Al 3x is het voorgekomen dat de pc niet doorstart. Direct na het bios scherm verschijnt "schijfleesfout". Een aantal keren reboot geeft deze melding niet meer maar de pc komt niet verder dan het bios opstartscherm (waar press del to start setup verschijnt). Na een aantal maal in het bios de schijf opnieuw als bootschijf in te stellen (wat waarschijnlijk nutteloos is want zo stond hij al) en de sata stekkers eruit te halen en er weer in te doen start de pc door (dit is dan wel na een keer of 5 rebooten).
Ik twijfel echter of de schijf (een sata western digital 120 gbvan 1.5 jaar oud) kapot is. Het kan toch ook het moederbord zijn? Ik heb diverse testen gedaan met programma's voor de harde schijf maar zonder resultaat.
Is de pc aan een nieuwe harde schijf toe of zou het ook het moederbord kunnen zijn (asus p4p800 deluxe).
Ik twijfel echter of de schijf (een sata western digital 120 gbvan 1.5 jaar oud) kapot is. Het kan toch ook het moederbord zijn? Ik heb diverse testen gedaan met programma's voor de harde schijf maar zonder resultaat.
Is de pc aan een nieuwe harde schijf toe of zou het ook het moederbord kunnen zijn (asus p4p800 deluxe).
monta