Ik heb mijn harde schijf Windows 98 (C en D) en daarachter heb ik laatst SuSe 7.0 geinstalleerd. Na installatie blijkt dat LiLo de huidige bootmanager is. Na de vraag welk OS ik wil opstarten krijg ik een virus melding. Er zit absoluut geen virus op. Kan ik dit op de een of andere manier oplossen??
Kijk eens in je BIOS of je Virus Warning aan staat, zo ja, zet deze dan UIT. Eigenlijk zou dit niet de oplossing moeten zijn (aangezien er volgens mij alleen gereargeerd moet worden bij overschrijven Bootsector) Maar het is het enige wat ik zo gauw kan bedenken
Volgens mij komt die virusmelding van linux en niet van BIOS.
Er verschijnt zo'n rood pop-up scherm dat er een virus is gevonden. continue (Y/N)? en contact McAffee.....
voorheen nooit gehad, maar nadat ik via LiLo
ging booten kwam deze melding.
Kan het ff niet precies uitleggen. zit niet achter mijn eigen pc nu.
voorheen nooit gehad, maar nadat ik via LiLo
ging booten kwam deze melding.
Kan het ff niet precies uitleggen. zit niet achter mijn eigen pc nu.
mcaffee? zal wel die virus scanner zijn die je mbr afscant.. omdat lilo zich in je mbr nestelt, denkt mcaffeee dat t een boot-sector virus is.. no reasons to panic.. gwoon ff de manual van je virusscanner lezen.. en anders toch ff virus-warnings in je bios uitzetten
Verwijderd
Je krijgt een virus warning als je naar linux boot? lijkt me niet he... en als je windows start kan linux moeilijk gaan zeuren over viri... Komt gewoon door lilo en je moet je virus scanner gewoonb vertellen dat ie zijn bek moet houdenOp dinsdag 23 januari 2001 16:13 schreef CNS het volgende:
Volgens mij komt die virusmelding van linux en niet van BIOS.
Verwijderd
Virus scanner zijn vaak nogal dom. Als er een non-windows boot gevonden wordt begint die meteen te mekkeren.
Je moet de scanner gewoon vertellen z'n bek te houden
Lili is geen virus, windows,.....da's pas een virus
Je moet de scanner gewoon vertellen z'n bek te houden
Lili is geen virus, windows,.....da's pas een virus
Pagina: 1