Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML
En volgens mij wordt het erg moeilijk om aan een µP (PIC ofzo) te ontkomen, als je die wel toestaat is dit piece-of-cake.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Als ik zo'n uC zou gebruiken kun jij het dan voor me progameren? (of iemand anders?)naftebakje schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:05:
Waarschijnlijk zullen ze je op het forum van circuitsonline beter kunnen helpen.
En volgens mij wordt het erg moeilijk om aan een µP (PIC ofzo) te ontkomen, als je die wel toestaat is dit piece-of-cake.
Uiteraard zorg ik voor alle spullen en desnoods tegen vergoeding
Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML
[ Voor 10% gewijzigd door P5ycho op 15-03-2006 19:08 ]
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
Vrij groot verschil tussen die twee denk je zelf niet?
Als je uitlezing wilt op display (trouwens 2 segmenten lijkt me wat weinig, een segment is 1 oplichtend deel, wsl wil je 14 segmenten hebben) en een gemoduleerde regeling kan je idd best voor een microcontroller gaan, anders kan je wel is veel hardware hebben voor een vrij simpel ding.
Zoek es wat rond, moet heus wel wat te vinden zijn (pwm regeling met PIC, temperatuurmeting met PIC, die twee samengooien... )
Ongeveer 1 à 10 A ?
Vrij groot verschil tussen die twee denk je zelf niet?
Als je uitlezing wilt op display (trouwens 2 segmenten lijkt me wat weinig, een segment is 1 oplichtend deel, wsl wil je 14 segmenten hebben)
quote]
dat is nog niet bekend qwa amperage maar als ik een open uitgang zou hebben dat ik met transistoren of ween pwm uitgang dan kan ik alle kanten op.
Ik bedoel dus dat er 2 cijfers naast elkaar kunnen ja
Zou dit het makkelijker maken? Want ik moet nog steeds digitaal uit kunnen lezen en in kunnen stellen met knopjes
[ Voor 7% gewijzigd door casemodder op 15-03-2006 19:18 ]
Probeer eens een picaxe http://www.rev-ed.co.uk/picaxe/ dat is een gewone pic uC maar dan makkelijker. Je kan hem programmeren in BASIC, en dat is erg makkelijk te leren, kan iedereencasemodder schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:06:
[...]
Als ik zo'n uC zou gebruiken kun jij het dan voor me progameren? (of iemand anders?)
Uiteraard zorg ik voor alle spullen en desnoods tegen vergoeding
van dallas heb je liniare en niet liniare potmeters die je digitaal kunt aansturen, of met 2 knopjes. met en zonder geheugen ed.casemodder schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:16:
Nu kom ik er via een collega achter dat ik via de zaak aan een wat oudere regelaar kan komen die modulerend koud en warm kan sturen. Deze kun je instellen via een potmeter met een NIET linaire temperatuurschaal.
Zou dit het makkelijker maken? Want ik moet nog steeds digitaal uit kunnen lezen en in kunnen stellen met knopjes
ff linkje: http://www.maxim-ic.com/DigitalPotentiometers.cfm
[ Voor 6% gewijzigd door Super_ik op 15-03-2006 19:40 ]
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Met mikrobasic kan je gratis tot 2k code maken, dat moet voldoende zijn. Dan kan je met een gewone PIC werken.1337aldi schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:23:
[...]
Probeer eens een picaxe http://www.rev-ed.co.uk/picaxe/ dat is een gewone pic uC maar dan makkelijker. Je kan hem programmeren in BASIC, en dat is erg makkelijk te leren, kan iedereen
Ik woon trouwens in belgië, er zal vrees ik teveel geld verloren gaan aan verzendingskosten. Maar als je in mikrobasic bezig bent, wil ik gerust een beetje helpen.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
1. Een opamp die de temperatuur meet en dit omzet naar een spanning 0-5V
2. Twee opampen die het signaal van 1. een offset geven (een voor warm en een voor koud)
3. Een opamp die een zaagtand genereert
4. Twee opamps die het signaal van 2. met 3. vergelijken en dus een PWM signaal uitsturen
5. Twee torren of fets om de fans aan te sturen.