Artifacts door niet aarden moederbord met psu?

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb artifacts met counter strike source sinds ik een plexiglaze case heb. Zo omgeveer toen is het begnonnen. Leters zijn onleesbaar, en het titel scherm zit vol vlekken en is soms helemaal paars gestreept,

Ik dacht eerst dat het mijn overclockte videokaart was.. maar dat was niet het geval. Want na terug klokken deed ie het nog steeds.

Ik heb ook mijn geheugen getest met memtest86, die vind geen fouten.

Verder draait mijn 2600+ @ 2800+ , die heb ik terug geklokt zonder resultaat.

Verder dacht ik misschien dat het kan komen omdat ik nu geen verbinding meer tussen de schroefgaten van mijn moederbord en mijn psu.

Specs:

Amd Athlon xp 2600+
XFX 6600GT agp
Asus A7N8X-X
Qtec 350 watt psu. (heeft het altijd goed gedaan in de metale kast.)

Kan iemand me vertellen wat dit kan zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het lijkt erop dat je videokaart een statische lading (ESD) te verduren kreeg tijdens het (de)monteren van de onderdelen.
Kun je 'm in een ander systeem testen?

Zit er nog garantie op? -> Terug ermee. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:56:
Het lijkt erop dat je videokaart een statische lading (ESD) te verduren kreeg tijdens het (de)monteren van de onderdelen.
Kun je 'm in een ander systeem testen?

Zit er nog garantie op? -> Terug ermee. :)
Jep, zit nog garantie op! Dan zal ik hem aanstaand weekend eens testen in een andere bak van me!

Het zal idd de videokaart zijn.. Want ook een andere installatie van Counter Strike source geeft artifacts.

Probeer hem aanstaand weekend wel in andere pc. Heb hem bij alternate gekocht, zo'n half jaar geleden.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels mijn moederbord via zo'n schroef gat met een draatje naar mijn psu gekoppeld. Geen verschil. Maar denken jullie dat ik een nieuwe kaart krijg als die ineens artifacts krijgt? Ik wil de kaart gaan proberen in de pc bij mijn moeder morgen. Maar mocht die kaart nou niet werken dan stuur ik hem terug en dan neem ik de kaart die ik nu bij mijn moeder heb mee terug naar mijn vader omdat ik daar anders niet kan gamen.. Alleen kan het zijn dat de kaart kapot is gegaan door de kast? Het is wel een echte SunBeam plexi kast.. Ik bedoel zou het kunnen dat de kaart niet door mijn toe doen kapot is gegaan maar door statischie elektriciteit die de kast zelf veroorzaakt? Ik wil namelijk niet dat strax mijn andere 6600GT ook sneuvelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dat je een 2e 6600GT gaat mollen zal wel meevallen. Gewoon de kaart aan de randen vasthouden en niet met je vingers op de contacten/IC's komen.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Zo'n kabel is goed voor je systeem in de toekomst, maar je zal er niet mee bereiken wat je nu wil.
je vidkaart is waarschijnlijk kapot... moet vervangen worden voordat het weer goed is...

maar plexiglas is een goede isolator waar door er met iets van stof over te bewegen een grote lading op overgedragen kan worden. Als je tijdens het werken met zo'n kast niet goed geaard bent (bij met een polsbandje) dan kan de lading zich via jou over je componenten ontladen. Ook al hebben chips vaak een beveiliging, zullen ze niet tegen die heel hoge voltages kunnen.

Zorg toch dat je goed ontladen bent (ik denk dat aanraken van de radiator al wat zou schelen) voordat je die nieuwe kaart erin zet.

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ja ik hoop dat het dan inderdaad de kaart is. Morgen zal ik het weten... anders kan ik nog meer gaan zoeken...

Maar ik hoop ook dat ik een nieuwe krijg.. Ik heb nog garantie.. Alleen heb ik een Zalman VF700Cu er op gemonteerd. Voor ik hem op stuur zet ik de orginele cooler er wel weer op.. hopelijk zien ze dat niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:20
En haal gelijk een nieuwe voeding.

* The__Virus mompelt iets over Q-tec, brak, goedkoop, onveilig, onstabiel en brak.
Haal een A-merk voeding (zie OH (overige hardware))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:51:
En haal gelijk een nieuwe voeding.

* The__Virus mompelt iets over Q-tec, brak, goedkoop, onveilig, onstabiel en brak.
Haal een A-merk voeding (zie OH (overige hardware))
brak zei je al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vaaaag! Nu heb ik vandaag zitten klooien met die kaart in mijn systeem bij mn moeder. En daar doet de kaart het perfect! Op de hoge temperatuur na dan.. Hij word idle 48 graden. Maar ik denk dat ik wat teveel koel pasta op de core had gedaan, er zat namelijk een beetje op de contactjes langs de core. Dus ik denk dat de temp niet goed is. Alhoewel ik me kan herinneren dat de kaart standaard al 40 graden werd met mijn Zalman VF700Cu!

Ik draai nu met de kaart op een Abit AS8 moederbord, Abit staat bekend om stabilitijd. Is het mogelijk dat mijn Abit plank de kaart gewoon stabiel weet te houden maar dat hij in feite toch gaar is? Ik vind dit erg vreemd.. Ik ga de 6600GT die dus wel goed is die ik bij me moeder had bij de pc die ik bij mn vader heb inbouwen. Als deze dan dezelfde problemen geeft weet ik dat ik het niet bij de kaart moet zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gekke is dat ik met de nieuwe kaart ook artifacts krijg! Wat wil zeggen dat beide kaarten ok zijn. Ik begin sterk aan mijn geheugen te twijfelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Ik sterk aan je voeding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dat word lastig dan.. ik heb zo geen andere liggen. Word dus moeilijk om te zeggen of het nu me psu of ram is.. Het punt is wel dat als ik 1 van mijn 256mb pinnetjes er uit trek en mijn pinnetje 512 ik gaan artifacts heb. Dus ik denk dat 1 pinnetje 256 en de 512 mb gaar is... Deze heb ik ook wel een keer behoorlijk overclocked..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Geheugen kun je toch zo even testen? klik al gedaan dus

Toch maar eens een andere voeding proberen.

[ Voor 35% gewijzigd door PD2JK op 20-03-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is net vervangen. Er hangt nu een Topower 450 Watt in. Nog steeds artifacts :(

Mja, wat kan het nu nog zijn:

Geheugen
Mobo

Wat niet:
Hdd (Andere getest)
Videokaart (2 andere getest)
DVD brander (naaah, lijkt me stug)
CPU (Neen, lijkt me ook stug)
CSS installatie (heb er 2 verschillende getest)
Windows Setup. (net nieuw, en bij de vorige setup had ik ook al last van deze vlekken)

Jullie laten me zo nog een hele nieuwe pc kopen :D

Wel raar dat memtest geen fouten geeft hoewel het waarschijnlijk dan toch kapot is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De artifacts:

Afbeeldingslocatie: http://ragingb.pointclark.net/upload/files/1/hl2%202006-03-15%2019-46-58-50_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ragingb.pointclark.net/upload/files/1/hl2%202006-03-20%2013-45-28-10_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ragingb.pointclark.net/upload/files/1/hl2%202006-03-20%2013-45-35-20_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ragingb.pointclark.net/upload/files/1/hl2%202006-03-20%2013-45-55-62_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ragingb.pointclark.net/upload/files/1/hl2%202006-03-20%2013-47-29-75_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ragingb.pointclark.net/upload/files/1/hl2%202006-03-20%2013-47-44-09_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ragingb.pointclark.net/upload/files/1/hl2%202006-03-20%2013-47-49-78_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ragingb.pointclark.net/upload/files/1/hl2%202006-03-20%2013-48-40-57_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ragingb.pointclark.net/upload/files/1/hl2%202006-03-20%2013-48-43-60_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ragingb.pointclark.net/upload/files/1/hl2%202006-03-20%2013-49-17-01_thumb.jpg

Het lijkt wel of hij de textures door elkaar gooit...

edit:

Oeps, sorry. er van uit gaande dat ik inmiddels toch al wel een reply had maakte ik een reply ipv een edit. Sorry, won't happen again!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een kick dan maar met wat nieuws..

Ik heb mijn geheugen vervangen voor een pinnetje waarvan ik zeker weet dat het werkt. Nog steeds dezelfde problemen.

Idee wat ik zelf nog had, mijn condensators na kijken. Heb ik gedaan en er staat er geen 1 bol..

Ik heb ook andere spellen getest. Commandos Strike Force en GTA - San Andreas doen hetzelfde en heeft exact dezelfde artifacts.

Wat nieuw is voor me en wat ik net merk in Commandos Strike Force is dat het in het begin heel soepel loopt alleen de briefings zijn onleesbaar en geven rare vlekken tussen de tekst maar wat later begint het heel erg te haperen en komen er door het hele scherm vlekken op de textures. De FPS was 30~40 op hoogste settings en is dan 3~6 FPS. Ook maps met HDR zoals de_nuke en cs_militia geven een hele lage fps sinds dit probleem.

Ook krijg ik sneller en meer artifacts als ik 2x256mb en 1x512 in mijn pac heb dan dat ik 2x256 of 1x512 er in doe..

Ik verdenk mijn moederbord. Aangezien de enige onderdelen die ik nog niet vervangen heb mijn cpu en mijn harddisk, dvd brander zijn. Wel heb ik mijn agp slot nog een doorgeblazen wat ook niets hielp en mijn wlan kaartje er uit gehaald en dat hielp ook niet.

Ideeen zijn welkom, ik ben radeloos..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Heb je je oude (metalen) behuizing nog: omzetten die handel en kijken of het ook daar optreedt. Is dat niet het geval dat zal het aan je nieuwe kast liggen (of statische problemen door het plexiglas, of koelings problemen).

Even nog de koeling: heb je in je nieuwe kast wel voldoende airflow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
littlejoannes schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:00:
Heb je je oude (metalen) behuizing nog: omzetten die handel en kijken of het ook daar optreedt. Is dat niet het geval dat zal het aan je nieuwe kast liggen (of statische problemen door het plexiglas, of koelings problemen).

Even nog de koeling: heb je in je nieuwe kast wel voldoende airflow?
Koeling problemen zal het niet zijn.. Want ik heb nu 2 intake fans. 1 bij de harddisk en 1 op het zij panneel. En heb 1 out take onder de psu. en de psu zelf blaast nog naar buiten...

Ik kan de kast een keer vervangen.. Maar dan zou het toch ook moeten werken als ik alle componenten los op mijn bureau aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 14:15

Nox

Noxiuz

Nou moet ik me afvragen of een topower wel een A merk is, ik ken het iig niet. Volgens mij heb je er ook 30 euro voor betaald (tenzij dit niet het geval is heb ik niks gezegd).

Ik denk dat je nu zon beetje alles getest heb, behalve je mobo en CPU. kijk daar eens naar.

Kijk evt met je nieuwe voeding wat de lijnen zijn dmv een multimeter.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Probeer anders de PSU uit je moeders PC??

Topower is trouwens ook een zwaar b-merk.

Probeer eens een Asus voeding, die zijn meestal wel goed, en niet zo heel duur.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wordt in die plexi behuizing verder niets extra's gedaan aan aarding? Normaal gesproken zorgt de behuizing (metalen) voor extra contact tussen de componenten kwa aarding. Ik neem altijd de HDD heatpipe van Zalman als voorbeeld. Dit zijn twee meetalen blokken verbonden doormiddel van een aantal heatpipes. De metalen blokken worden doormiddel van rubbers aan de behuizing bevestigd, omdat op deze manier de hardeschijf en de behuizing electrisch gescheiden zijn wordt er een klein kabeltje meegeleverd deze dien je onder een schroef te schuiven tegen de hardeschijf en onder een schroef welke contact maakt met de behuizing, zodat beide electrisch niet meer gescheiden zijn.

Zo heb ik mij al eens afgevraagd hoe men dat wilde doen met die plexi behuizingen. Zoals ik begrijp hebben ze geen extra voorzieningen getroffen in zo'n plexi behuizing, volgens mij kun je dan potentiaal verschillen krijgen tussen je componenten. ESD onstaat ook door potentiaal verschil tussen twee objecten.

Overigens hebben de componenten natuurlijk wel een nul draadje via de voedings stekkers, maar dit is nog geen aarde.

Goede voedingen zijn o.a. Enermax, Zalman, Tagan dat zijn voedingen die ik mij zosnel kan bedenken als A-merk.

[ Voor 19% gewijzigd door _Dune_ op 28-03-2006 10:01 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zomaar een vermoeden:

Kan het zijn dat PC + monitor van je moeder op geaarde stopcontacten aangesloten zijn, maar dat een van de twee van jouw eigen PC niet op geaard stopcontact zit?

Het zou zowaar kunnen dat je videokaart bij de oude kast de dan ontstane lekspanning over de backplate en de kast kwijt kon, terwijl nu wegens isolerende kast de lekspanning door de electronica van de kaart gaat (met artefacten tot gevolg).

Als mijn vermoeden klopt zou het helpen dat aardedraadje vanaf de voeding op de backplate van de VGA te bevestigen - maar voor een echte oplossing moeten zowel PC als monitor op geaarde stopcontacten gezet worden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:57:
Zomaar een vermoeden:

Kan het zijn dat PC + monitor van je moeder op geaarde stopcontacten aangesloten zijn, maar dat een van de twee van jouw eigen PC niet op geaard stopcontact zit?

Het zou zowaar kunnen dat je videokaart bij de oude kast de dan ontstane lekspanning over de backplate en de kast kwijt kon, terwijl nu wegens isolerende kast de lekspanning door de electronica van de kaart gaat (met artefacten tot gevolg).

Als mijn vermoeden klopt zou het helpen dat aardedraadje vanaf de voeding op de backplate van de VGA te bevestigen - maar voor een echte oplossing moeten zowel PC als monitor op geaarde stopcontacten gezet worden.
Leuk... krijg binnenkort mijn eigen pc op mijn kamer.. en je raadt het al.. niet geaard.. pff.. hoe groot is de kans dat ik nu ellende te gemoet ga? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook mijn pc op een ongeaard stopcontact en die werkt zonder problemen, je moet alleen niet de verwarmingsbuizen aanpakken die er achterlangskopen, krijg je een leuke schok van :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:15:
ik heb ook mijn pc op een ongeaard stopcontact en die werkt zonder problemen, je moet alleen niet de verwarmingsbuizen aanpakken die er achterlangskopen, krijg je een leuke schok van :P :P
Het kan inderdaad goed gaan, voor hoelang geen idee. Er zijn mensen die jaren met Pc-tjes werken op ongeaarde wandcontactdozen. Maar je kunt ook de meest wazige problemen ondervinden, die niet zomaar ergens aan toe te schrijven zijn. In een dergelijke geval is mijn eerste vraag altijd is het systeem geaard? Nee?, begin daar dan eerst maar eens mee. :/

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De pc waarmee alles ok is is de pc bij mijn moeder. deze is niet geaard!
De pc die problemen leverd is de pc die in de plexi case en en deze is wel geaard.

Dus dion_b je bedoeld dat ik de geel groene draad op de backplate van mijn videokaart moet bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:58:
De pc die problemen leverd is de pc die in de plexi case en en deze is wel geaard.

Dus dion_b je bedoeld dat ik de geel groene draad op de backplate van mijn videokaart moet bevestigen?
Je hebt een geel groene draad? Waar is deze nu aan bevestigd? Werd deze met de behuizing meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb geen geel groene draad, maar deze zit vast wel in mijn voeding ergens bij het aansluit punt naar buiten. Ik vind dit alleen een beetje link om daar aan te gaan knutselen.. Dan bouw ik nog liever alles terug in mijn ouwe kast..

En trouwens die Topower voeding kost 55 euro bij de computerland. Ik geloof niet dat het een slechte voeding is.. Het is een erg zwaar geval. Zo zwaar zelfs dat ik bij de aankoop ging twijfelen of deze wel in mijn plexi case mag. Laten we de voeding uit sluiten. De voeding moet de power kunnen leveren die mijn pc vraagt. En zou ook niet voor problemen moeten zorgen..

En BTW, ook mijn ftf scherm is geaard.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:12:
[...]

Leuk... krijg binnenkort mijn eigen pc op mijn kamer.. en je raadt het al.. niet geaard.. pff.. hoe groot is de kans dat ik nu ellende te gemoet ga? :(
Klein maar aanwezig. Belangrijk is dat *alles* geaard is of ongeaard is, problemen krijg je meestal pas als je geaarde dingen op ongeaarde dingen aansluit. Let op dat sommige dingen die je niet zou verwachten (zoals kabelaansluitingen bij kabelinternet) geaard zijn. Wederom, niet iedereen heeft er last van, maar de storingen erdoor kunnen uiterst vaag zijn. Daarom ook dat computers geaard aangesloten *dienen* te worden. Als je ervoor kiest dat niet te doen *kan* het goed gaan, maar altijd aardingsproblemen uitsluiten als er eea misgaat...

Het is niet het probleem of de schuld van computerfabrikanten dat in NL tot kort zo goed als geen geaarde stopcontacten aangesloten werden buiten natte ruimtes :o
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:58:
OK, maar waar het vooral om gaat is of de monitor ook geaard is of niet. Als jouw PC wel geaard is en je krijgt last van lekspanning, dan vermoed ik dat je monitor niet geaard is...
Yup, in ieder geval om te proberen (en doe het alsjeblieft op een moment dat zowel monitor als PC fysiek van stroom gehaald zijn, een evt kleine opdonder overleef je zelf wel, maar je videokaart geheid niet :o )

Edit:
Verder geldt in het Nederlands dat de derde persoon enkelvoud met stam+t opgebouwd wordt. Dus "leverd" moet "levert" zijn en "bedoeld" moet "bedoelt" zijn. Hou persoonsvorm en voltooid deelwoord uit elkaar :o - dit is zowat de enige consequente, logische regel in de NL grammatica, waarom hebben Hollanders er zo vaak moeite mee :? :z

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 28-03-2006 13:40 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alles is dus geaard op de pc die problemen levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:48:
Alles is dus geaard op de pc die problemen levert.
De PC wel, maar voor de derde keer:

Hoe zit het met die monitor?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:10:
blaaa

En BTW, ook mijn ftf scherm is geaard.
^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ftf? TFT bedoel je?

Toch de moeite waard om die aardingslijn direct op de backplate van de VGA te zetten. Precies waar het hier fout gaat (aardelus?) zou ik niet kunnen zeggen, maar het zou me nog steeds weinig verbazen als wat je ziet de visuele weergave van een 50Hz brom is :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TFT bedoel ik jah, dan ga ik dat zsm eens proberen...
Pagina: 1