Toon posts:

Te weinig ruimte voor Zalman CPU Cooler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vandaag heb ik een Zalman CPU Cooler gekocht (CNPS7000B-AlCu). Fraai apparaat en er zit een duidelijke gebruiksaanwijzing bij. Bij installatie op mijn moederbord Gigabyte 8S661FXMP-RZ viel het mij op dat de koeler met de koelribben tegen de voeding aanzit.
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/rene_veld/rene/Zalman.JPG

Nu kan ik me voorstellen dat dit niet de bedoeling is aangezien een voeding ook warm zal worden maar ik ben nieuwsgierig of dit echt een probleem is of niet ..... :|
Onbelast ... los van een beetje internetten blijft de temp volgens mijn mobo (Easytune 5 met Hardwaremonitor) gewoon netjes 22 graden. (met de kast open overigens)

Input is gewenst.

Groeten René

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 17:32 . Reden: kast was nog open ]

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zolang de temperatuur goed is en er niet al te veel spanning staat op je koeler omdat hij tege de voeding aandrukt is er geen probleem lijkt mij :)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Topicstarter
Temperatuur is nog steed prima ... en de druk op de koeler is minimaal aangezien de ribben zeer flexibel zijn.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:27

_Ernst_

Mark It Zero!

Dat lijkt mij totaal geen probleem. Warmteoverdracht is minimaal doordat het contactoppervlak maar klein is.
Dus als het machanisch gezien kan zoals je zegt, zie ik geen problemen :)

Last.fm

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:04
Je had 't ook even van te voren kunnen checken :)

Overigens denk ik dat 't wel moet kunnen zo, als de kracht die op de koeler wordt uitgeoefend niet al te groot is. Je moet er in ieder geval voor waken dat de koeler zo weggedrukt wordt dat er een klein spleetje tussen cpu en koelblok komt, maar dan merk je dat ook wel aan de temperatuur.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:09:
Je had 't ook even van te voren kunnen checken :)
Had ik nog even niet gezien .... dank voor de info. Had me overigens laten informeren voor Alternate en ging er dus vanuit dat zij het wel zouden weten :/

Denk overigens niet dat de cooler zal gaan wijken, heb hem nl behoorlijk vastgedraaid, maar toch bedankt voor de tip, zal het in de gaten houden.

Trouwens stel dat mijn CPU inderdaad te warm wordt ... springt mijn PC dan in een safety mode ofzo ?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
safety mode, lees eens in de bios, daar kun je instellen wanneere de pc uit moet vallen.
software speedfan

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de info ... probleempjes opgelost !

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
Anders buig je de boel toch gewoon een stukje zodat het vrij zit?
Die zalman waaiers wijken heel mooi hor ;)
Pagina: 1