[p4p800 SE] haalt usb2 snelheden niet

Pagina: 1
Acties:

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:33
Ik heb een usb 2.0 mp3 spelertje ,maar overzetten van mp3 ernaar toe gaat retetraag, duidelijk usb 1.1 snelheid. Xp sp2, met usb drivers dus. Ook in linux haalt die geen usb 2.0 snelheid, zelfs als opstartschijf kiezen van de usb-stick haalt die geen usb 2.0 speed. Ligt dus duidelijk aan moederbord, alleen gekke is ik vind amper klachten erover op Google. Iemand die dit herkend?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb precies hetzelfde moederbord, maar ik haal wel USB 2.0 snelheden...

Wat zijn de exacte snelheden waar je dan over spreekt? Toevallig geen ander 2.0 apparaat om te testen?

• Sjah
Nee helaas. Ik haal zeg maar 1 megabyte per seconde bij de mp3's, dat zou dus idd precies usb 1.1 snelheid zijn.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ga eens kijken naar de specs van je mp3 speler en naar de specs van je usb-stick. Dat ze een usb2 aansluiting hebben is leuk. Maar wie zegt dat die met die apparaten ook maximaal haalbaar is.

Usb1.x kan 11mbits aan, 2.x 480mbits. alle apparaten die sneller zijn dan 11mbits vallen onder de category usb2.0.

Dat je auto 200 kan, wil niet zeggen dat je dat haalt in een 30km zone met drempels. Er zijn dus zat factoren die belemmeren de maximale 480mbits te halen.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Je kan in de bios instellen op welke snelheid het moet gaan.

Normaal gesproken staat ie op full speed, maar om de snelste snelheid te halen moet je em zetten op Highspeed.
Probeer dat is

• Sjah
ben ik met je eens, maar hij haalt duidelijk niet 22 mbits ofzo. En in windows eigenschappen van de usb2.0 controller staat ook 6 poorten vrij, dus hij is duidelijk niet geinitialiseerd als usb 2.0 device. Maar goed moet het er maar op houde dan het aan de mp3 usb stick ligt denk ik. :|

• Sjah
@Sas, ik heb al met alles in de bios lopen kloten, hij is gewoon niet aan de gang te krijgen als usb 2.0.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Misschien wat doms van mij, maar weet je zeker dat het een volwaardig USB 2.0 (zoals Sasjee al zei) Highspeed apparaat is, en niet toevallig USB 2.0 Full-Speed? Laatstgenoemde is aanzienlijk trager namelijk..

• Sjah
Weet ik niet, ding is 4 maanden oud, verwacht dat hij niet echt langzaam zou moeten zijn.
Pagina: 1