Brakke batterij/oplader?

Pagina: 1
Acties:

• Tommelsch
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 12:38
Ik heb een probleem met mijn Toshiba Satalite 4000cds. Vandaag heb ik per ongeluk de adapter van de naaimachine gebruikt om de batterij op te laden. Hij reageerde hierop door uit te schakelen. Na het inpluggen met de juiste stekker werkte hij weer gewoon.

Echter een uur geleden ging de laptop op eens uit en wil hij niet meer aan. Bij het opstarten krijg ik soms het toshiba logo voor zon 2-3 seconden te zien maar vervolgens valt de batterij uit. De laptop is aangesloten op het lichtnet maar het het lampje voor de batterij is echter oranje. Normaal gesproken betekent dit dat deze moet worden opgeladen maar dit gebeurt automatisch als de stekker erin zit.

Iemand een suggestie wat er is gebeurd en hoe ik dit op kan lossen?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik denk dat je je laadcircuit hebt gefrituurd, en op de laatste loodjes van de accu zat te werken. Kun je controleren door proberen te starten zonder accu maar met voedingsadapter aangesloten.

Hier stond een dode link.

• Tommelsch
Bedankt voor de reactie...

Mmm met alleen netvoeding geeft ie geen teken van leven. Heeft een nieuwe accu zin of is reparatie een optie. Of kan ik mijzelf beter een andere laptop kopen. Zo ja wat is een goed vervanging in de prijs rond 100/150 euro?

Was tamelijk gesteld aan dit beestje... Hoewel het een pII was toch een 40 gig schijf kunnen instaleren en was ideaal voor mailen en internetten en muziek buitenshuis.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik denk dat als het een PII is het het geld voor reparatie niet waard is, gaat al gauw >200 euro kosten... Of je moet iemand vinden die er handig mee is...

Hier stond een dode link.

• Tommelsch
Toch jammer.... Goede oude satellite toch maar zijn laatste rustplaats geven... In de prullenbak ofzo.