schijf geformatteerd als NTFS en stond toen ook automatisch goed in schijfbeheer. Troep weer terug geschreven en hopen dat het nu goed gaat., wat wel wat vreemd was: fil scavenger maakte ook een map aan die UNKNOWN heette hierin heel veel bestanden zoals unknown0065.jpg unknown0067.mp3 etc etc etc. Maar deze stonden ook nog wel gewoon goed in de te herstellen mappen dus stond er als het ware dubbel op, gewoon eraf gegooid maar.
Pagina: 1