Toon posts:

350D CF kaart zien als schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op school een filmpje op mijn CF kaart gezet via een Cardreader. Thuis gekomen ziet mijn PC (windows xp) mijn camera niet als schijf. Kun je überhaupt nog aan dit filmpje komen, en kun je dus je camera als schijf benaderen?

Camera: Canon 350D

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-01 19:14
CF kaartje in een cardreader steken? Dan sluit je in iedergeval een brok camera en software uit.

Edit:
Is 1 x vragen niet genoeg??? Verwijderd in "Canon EOS 350D - Deel 5"

[ Voor 87% gewijzigd door martijn_tje op 15-03-2006 20:42 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een geen cardreader, de vraag is ook of je camera op een andere manier kunt benaderen. En ja, sorry, de vraag heb ik twee keer gesteld :)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-01 22:09

Piggen

Lekker bakkie

Gewoon de drivers van de camera installeren, lijkt me.

Of reinstalleren, want je zult ze vast al geinstalleerd hebben staan.

[ Voor 70% gewijzigd door Piggen op 15-03-2006 20:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Canon Camera wordt meteen herkend, maar als zijnde "Canon EOS 350D". Open ik deze map, of verken ik hem, dan zie ik alleen de foto's. Zo worden je foto's ook verdeeld in mapjes; 103Canon, 104Canon... Die zitten in de hoofdmap DCIM. Digital Camera Image Map. Maar ja, daar staat mijn filmpje ook in, maar ik zie de camera niet als schijfstation maar als 'camera'.

Misschien is het verloren zaak. Maar maybe heeft iemand een oplossing.

Verwijderd

Nee, het kan niet.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 21:17

MBV

Bij Nikon kan je instellen of je camera via PPTP of als schijf werkt. lijkt mij dat dat met een Canon ook moet kunnen. Geen idee eigenlijk hoe mijn S60 werkt, gebruik altijd een cardreader.

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Ik zou sowieso een card reader aanschaffen. Dingen kosten geen drol, en het is zoveel makkelijker om je foto's via een cardreader te uploaden naar je pc. Daarnaast gebruikt een cardreader niet de accu van je camera, dus hoef je minder op te laden :).

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor < 10 euro heb je inderdaad al een cardreader en die dinge nzijn _veel_ sneller dan je camera en zoals Tonio al opmerkt: het kost je geen accutijd.

Maar goed, tenzij iemand toevallig een tooltje heeft geschreven voor de 350D die dit mogelijk maakt, ondersteunt de Canon software het iig niet.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 21:17

MBV

Misschien een idee: livecd van een linux distributie, bijv knoppix, pakken, en daarmee je camera aansturen. Volgens mij werkt het dan ook via PTP als een filesystem.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Canon camera's (of iig de 350D) zijn niet als mass storage te benaderen. De enige manier is idd met een cardreader. (Kosten geen drol, dus koop er gewoon een :P)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-01 12:44

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

En koop dan meteen een USB-stick (of vraag er gratis 1 aan via Microsoft ;))

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Je kan in je cam uit 2 mogelijkheiden kiezen, de Print PTP en PC Connection. Bij die laatste is je cam gewoon de cardreader, en is deze dus als mass storage te benaderen in Windows. De eerste optie is voor Pict Bridge bijvoorbeeld.

Succes!

Menu, laatste tabblad, Communication
Staat overigens gewoon in de manual :/

[ Voor 21% gewijzigd door baquelappe op 17-03-2006 23:29 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

baquelappe schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 23:24:
Je kan in je cam uit 2 mogelijkheiden kiezen, de Print PTP en PC Connection. Bij die laatste is je cam gewoon de cardreader, en is deze dus als mass storage te benaderen in Windows. De eerste optie is voor Pict Bridge bijvoorbeeld.

Succes!

Menu, laatste tabblad, Communication
Staat overigens gewoon in de manual :/
Jammer, maar helaas. Dit is dus niet waar.

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
De afgelopen 14.000 shots waren een metafoor van mijn kromme geest? Ik heb de enige naar behoren functionerende 350?

[ Voor 174% gewijzigd door baquelappe op 17-03-2006 23:51 ]

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
baquelappe schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 23:47:
De afgelopen 14.000 shots waren een metafoor van mijn kromme geest? Ik heb de enige naar behoren functionerende 350?
Ik heb sinds gisteren ook een 350D. Omdat ik m'n cardreader niet kan vinden heb ik m'n 350D noodgedwongen als mass storage device moeten gebruiken. Het werkt gewoon. :-)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja ik weet niet wat jullie voor speciaals doen dan, want bij mij werkt dat niet en heeft dat ook nooit gewerkt.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01 17:32

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ben wel benieuwd met welke firmware het wel en met welke het niet werkt dan.....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:20
Volgens mij is er een verschil van (uitgebreidere) instellingen tussen de "professionelere" manier van foto's maken en de "dummy" mode met voorgeprogrameerde functies (functie-wieltje)
Ik heb hem even niet hier, dus kan het niet even proberen...

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mnee want ik heb de mijne eigenlijk altijd in Av mode staan.

Pagina: 1