Nec ND-4570A "alle dvd's zijn leeg"

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:15
Heb net een nieuwe brander, heb ook al een dvdtje gebrand zonder problemen. Maar nu wil ik een dvd afspelen en dat lukt niet. Elke dvd die ik probeer is volgens de verkenner leeg. Ook dvd's die heb wel gewoon doen in een stand-allone dvd spelen.

Het gaat dus om bovenstaande dvd brander. Heb winxp pro met sp2.

Ik kon bijna geen informatie vinden over deze brander op internet en in de search.
Iemand een oplossing?

[update] Ben er net achter dat alleen zelf gebrande dvd's het niet doen. Zelfs een dvd met deze brander gebrand is niet af te spelen :?

[ Voor 15% gewijzigd door GoEV6 op 15-03-2006 17:38 ]

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-01 19:56
GoEV6 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:29:
Heb net een nieuwe brander, heb ook al een dvdtje gebrand zonder problemen. Maar nu wil ik een dvd afspelen en dat lukt niet. Elke dvd die ik probeer is volgens de verkenner leeg. Ook dvd's die heb wel gewoon doen in een stand-allone dvd spelen.

Het gaat dus om bovenstaande dvd brander. Heb winxp pro met sp2.

Ik kon bijna geen informatie vinden over deze brander op internet en in de search.
Iemand een oplossing?
Lukt een cd-tje ook niet?
Probeer anders eens in andere ide port.. of instaleer je windows opnieuw..

• GoEV6
krijgnuwat schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:32:
[...]

Lukt een cd-tje ook niet?
Probeer anders eens in andere ide port.. of instaleer je windows opnieuw..
Een cdtje pakt ie wel. Vind het een beetje ver gaan om Xp opnieuw te moeten installeren.........

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

"Alle DVD's", dus DVD-R, DVD+R en fabrieks DVD's ?

Draai je bepaalde software op de achtergrond (ala InCD of iets dergelijks) ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Met welke software brand je?

• GoEV6
job schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:37:
Met welke software brand je?
Ik brand met Nero en Alcohol 120%.

• krijgnuwat
  • Laatst online: 01-01 19:56
als cd-tje het doet moet dvd het idd ook gewoon doen.. maar zoals die ene gozer zei wat voor progs draai je op de agtergrond?

• GoEV6
krijgnuwat schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:39:
als cd-tje het doet moet dvd het idd ook gewoon doen.. maar zoals die ene gozer zei wat voor progs draai je op de agtergrond?
Kaspersky en verders niks.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Kun je nu nog wel branden (test evt. een DVD+RW ofzo) ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• GoEV6
limoentje schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:49:
Kun je nu nog wel branden (test evt. een DVD+RW ofzo) ?
Heb net weer een dvdtje gebrand, nu met Nero. Branden gaat super maar het 'afspelen' lukt niet.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als je daarna die gebrande DVD gaat ScanDisc-en met Nero CD/DVD Speed, en je bekijkt ff de disc info, werkt dat?

• GoEV6
limoentje schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:04:
Als je daarna die gebrande DVD gaat ScanDisc-en met Nero CD/DVD Speed, en je bekijkt ff de disc info, werkt dat?
Werkt ook niet.

• B-Buster
  • Laatst online: 28-02 00:24
Heb je de nieuwste firmware al geinstalleerd?

zoja, heb je het probleem ook als je een dvdtje van een ander merk probeerd?

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• GoEV6
B-Buster schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:44:
Heb je de nieuwste firmware al geinstalleerd?

zoja, heb je het probleem ook als je een dvdtje van een ander merk probeerd?
Ik kan op de site van Nec geen nieuwe firmware vinden. Heb helaas alleen maar dvd's van Platinum, maar als je een dvd van Platinum kan branden moet lezen toch ook lukken? Had hiervoor een Nec 2510A er daarmee kon/kan ik ze wel gewoon lezen.

• MBMarduk
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Misschien de combinatie dye+drive(+firmware?) ?

Ik heb dit probleem toevallig met Verbatim's en m'n combo-drive. Een paar keer refreshen en dan leest 'ie 'm wel in. Met Aldi schijfje en andere merken geen probleem.

• B-Buster
Ik heb dit probleem gehad met mijn Asus dvd brander icm Platinum schijfjes. Het probleem is dat Platinum veel vernieuwingen doorvoert. Daardoor hebben ze vaak mediacodes op die apparaten niet kennen zonder nieuwe firmware. Ik kon ze eerst ook niet lezen nadat ik ze gebrand heb. Nu met mijn NEC 4550 overigens met de standaard firmware geen problemen meer mee, maar dit is wel duidelijk een firmware probleem.

• job
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

GoEV6 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:39:
[...]

Ik brand met Nero en Alcohol 120%.
nero 5? nero 6? nero 7?
Nieuwe branders worden niet altijd perfect ondersteund door oudere versies.
Al heb ik met necs nooit problemen gehad wat dat betreft.

Maarja zoals hierboven gezegd is... gebruikte media kan inderdaad ook het probleem zijn.
Lijkt mij nu ik posts van anderen lees een aannemlijk probleem.

Verder blinkt je startpost niet uit wat betreft informatie. Probeer de volgende keer eens vollediger te zijn met je informatie.

[ Voor 43% gewijzigd door job op 15-03-2006 19:16 ]

Verwijderd

krijgnuwat schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:39:
Het kunnen lezen van een CD of een DVD heeft *niets* met elkaar te maken. Puur technisch gezien zijn dat 2 afzonderlijke taken voor een DVD writer... Dat het ene wel werkt terwijl het andere defect is kan dus perfect...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 19:17 ]

• GoEV6
job schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:13:
[...]

nero 5? nero 6? nero 7?
Nieuwe branders worden niet altijd perfect ondersteund door oudere versies.
Al heb ik met necs nooit problemen gehad wat dat betreft.

Maarja zoals hierboven gezegd is... gebruikte media kan inderdaad ook het probleem zijn.
Lijkt mij nu ik posts van anderen lees een aannemlijk probleem.

Verder blinkt je startpost niet uit wat betreft informatie. Probeer de volgende keer eens vollediger te zijn met je informatie.
Wat maakt heet uit met welke versie van Nero ik brand? Als ik nu met deze brander een dvd brand en kan hem daarna niet afspelen lijkt mij dit niet een 'fout' veroorzaakt door nero.

• B-Buster
GoEV6 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:23:
[...]

Wat maakt heet uit met welke versie van Nero ik brand? Als ik nu met deze brander een dvd brand en kan hem daarna niet afspelen lijkt mij dit niet een 'fout' veroorzaakt door nero.
Dat zie je verkeerd, het kan wel degelijk ook aan het brandprogramma liggen. In dit geval betwijfel ik dat aangezien je met alcohol er ook niets werkends uitkrijgt. Probeer eens met een ander merk dvdr iets te branden...

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik lees nergens dat je de DVD's ook in een andere speler hebt geprobeerd (of ik heb er overheen gelezen) of-te-wel probeer ze eens af te spelen in een andere driver, wordt er daadwerkelijk wel data op de DVD gezet door de brander?

En blijf a.u.b. af van die Platinum troep.. tenminste als ze de DVD's van de zelfde kwaliteit maken als de CD's eerder. Ik gebruikte eerst CD-R's van Platinum tot ik ondekt dat 9 van de 10 CD-R's binnen een maand onleesbaar waren. De CD-R's die ik over had zo'n 40 stuks heb ik zo in de clico gedumpt.

Zelf gebruik ik voornamelijk Verbatim voor data waarvan ik wil dat deze langere tijd op CD/DVD opgeslagen staat. Verder bevalt Memorex mij ook wel goed. Ik gebruik overigens een NEC3500.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:20

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
_Dune_ schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 08:57:
*knip*

En blijf a.u.b. af van die Platinum troep.. tenminste als ze de DVD's van de zelfde kwaliteit maken als de CD's eerder. Ik gebruikte eerst CD-R's van Platinum tot ik ondekt dat 9 van de 10 CD-R's binnen een maand onleesbaar waren. De CD-R's die ik over had zo'n 40 stuks heb ik zo in de clico gedumpt.

*knip*.
Wat is dat nou voor malligheid? Misschien kan je beter je brander in de kliko smijten.
Ik heb ook Platinum CD-R'etjes en die doen het na jaren nog prima. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Gonadan op 16-03-2006 09:24 . Reden: knippuh ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Gonadan schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 09:24:
[...]

Wat is dat nou voor malligheid? Misschien kan je beter je brander in de kliko smijten.
Ik heb ook Platinum CD-R'etjes en die doen het na jaren nog prima. :)
Mijn brander had en heeft met andere CD-R's absoluut geen problemen. Overigens was ik niet de enige in mijn vrienden kring die dit probleem tegen kwamen met de Platinum CD-R's. Misschien was het een verkeerde batch ofzo, dat is dan jammer voor Platinum. Bij mij komen ze er in iedergeval niet meer in. Ik heb in totaal een 100 CD-R's beschreven (binnen een maand niet meer leesbaar) en onbeschreven de clico in laten verdwijnen.

En ik zeg ook "als" de kwaliteit van de DVD's net zo zijn als de CD-R's "eerder". Ik mag voor ze hopen dat de DVD's beter zijn, dan die stapel CD-R's die ik heb gehad. Je vertrouwen in een dergelijk produkt wordt gewoon behoorlijk geschaat als er zoveel niet in orde blijken te zijn.

Misschien was "En blijf a.u.b. af van die Platinum troep.. " niet helemaal de juiste verwoording, maar voor TS probeer eens een DVD van een ander merk. :)

[ Voor 44% gewijzigd door _Dune_ op 16-03-2006 11:09 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• GoEV6
_Dune_ schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 08:57:
Ik lees nergens dat je de DVD's ook in een andere speler hebt geprobeerd (of ik heb er overheen gelezen) of-te-wel probeer ze eens af te spelen in een andere driver, wordt er daadwerkelijk wel data op de DVD gezet door de brander?

Zelf gebruik ik voornamelijk Verbatim voor data waarvan ik wil dat deze langere tijd op CD/DVD opgeslagen staat. Verder bevalt Memorex mij ook wel goed. Ik gebruik overigens een NEC3500.
De dvd's werken zowel in een standalone dvd speler als in mijn oude dvd brander.
Andere dvdtjes is niet echt een optie omdat het juist gaat om het afspelen van deze gebrande dvd's.

• B-Buster
GoEV6 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:23:
[...]

De dvd's werken zowel in een standalone dvd speler als in mijn oude dvd brander.
Andere dvdtjes is niet echt een optie omdat het juist gaat om het afspelen van deze gebrande dvd's.
Uit eerdere reacties kun je inmiddels wel concluderen dat die Platinum schijfjes gewoon redelijk veel problemen kunnen opleveren. Andere dvdtjes zou je juist WEL moeten proberen als je zeker wilt weten of het aan de brander of aan de media ligt die je ermee fikt.

Hetgeen _Dune_ schetst komt mij erg bekend voor. De eerste schijfjes van mijn platinum spindel werkten redelijk in m'n AOpen brander. Echter inmiddels is geen van allen nog leesbaar. Hoe meer schijfjes ik gebrand had, des te vaker kreeg ik leesproblemen. De laatste 20 waren onbruikbaar, na het branden gaf de verkenner een schijf aan met 0 bytes aan inhoud. In mijn laptop werkte sommige nog wel, maar niet zonder een heleboel leesfouten. Nieuwe spindel met philips schijfjes gehaald en die werkten uitstekend.

Na het vervangen van mijn brander door een Asus brander, omdat de AOpen was versleten, hielden de problemen met die platinums gewoon aan. Heb die brander inmiddels weggedaan omdat ie niet sneller dan 4x wilde branden met mn philips schijfjes, en daarvoor in de plaats een NEC 4550 gehaald. Die staat toch wel bekend om goede compatibiliteit.. maar nee hoor die platinum's gaat ook in deze brander de mist in.

Wederom met philips dvd+r's nul komma nul problemen.

Ook voor mij geld dat er geen Platinums meer inkomen. Dit omdat die schijfjes (de mediacode ervan) zoals ik al eerder zei, erg vaak worden aangepast en daardoor door branders niet goed herkent kunnen worden.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-02 23:26

Ardana

Mens

Wat ik nog nergens gelezen heb (misschien heb ik er overheen gekeken hoor), is of die Nec uberhaubt CD's/DVD's kan lezen... Dus niet alleen zelf gebrandde DVD's, maar ook officiele. Dus pak 'n officiele cd/dvd (je hebt er vast wel een ; ;) ) en probeer het uit!

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• GoEV6
Nou ik denk dat de oplossing dan maar andere dvdtjes is. Van de week maar Philips bestellen, hopen dat dat beter gaat.

• RalphMalph
  • Laatst online: 29-03-2024
Waarom niet even naar de lokale pc-boer of aldi en je haalt daar even een paar van ander merk

• drfruit
  • Niet online
Als je toch andere dvd's neemt, waarom dan niet eerst even uitzoeken welke echt goed zijn? (Tip: Verbatim en vooral Taiyo Yuden worden door de kenners als beste aangewezen; kijk ook eens op het forum van cdfreaks.com onder 'blank media' of het merk van je brander).

Verwijderd

ook al Aspi-drivers geinstalleerd ?
voorkomt ook een hoop gezeik.

• Westlake
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Je zou nog kunnen kijken of je voeding het wel trekt. Ik had met mijn nd-4550a dezelfde problemen met dvd+r van Taiyo Yuden. Volgens Nero waren ze goed gebrand maar kreeg ze in explorer niet te zien of ze waren idd blanco. Op mijn standalone speelden ze echter perfect af. Wat bleek: de voedingskabel van mijn brander zat doorgelust aan één van mijn harde schijven en videokaart(9700pro). Hierdoor kon de brander niet voldoende opspinnen om die dvd's te lezen. 8)7
Met andere merken(oa. Verbatim) had ik die problemen niet maar deze werden, achteraf gezien, niet goed gebrand.
Probleem werd opgelost door het wisselen naar een 'onbelaste' kabel.

• GoEV6
Westlake schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:50:
Je zou nog kunnen kijken of je voeding het wel trekt. Ik had met mijn nd-4550a dezelfde problemen met dvd+r van Taiyo Yuden. Volgens Nero waren ze goed gebrand maar kreeg ze in explorer niet te zien of ze waren idd blanco. Op mijn standalone speelden ze echter perfect af. Wat bleek: de voedingskabel van mijn brander zat doorgelust aan één van mijn harde schijven en videokaart(9700pro). Hierdoor kon de brander niet voldoende opspinnen om die dvd's te lezen. 8)7
Met andere merken(oa. Verbatim) had ik die problemen niet maar deze werden, achteraf gezien, niet goed gebrand.
Probleem werd opgelost door het wisselen naar een 'onbelaste' kabel.
Het probleem is opgelost en het lijkt er sterk op dat bovenstaand het probleem was. Heb hem nu aangesloten op een onbelaste kabel en ik kan weer dvd's afspelen (dus ook Platinum).

Verwijderd

Mag ik ook een vraagje stellen..ik heb een Liteon dvd brander..ik had eerst ook een aspi probleem..ik heb forceaspi geinstalleerd, en nu heb ik de 4.60 aspi drivers
ik weet dat je een nieuwere versie van adaptec hebt de 4.72, maar die kan ik helaas niet instelleren..althans het lukt me niet..

maar oke..alle brandprogjes werken bij mij..kan data branden dvd's ect..
alleen met audio cd's heb ik moete...ik heb bijna 7 brandprogjes gebruikt..en allemaal blijven steken op 5% of beginnen helemaal niet met branden...
ik heb zelf van de mp3tjes WAV files gemaakt...om die proberen te branden..maar zelfs dat lukt niet..dus ik kan helemaal geen audiocd maken..puur een audio cd...lukt me niet..voor de rest werken alle brandprogjes heel goed...wat data betreft.

mijn vraag..ik heb gelezen dat de aspi drivers..dus de 4.60 goed moeten werken met XP...
maar zou het kunnen dat mn brander zodanig stuk is..of laat me zeggen gedeeltelijk stuk is...omdat hij geen audio cds kan maken,,,maar data cd's wel?/
kan dat met een dvd brander gebeuren..dat hij dit wel kan en dat niet..
of is er ergens software matig toch iets fout..want ik denk zo..of je brander is stuk..of niet...
Pagina: 1