De situatie:
Ik geef op een referentiepagina veschillende afbeeldingen weer mbv een background image.
Bovenop deze background image zit een roll-over met een border, en er is ruimte voor een 'bezocht' background die bovenop de afbeeldingen die bezocht werden. Klik je hierop, dan opent de vergrote versie in een pop-up.
Het probleem:
Hoe zorg ik ervoor dat IE, indien datzelfde pop-up venster de focus heeft, in het hoofdvenster de achtergrondafbeeldingen niet opnieuw laadt wanneer je hier met je muis over hovert.
De pagina in kwestie vind je op www [punt] mortier [punt] biz [slash] referenties
Als je een pop-up opent en vervolgens over een andere afbeelding hovert.
Ik heb reeds gezocht naar een oplossing maar de enige FOUC die ik vind is die van een volledige paginaload.
Edit: Laat maar, de oplossing was als volgt:
Het flikkeren houdt op als je de afbeeldingen geforceerd cached.
code die in .htaccess in root dir werd toegevoegd:
<ifModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
ExpiresByType image/gif A2592000
ExpiresByType image/jpeg A2592000
ExpiresByType image/png A2592000
</ifModule>
Ik geef op een referentiepagina veschillende afbeeldingen weer mbv een background image.
Bovenop deze background image zit een roll-over met een border, en er is ruimte voor een 'bezocht' background die bovenop de afbeeldingen die bezocht werden. Klik je hierop, dan opent de vergrote versie in een pop-up.
Het probleem:
Hoe zorg ik ervoor dat IE, indien datzelfde pop-up venster de focus heeft, in het hoofdvenster de achtergrondafbeeldingen niet opnieuw laadt wanneer je hier met je muis over hovert.
De pagina in kwestie vind je op www [punt] mortier [punt] biz [slash] referenties
Als je een pop-up opent en vervolgens over een andere afbeelding hovert.
Ik heb reeds gezocht naar een oplossing maar de enige FOUC die ik vind is die van een volledige paginaload.
Edit: Laat maar, de oplossing was als volgt:
Het flikkeren houdt op als je de afbeeldingen geforceerd cached.
code die in .htaccess in root dir werd toegevoegd:
<ifModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
ExpiresByType image/gif A2592000
ExpiresByType image/jpeg A2592000
ExpiresByType image/png A2592000
</ifModule>
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 20:09 ]