Toon posts:

RevDrive automatisch ejecten in combi met ArcServe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallooo...

Leuk zo'n Revdrive... in combi met Arcserve even een job maken, schedulen...en gaan met die banaan.

Of toch niet?

Heey krijg nou wat eject niet automatisch na een geautomatiseerde job... naja zeg.
Er is wel een command linetje die je kan gebruiken

"rsm eject /LF"Iomega RRD" /astart"

...Echter dit werkt alleen bij manueel ingesteld job.

ik heb al contact gehad met Iomega.
reactie: "We know for a fact that the eject function does not work in Arcserve after an automated job. There is no way around that with the REV drive"
Echt veeeeeel aan gehad.

Nu mijn vraag beste tweakers....is het echt zo :'( .... is there no way around?
(wie weet he, tweakers...)

hardware: Iomega rev drive
software: Arcserver 11.1

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 11:54 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat is het probleem om even op een knopje te drukken voor een eject? Duurt dit zolang? Overigens hoe bevalt de RevDrive verder en welk model heb je?

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 16-03-2006 08:51 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het probleem om even op een knopje te drukken voor een eject
Voor ons is het geen probleem, echter voor onze klanten wel. Die willen er niks vanaf weten, die mogen er niks vanaf weten.
(ervanuit gaan dat ze dan mogen inloggen als administrator, vervolgens arcserve benaderen en eject knoppie indrukken)

Het ging om een sata model

Of het bevalt? uhm ja.. ik heb zelf weinig ervaring met backup hardware maar het gaat wel een stuk sneller dan met tapestreamers..

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik vind dit duidelijk genoeg:
We know for a fact that the eject function does not work in Arcserve after an automated job. There is no way around that with the REV drive"
Die mensen hebben zelf er het meeste verstand van denk ik. Ik denk dus dat je met de gebakken peren zit en het niet kan oplossen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels hebben we een aangepaste versie commandline van hierboven wat wel schijnt te werken...maar eerst maar is even goed uit testen

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:58:
Inmiddels hebben we een aangepaste versie commandline van hierboven wat wel schijnt te werken...maar eerst maar is even goed uit testen
Zou je deze commandline anders kunnen posten? Wij zijn ook al tijden op zoek naar een goedwerkende eject mogelijkheid die automatisch plaats vind na een (succesvolle) Arcserve backup job.

Dan kunnen wij het direct ook even testen =)

Mijn Neo Geo MVS collectie

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 00:13
Kan je niet die eject niet in een batch bestandje stoppen wat je na de succesvolle backup job runt? Of denk ik nu te makkelijk ;)

Hail to the king baby!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:31

Phreak

KTM SuperDuke

Ik heb hetzelfde probleem hier op het werk.
Ik heb daar de volgende "oplossing voor bedacht".

Ik heb een script draaien die na de backup sochtendsvroeg de services van Arcserve stopt.
De eject werkt nu wel (niet automatisch btw). Je kan door op de ejectknop het schijfje eruit krijgen.
Savonds voordat de backup start draait een ander script die de services van Arcserve weer start.

code:
1
2
3
net start "CA BrightStor Database Engine"
net start "CA BrightStor Tape Engine"
net start "CA BrightStor Job Engine"

Voor stoppen moet je "start" veranderen in stop.

Zo werkt het hier in iedergeval wel.

Blyatifull

Pagina: 1