Ip adres van accespoint

Pagina: 1
Acties:

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-04 22:31
Voorheen kwam ik altijd via een 192.xxx.xxx.xx ip adres mijn accespoint (Linksys WAP54g v2.0) benaderen. Sinds 2 dagen heb ik nu een nieuwe adsl provider (speedlinq), en dat adsl modem/router deelt nu 10.0.x.xx adressen uit. Mijn draadloze netwerk werkt nog wel maar ik weet het ip adres niet hoe ik nu mijn accespoint kan benaderen. Ik zag het ook niet staan in mijn modem instellingen, waar wel alle ip adressen van de computers staan die op dat moment online zijn.

Alvast bedankt

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-04 12:49

JdM

Humbled

10.0.0.138?

dat is je modem, niet je router 8)7

[ Voor 70% gewijzigd door JdM op 15-03-2006 20:24 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-04 17:30

ralpje

Deugpopje

Dus je hebt je accespoint achter je nieuwe router hangen?
Dan gok ik op 10.0.0.150. Als je via je WiFi een verbinding maakt, wat is dan je gateway / dhcp server? Post eens een ipconfig /all als je via WiFi verbonden bent.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• JvdM
@ ralpje 10.0.0.138 in beide gevallen (en dat is ook het ip van mijn modem)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Geef pc weer een 192.* adres
en verander het ip adres van je router naar een 10* adres.
Zet je pc weer op dhcp of een `10* adres .....

Iperf

• JvdM
hoe kan ik de pc een 192. adres geven? Dan krijg ik toch helemaal geen connectie met t modem meer?.

Kan ik niet vanaf de huidige situatie 't accespoint benaderen? (desnoods de accespoint resetten)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

JvdM schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:56:
hoe kan ik de pc een 192. adres geven? Dan krijg ik toch helemaal geen connectie met t modem meer?.
Dat hoeft ook niet, je wilt naar je accesspoint.
Kan ik niet vanaf de huidige situatie 't accespoint benaderen? (desnoods de accespoint resetten)
Als je de AP reset wel ja, maar anders niet. Stel gewoon even 't IP-adres in dat je had voor je speedlinq kreeg, dan kun je als het goed is de configuratie van je AP veranderen. Als dat gedaan is stel je alles weer terug in en kun je weer gewoon internetten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• JvdM
Oke dan ga ik dat vanmiddag even proberen, als ik het AP reset, krijg hij dan wel een 10.x.x.x adres? En hoe kan ik dan weten welke dat is, in de handleiding staat namelijk alleen hoe je hem kan benaderen via 192.x.x.x

• mtak
  • Niet online
Een portscan in je eigen netwerk doen in de ranges 192.168.x.x en 10.0.x.x op port 80. Deed bij mij ook wonderen toen ik het adres van mn switch kwijt was :Y)

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Llanorant schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 07:50:
Een portscan in je eigen netwerk doen in de ranges 192.168.x.x en 10.0.x.x op port 80. Deed bij mij ook wonderen toen ik het adres van mn switch kwijt was :Y)
Haha zo herkenbaar, ben ruim 30 uur bezig geweest om het ip terug te vinden. :9
Wat bleek je kom hem alleen instellen via een rs232 poort LOL! :o

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

JvdM schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:56:

lees gewoon mijn laatste regel ....
"zet je pc terug op een 10.* adres of dhcp."

dat modem rot niet al je het adres van je acces point aan het instellen bent
je zet je ip toch weer terug

Iperf

Pagina: 1