[SiteCom BroadBand Router 54g] Back to factory defaults

Pagina: 1
Acties:
  • 2.010 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80272

Topicstarter
Hallo, Ik heb een vraagje.

Ik had een netwerk bestaande uit een Sweex ADSL Router, 4 poorts, daarboven op een sweex 8 ports switch, gevolgd door een sitecom broadband router 54g 4 poorts met draadloos. Dit werkte goed en alle poorten waren in gebruik.

Nu ben ik met enkele apparaten overgegaan vanwege vrijheid naar draadloos (zoals printer). Uiteindelijk heb ik dus nu de 8 poorts switch ertussenuit getrokken. Dus wat over is: Sweex Router, sitecom draadloze router.

Dit werkte even goed. Totdat ik met de instellingen van de draadloze router ging kloten. Ik kon namelijk niet meer op mijn Tu/e VPN komen. Dus ik dacht even de ip-adressen (had altijd een 10.0.0.x adres, door de draadloze router een 192.168.x.x) om te gooien. Dat wilde de router wel doen, alleen had ik ineens geen internet meer. Dus ik alles terug gezet. Toen dacht ik ik zet de DNS van de draadloze router uit, hopende dat de adsl router dan de ip-adressen zou uitgeven. Dit bleek helaas niet correct.

Het probleem is nu dat ik geen enkele kabel meer in de draadloze router kan stoppen want die krijgen geen ip-adres. Ik kan de instellingen van de draadloze router dus niet meer wijzigen. Nu wilde ik hem resetten naar factory defaults. Er zit een reset knop op. Ik druk die in, maar niks. Boekje erbij gepakt en alles en nu blijkt dat de reset alleen het kastje reset maar niet de instellingen wijzigt. Ik heb nu dus een groot probleem, iemand enig idee wat ik nu hiermee aanmoet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat trouwens om model : WL-527

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-07 15:57
Knopje lang indrukken / en of ingedrukt houden als je de stroom erop zet. Verschilt per model / fabrikant, maar moet ergens in de handleiding of internet staan.

Verder zou ik even op een crash-course netwerken googlen. Twee routers achter elkaar is geen probleem, maar je moet er wel voor zorgen dat er maar 1 DHCP-server is. Jij hebt het over DNS?

Waar heb je trouwens de kabels allemaal ingedaan? (hoeveel poorten heeft ie aan de achterkant)

[ Voor 51% gewijzigd door Klaus_1250 op 15-03-2006 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het heeft even flink wat zoeken gekost, want ik weet van al die verschillen tussen routers enzo dat het steeds net wat anders is maar in de gewone handleiding stond het niet, maar heb het uiteindelijk op het internet in een handleiding kunnen vinden en gelukkig kan ik er nu weer wat mee.

Moest echt heel lang knopje ingedrukt houden.

Twee routers achter elkaar is inderdaad geen probleem. Je had gelijk in mijn haast schreef ik over DNS maar moest DHCP zijn, ze zijn echter dus allebei DHCP en dat is nu een probleem inderdaad omdat de ene router in 10.0.0.x zit en de andere in 192.168.x.x en de computers en printers in de verschillende netwerken elkaar dus niet kunnen zien.

Alle aansluitingen zijn vol achter beide routers ieder 4 poorten, de adsl router 1 telefoonpoort aansluiting en de draadloze router een WAN aansluiting. In de adsl router :

1 kabel naar draadloze router in de Wan
computer broer, beneden en zusje

In de draadloze router:
computer mij, 2e computer mij, computer ouders, 3e computer mij

verder draadloos hierop:
printer en 3 laptops

Ik ga wel eens even kijken op google dan, maar ik had inderdaad de DHCP server van de draadloze router uitgezet en toen kon ik er niks meer mee.
Bedankt voor de hulp zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
De makkelijkste oplossing is waarschijnlijk de kabel uit de WAN-port halen en in een LAN-port stoppen, maar dat werkt niet als je er geen over hebt.

Probeer eens dingen als "Firewall" en Statefull Packet Inspection uit te zetten in de TWEEDE router. Kijk via de eerste router welk IP-adres die aan de tweede router geeft. Daarmee zou je in de tweede router moeten kunnen komen. (Ik weet niet precies hoe het bij Sitecoms zit)

Kijk eens naar deze link: http://www.tomsnetworking.com/2003/07/03/how_to/

[ Voor 59% gewijzigd door Klaus_1250 op 15-03-2006 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou de problemen zijn opgelost via jou manier. Heb inderdaad de kabel in een gewone verbinding gestoken ipv in de WAN. Nu heb ik de 2e router handmatig een ipadres in het bereik van de eerste gegeven en zijn DHCP uitgeschakeld en nu krijgen alle computers een goed ip-adres.
Zo leer je nog eens wat ;).
Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Dat was de easy fix. Wat je dan doet is gewoon heel het router gedeelte omzeilen (heb je normaal ook niet nodig) en het gewoon als switch gebruiken. Wel het makkelijkst en best eigenlijk, want je hebt dat router gedeelte niet nodig... Afhankelijk van de kwaliteit van de router maakt dat je interne netwerk misschien ook nog langzamer (zijn maar weinig SOHO-routers die richten de 100Mbps kunnen routen, denk dat je al geluk hebt als ie de helft haalt).

Als je een keer tijd over hebt; Je kan het werkend krijgen via de WAN-poort, maar dat is wel meer werk en dan moet je ook eigenlijk even goed weten wat je precies doet (anders is het weer lastig fixen als het een keer stopt met werken of als er iets aangepast moet worden)

[ Voor 27% gewijzigd door Klaus_1250 op 16-03-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou bedankt, maar hou het lekker bij de easy fix, heeft me al tijd en problemen zat gekost, maar gelukkig hebben we altijd nog tweakers en het forum daar vooral.
Ga mijn tijd beter besteden, maakt me allemaal niet zoveel uit hoe het werkt als het maar werkt he ;)

Bedankt nog voor de extra uitleg ik had geen idee dat dat zou werken ik dach dat de router dan gewoon denkt dat dat de 10.0.0.2 (de eerste router) als enige ip-adres heeft en daardoor dus op geen enkele manier een internet verbinding kon vinden, maar blijkbaar is de routing table slim genoeg om het allemaal door te hebben. Gewoon de Wan poort afplakken en nooit meer naar kijken.
Nogmaals bedankt.
Pagina: 1