Toon posts:

Omlooptijd totaal vermogen

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Misschien niet helemaal het niveau van de andere topics hier, maar ik kon geen betere plek verzinnen om mijn vraag te stellen.
Ik ben bezig met een project (opleiding bedrijfskunde hbo) en ben aan een financiële analyse bezig van een fictief bedrijf. Nu begrijp ik wel hoe ik de gevraagde berekeningen moet uitvoeren maar ik snap niet helemaal wat de uitkomsten inhouden.

VB: Omloopsnelheid totaal vermogen, geeft aan hoeveel maal het totale vermogen omgezet wordt.
omzet/balanstotaal.

Mijn uitkomst is 11, dus het totale vermogen wordt 11 keer omgezet in de periode op de balans.
Nu vraag ik me af wat is normaal? Wat wordt beschouwd als een lage cq. hoge omloopsnelheid?

Verwijderd

Het probleem met die financiele analyses is dat je de cijfers moet vergelijken met die van andere bedrijven in dezelfde sector.
Nu om concreet op je vraag te antwoorden heb ik spijtig genoeg geen cijfers bij de hand, maar die zal je wel via je coordinator te pakken kunnen krijgen vermoed ik.

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:42
Allereerst staat in je topictitel 'omlooptijd' en in je TS 'omloopsnelheid'. Ten tweede heeft een balans dacht ik geen periode, maar is dit juist een momentopname. Volgens de KVK (bron) is de 'omloopsnelheid totaal vermogen' gelijk aan de omzet gedeeld door het balanstotaal.

De omlooptijd had dacht ik te maken met de tijd tussen betalingen, zeg maar de tijd tussen dat een factuur verstuurd wordt en hij daadwerkelijk betaald is.