Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[smilies] :x werkt niet, :X wel

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:31

decramy

root@birdie:~#

Topicstarter
like in title; de :x doet t niet, de :X wel

zo ook met
:d :D <-- is te begrijpen, maar wordt wel vaak toegepast
:y) :Y)
o+ O+
}:o }:O
b) B) <-- is te begrijpen
o-) O-)

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

:d ook niet toch? en is naar mijn idee ook niet te begrijpen hoor.
De D kan duidelijk als een mond worden opgevat.. de d toch niet?

[ Voor 78% gewijzigd door job op 15-03-2006 18:17 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dit vindt ik ook vrij irritant.. B) en :D zijn te begrijpen, maar de rest inderdaad niet.

Die staat er al bij..

edit:
Tuurlijk is het de bedoeling, ik dacht ook dat ik dat al gezegd had, maar niet dus..

[ Voor 49% gewijzigd door TheZeroorez op 15-03-2006 18:21 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Is dat niet de bedoeling?
Persoonlijk vind ik het beter dat het zo is. Mocht je bijvoorbeeld een zin tussen haakjes hebben en eindigen met een woord dat eindigt op een b ofzo, dan krijg je tenminste geen smiley. Dan hoef je tenmisnte niet steeds je post aan te passen als je toevallig dingen zoals :d of b) krijgt.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De grafische smilies zijn slechts een grafische vorm van wat smilies eigenlijk zijn: ASCII-weergave van emoties etc. Ennuh, die lower-case ASCII-meuk komt niet eens in de buurt van wat de upper-case-smilies wél duidelijk maken.
Dus nee, gewoon zo laten dus :Y) Dan gebruik je die shift maar eens wat vaker, luie aap :P

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:19:
Persoonlijk vind ik het beter dat het zo is. Mocht je bijvoorbeeld een zin tussen haakjes hebben en eindigen met een woord dat eindigt op een b ofzo, dan krijg je tenminste geen smiley. Dan hoef je tenmisnte niet steeds je post aan te passen als je toevallig dingen zoals :d of b) krijgt.
Ja, dat klopt ook wel, da's ook niet echt prettig.

:x is alleen niet iets wat me vaak voorkomt lijkt me, en het is best wel niet handig dat het geen :X wordt.

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:31

decramy

root@birdie:~#

Topicstarter
Osiris schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:22:
Dan gebruik je die shift maar eens wat vaker, luie aap :P
Kijk, you get the point O-)

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

RoD schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:19:
Volgens mij doen smileys het alleen met een spatie ervoor en erna. Even testen:D Of niet? (testen dus:):X

[ Voor 3% gewijzigd door sjaakaq op 19-03-2006 19:43 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

:o en :O zijn bijvoorbeeld verschillende smilies, en zoals Osirus al aangeeft zal meestal de lower-case variant niet de juiste vorm hebben mbt hetgeen je probeert uit te drukken. Dat er wellicht een aantal gevallen zijn waar dat minder het geval zal zijn doet niet af aan het feit dat daar wellicht toch weer een (subtiel) andere emoticon achter kan worden gehangen.
Ik zie dus ook geen reden om bijvoorbeeld :x een synoniem te laten zijn voor :X

case closed

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.