Hallo..
Ik heb vandaag een nieuw-oud-2ehands moederbord (MSI K7 Pro) gekocht.
Dat heb ik in een kastje gebouwt, samen met een Seasonic SS-235PS voeding (die al zo oud is dat er geen info meer op internet over te vinden is), 235 watt.
Er staat dus nog geen besturingssysteem op.
Probleem 1:
Als ik er stroom op zet (dus nog niet de pc aan), gaat de pc meteen aan-uit 'flikkeren'. (te zien aan de cpu-cooler die aan-uit gaat, en ledjes van de netwerkkaart, cd-speler en floppy drive.)
Als ik dan de aan/uit-knop indruk, gaat ie gewoon aan.
Ligt dit aan de voeding, of aan het moederbord?
Probleem 2:
Ik heb de floppy-drive aangesloten, maar hij herkent em niet ofzo...
In de BIOS staat ie als first-boot, maar doet er niets mee onder het opstarten.
Als ik de diskette drive niet aansluit, geeft ie een error (dat ie drive A: niet kan vinden, F1 to continue). Hij weet dus wel dat ie er is, maar doet er niets mee
De diskette die erin zit is bootable.
Iemand een oplossing ?
Robbert
-edit-
Ik geloof dat ik probleem 1 al heb opgelost, het ligt volgens mij aan de voeding.
Ik ergens een andere voeding van afgetovert, en nu doet ie t wel goed.
Ik heb vandaag een nieuw-oud-2ehands moederbord (MSI K7 Pro) gekocht.
Dat heb ik in een kastje gebouwt, samen met een Seasonic SS-235PS voeding (die al zo oud is dat er geen info meer op internet over te vinden is), 235 watt.
Er staat dus nog geen besturingssysteem op.
Probleem 1:
Als ik er stroom op zet (dus nog niet de pc aan), gaat de pc meteen aan-uit 'flikkeren'. (te zien aan de cpu-cooler die aan-uit gaat, en ledjes van de netwerkkaart, cd-speler en floppy drive.)
Als ik dan de aan/uit-knop indruk, gaat ie gewoon aan.
Ligt dit aan de voeding, of aan het moederbord?
Probleem 2:
Ik heb de floppy-drive aangesloten, maar hij herkent em niet ofzo...
In de BIOS staat ie als first-boot, maar doet er niets mee onder het opstarten.
Als ik de diskette drive niet aansluit, geeft ie een error (dat ie drive A: niet kan vinden, F1 to continue). Hij weet dus wel dat ie er is, maar doet er niets mee
De diskette die erin zit is bootable.
Iemand een oplossing ?
Robbert
-edit-
Ik geloof dat ik probleem 1 al heb opgelost, het ligt volgens mij aan de voeding.
Ik ergens een andere voeding van afgetovert, en nu doet ie t wel goed.
[ Voor 8% gewijzigd door SpokyVS op 15-03-2006 18:25 ]