Toon posts:

click image->print full size versie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag een soort fotogallery maken waarbij je op een foto kunt klikken, waarmee dan direct een hi-res jgp versie wordt gerint naar je printer.

is dat mogelijk ? of moet ik per se via een pop-up + onload=print ?

dat doe ik nameljk liever niet......

als het kan, is het dan ook mogelijk een grootte mee tegeven, bijv A4 ? dat ie dan stretched naar A4 formaat.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 21:57

chem

Reist de wereld rond

Klinkt alsof je al een hoop moeite hebt gedaan al; kan je vertellen wat dat is geweest?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
nouw dat valt gelukkig wel mee hoor :) om dat te voorkomen vraag ik het hier even..ik ben nl niet een echte die-hard coder :)

maar ik weet dat je simpel met een thumbnail kunt werken, die, nadat je klikt een grotre versie pop-upt die dan auto priint functie aanroept.

maar dat is niet wat ik wil, pop-ups vind ik niet mooi, bovendien worden ze vaak geblockt.

ik wil dus eigenlijk hetvolgende:

click op image thumb -> print /hirez_version.jpg , waarbij dan je print window opent

en....waarbij ik het liefst kan aangeven dat hij op A4 gevuld moet worden....ja dat kan best lelijk worden met opgerekte pixels...maar dat maakt niet uit :)

het gaat hier trouwens om een kleurplaten gallerij, waarbij men dus direct een plaat kan afdrukken op A4 grootte.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 21:57

chem

Reist de wereld rond

Die opmerking was dus sarcastisch bedoeld...

Heb je al gekeken naar wat er kan met bv CSS? evt. icm JS ?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Het kan pas geprint worden als het geladen is. Aangezien he tom grote afbeeldingen gaat zal je een check moeten bouwen om te kijken of die daadwerkelijk geladen is. Je kan een iframepje pakken van 1 bij 1, afbeelding daarin mikken, onloaden en dan printen.

Geen popups, geen blokkers alleen problemen met oude browsers en browsers waarin JS is uitgeschakeld.

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

stylesheet met media print en daarin wel de volledige afbeelding tonen (voor de printer dus)?

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Wat leuk werkt voor print, is een grote afbeelding door middel van de width="x" height="y" te verkleinen. Op het scherm ziet je afbeelding er dan níet uit, geprint juist wél. Met wat creative javascript en een stylesheet met media print kun je zo een mooie afbeelding afdrukken.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal zover :) ik ga wat proberen....maar meer tips zijn altijd welkom.
Pagina: 1