[flash] Automatisch meerdere plaatjes als keyframes

Pagina: 1
Acties:

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een paar maanden terug een frame by frame animatie gemaakt, deze bestond uit 176 gifjes.
de gif's waren genummert van 1.gif t/m 176.gif.
Toen ik 1.gif in de scene sleepte kreeg ik de melding dat er nog een vervolg achteraan zat t/m 176, en ofdat ik deze ook toe wilde voegen. Dit was toen echt een uitkomst, omdat ik er echt geen zin in had om 175 keer te swappen. Flash zette de plaatjes netjes achterelkaar in de timeline in apparte keyframes. Dit was in Flash 6

Echter, nu ik het vandaag weer probeer, krijg ik de melding niet meer! En zet hij gewoon 1.gif in de timeline zonder ergens een melding over te geven, dit is in Flash 8.

Is er een mogellijkheid om de melding weer terug te krijgen of is hier een simpelere methode voor? Ik heb namellijk het gevoel dat ik het best wel met een omweg doe.
Import in aftereffects als sequence en dan exporteren als .swf kan natuurlijk ook, maar om het een beetje binnen flash te houden is makellijker.

[ Voor 9% gewijzigd door Wootism op 15-03-2006 17:14 ]

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:00

Freelance

(...)

Any sequence of images (for example, a PICT and BMP sequence) that you import directly into a Flash document is imported as successive keyframes of the current layer.
uit de flash help als je zoekt naar import image sequence. Heb het net geprobeerd en het werkt perfect!

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• Wootism
  • Niet online
Uuhh, ik snap nog steets niet hoe je het doet....
Ik wil gewoon die melding terug dat hij er opeenvolgende keyframes van maakt, of hoe ik ze het makellijkste kan importeren zodat ik niet 100-en keren hoef te swappen.

[ Voor 26% gewijzigd door Wootism op 15-03-2006 17:44 ]

• Freelance

Freelance

(...)

Wootism schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:39:
Uuhh, ik snap nog steets niet hoe je het doet....
Ik wil gewoon die melding terug dat hij er opeenvolgende keyframes van maakt, of hoe ik ze het makellijkste kan importeren zodat ik niet 100-en keren hoef te swappen.
als ik bij mij import to stage doe, krijg ik die melding gewoon. Heb in de help ook niks kunnen vinden over dat je deze optie in of uit kan schakelen in ieder geval.

• Wootism
  • Niet online
Dan krijg je de melding dat er nog een vervolg op het plaatje zit wat je importeerd naar je stage?
Ik kreeg die melding vroeger alleen als ik het naar m'n "scene" sleepte

• Freelance

Freelance

(...)

Wootism schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:28:
Dan krijg je de melding dat er nog een vervolg op het plaatje zit wat je importeerd naar je stage?
Ik kreeg die melding vroeger alleen als ik het naar m'n "scene" sleepte
dan is het toch opgelost? je maakt een nieuwe movieclip aan, die edit je en importeer je 1.gif naar je stage en flash doet daarna de rest?

Pagina: 1