[HTML/CSS] divje tot onderaan pagina?

Pagina: 1
Acties:

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Ben de hele middag al bezig met een opzetje voor website voor mijn pa (stamboom-zooi).
Nu dacht ik, laat ik het netjes aanpakken en ben dus met divjes bezig gegaan (lang lang geleden voor mij).

Nu heb ik dit als grove indeling: http://www.ijmker.com/index.html
Echter 1 probleem:
Ik krijg die linker div (de menu-balk) niet doorlopen tot helemaal onderaan de pagina. In firefox trekt ie 'm al lager door dan in IE, maar toch niet tot onderaan de pagina.
Ik heb al vanalles geprobeerd, o.a. de div van de menubalk genest in die van de tekst, maar 't gaat op een of andere manier op iedere mogelijke manier fout...

waarschijnlijk doe ik iets stom dacht ik, en heb al lopen zoeken naar soortgelijke problemen (hier en gegoogled), maar kan niets vinden.

Iemand die mij uit de brand kan helpen?

Verwijderd

Faux columns
Er hoeft helemaal geen element zijn dat even groot is als de donkere balk. Laat de donkere balk een achtergrondafbeelding zijn van een of ander element, bijvoorbeeld van het html element.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Het kan ook anders dan met achtergrond afbeeldingen :) .

If I can't fix it, it ain't broken.

• El Reino
hmm die achtergrondafbeelding werkt niet...als ik die laat herhalen, loopt die linkerbalk ook door naar boven, en dat is nou net weer niet de bedoeling....
tweede optie moet ik nog 's ff uitvissen...

Verwijderd

El Reino schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:36:
hmm die achtergrondafbeelding werkt niet...als ik die laat herhalen, loopt die linkerbalk ook door naar boven, en dat is nou net weer niet de bedoeling....
tweede optie moet ik nog 's ff uitvissen...
Ligt aan jouw gebrek aan ervaring. Je balk bovenaan kan net zo goed een achtergrondplaatje zijn, en een achtergrondplaatje kan ook weer een stuk achtergrondkleur bevatten.
Borizz schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:03:
Het kan ook anders dan met achtergrond afbeeldingen :) .
Er is geen enkele reden om het anders te doen. Als je je voorstelt dat de verticale balk een horizontale gradient zou hebben die doorloopt tot onder de content, heb je ook niet meer alle opties tot je beschikking, maar werkt het achtergrondplaatje nog steeds. Waarom dan ook niet doen als het om een simpele balk gaat van een honderdvijftig pixels breed?

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

het oplossen met een backgroundimage is nogal vies.
Volgens mij kan je met min-height werken... of anders met (negatieve) margins

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:09:

Er is geen enkele reden om het anders te doen. Als je je voorstelt dat de verticale balk een horizontale gradient zou hebben die doorloopt tot onder de content, heb je ook niet meer alle opties tot je beschikking, maar werkt het achtergrondplaatje nog steeds. Waarom dan ook niet doen als het om een simpele balk gaat van een honderdvijftig pixels breed?
Ik heb ook niet gezegd dat het de beste oplossing is voor het probleem dat de TS heeft, ik geef alleen aan dat het ook op een andere manier kan. Veel mensen (webdesigners) kennen de faux columns ondertussen wel, maar de oplossing zonder achtergrond afbeeldingen is volgens mij vrij onbekend.

If I can't fix it, it ain't broken.

• El Reino
ik ben er nu toch met een work-around uitgekomen. Zonder backgroundimage, maar meer zoals op de 2
2e manier (iets versimpeld), weet alleen neit of ie nu in _alle_ browsers goed oogt, maar in FF en IE (6) in ieder geval wel... :)
thanx voor de tips...

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

CaptBiele schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:11:
het oplossen met een backgroundimage is nogal vies.
Volgens mij kan je met min-height werken... of anders met (negatieve) margins
Het oplossen met een background-image is nogal makkelijk; waarom makkelijk doen als je het jezelf ook tig keer moeilijker kan maken?

Min-height wordt ook niet overal volledig ondersteund.

[ Voor 8% gewijzigd door Rowanov op 16-03-2006 01:12 ]

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je kan toch ook in je CSS aangeven dat BODY height: 100%; is..?
Pagina: 1