"Network Delay"

Pagina: 1
Acties:

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik zit met een irritant probleempje. Het opstarten van mijn laptop wordt vertraagd door een driver (mrxsmb.sys) die pas vrij laat wordt geladen. Zie hiervoor de Bootvis-grafiek:

Afbeeldingslocatie: http://photobucket.com/albums/a134/bakfiets/Overig/?action=view&current=bootvis.jpg

Via Google ben ik er achter gekomen dat die driver met mijn draadloze netwerk te maken heeft. Ik ben er helaas niet achter gekomen hoe deze vertraging weg te halen.

Ik heb een vaste IP-adres voor mijn netwerkkaart.

Specs:
- Medion laptop (AMD Athlon 3000+/ 770 MB)
- Windows XP Home SP2
- draadloze adapter werkt niet vanwege het gemis van de driver; draadloze netwerk werkt via PCMCA-kaart

Iemand met advies?

• Haaglander
  • Niet online
Helemaal niemand? :'(

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:49
Driver downloaden voor je wireless kaart ? :?

Verwijderd

Gebruik je ook de utility van de kaart? Niet doen, gebruik XP standaard wireless utilty.. deze is snel

• Haaglander
  • Niet online
nextware schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 13:45:
Driver downloaden voor je wireless kaart ? :?
Helaas, die is onvindbaar. Ik heb vele uren en dagen met google gezocht, op driver-sites gekeken, opo gebruikersfora gekeken ... noppes. Ik ben niet de enige met deze laptop die dit probleem heeft. :)

De OEM fabrikant van mijn laptop heeft 'm ook niet beschikbaar. :|

Het probleem blijft zich ook voordoen als ik de wireless adapter uitschakel (via apparaatbeheer).

• Haaglander
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:28:
Gebruik je ook de utility van de kaart? Niet doen, gebruik XP standaard wireless utilty.. deze is snel
?? Wat bedoel je precies? Momenteel gebruik ik de client software (PCMCIA-kaart) van de SpeedTouch router.

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-04 15:00
als je die eens probeert te verwijderen, en met de ingebouwde functionaliteit van XP probeert het netwerk op te gaan.

XP doet dat heel aardig.

• Haaglander
  • Niet online
Big Daddy schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 12:08:
als je die eens probeert te verwijderen, en met de ingebouwde functionaliteit van XP probeert het netwerk op te gaan.

XP doet dat heel aardig.
Kan je een paar tips geven hoe ik dat moet instellen? Met de netwerk wizard misschien?
Alvast bedankt.
Pagina: 1