Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht: monitoren van eigen internetverbinding? *

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 01:05
Ik zoek een programma dat om de minuut even een host pingt, om te kijken of ik internet heb, en dit in een grafiekje laat zien. Zodat ik dus een goed overzicht krijg van de uptime en vooral van de downtime van mijn internetverbinding (Problemen mee enzo).

Als dit makkelijke te scripten is in bijvoorbeeld autohotkey zou het ook mooi zijn, maar ik zou niet weten hoe ik dit zou moeten aanpakken aangezien er een plaatje of grafiekje uit moet komen...

/edit

Duidelijk natuurlijk dat ik de opties om het zelf te maken bekeken heb, en het internet heb afgezocht.

[ Voor 12% gewijzigd door _eXistenZ_ op 15-03-2006 17:27 ]

There is no replacement for displacement!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
Als je linux hebt zou je een cronjob kunnen maken , met windows taakplanner zou je ook best ver kunnen komen.
Of een php ping script downloaden en die vanaf een webserver laten pingen iedere tien minuten.

en dan $ping = pingfunction(ip)
waarna je met if(!$ping){ en dan wat je wilt doen

"Stilte, een gat in het geluid...."

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:27
Probeer http://www.watchmouse.nl eens. Is de eerste 30 dagen gratis en gegenereerd de meest prachtige grafieken en logfiles.

Verwijderd

Bijvoorbeeld Nessoft Multiping. (www.multiping.com)

• _eXistenZ_
Het draait onder Windows, dus cronjobs kan ik niet doen.
Iig, ik denk dat Multiping is wat ik zoek.
Dat van een webserver had ik zelf ook bedacht, maar daarvoor moet ik een browser met autorefresh aan hebben staan, zodat de php getriggerd word, en dat gaat rottig als ik gen internet heb ;)
Het kan idd ook vanaf localhost, maar als er een programmaatje voor is is het toch mooier.

Zelf zocht ik op "Internet uptime meter" en "uptime meter" maar mijn search skilss zijn dus niet zoals ze geweest zijn...

Alvast bedankt.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
er bestaat zoiets als wincron dus cronjobs kunnnen wel.. (alternatief dan)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel nog even aan; ping is zo generiek dat het weinig zegt ;)

Internet ping programma gezocht > Gezocht: monitoren van eigen internetverbinding? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• _eXistenZ_
Inmiddels gaat het al best met MultiPing:

Afbeeldingslocatie: http://img483.imageshack.us/img483/1841/pingpong3hm.png

Onder het eten ligt mijn internet dus plat. Vaak ook random maar vooral rond etenstijd.
Dit is overigens niet een gevalletje spyware ofzo, soms kan mijn router ook gewoon uren niet inbellen.
Is al een monteur bijgeweest en met een paar dagen zou de kaart in de centrale waar ik opzit vervangen worden.

Maargoed, iig iedereen bedankt, ik zie wat ik wil op mijn scherm, namelijk een mooi grafiekje met pings.

ed Spider007: Ok dit staat idd mooier ja.

[ Voor 62% gewijzigd door _eXistenZ_ op 15-03-2006 19:50 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-11 16:16
offtopic:
Je probeert een bepaald adres te verbergen maar in het plaatje heb je het 2x weggehaald maar je bent het 1x vergten weg te halen :)

• _eXistenZ_
offtopic:
Ik zag het, was al bezig de zaak te verwijderen. Toch bedankt voor de oplettendheid :)

/edit

OMFG :X na de 4e keer heb ik nu wel alles weg :P

[ Voor 24% gewijzigd door _eXistenZ_ op 15-03-2006 19:50 ]

Pagina: 1