[FreeBSD] Opzetten CVS server

Pagina: 1
Acties:

• Crazybyte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 11:21
Nadat ik gistermiddag de search gebruikt heb om informatie te verzamelen over het opzetten van een CVS server, ben ik vanmiddag begonnen hiermee. Opzich leek het allemaal goed te zijn gegaan, dus dan maar proberen in te loggen en dan gaat het fout.
Ik krijg de volgende melding van WinCVS:
code:
1
/usr/cvs: no such repository

Om jullie een inzicht te geven in wat ik gedaan heb zal ik dat even kort hier neer zetten

Aanmaken van repository
code:
1
2
mkdir /usr/cvs
cvs -d /usr/cvs init

Usergroup aanmaken
Had hem eerst aangemaakt en de ingesteld dat hij die moest gebruiken, echter heb ik dat direct daarna weer terug gezet omdat in de handleiding stond dat ik dat via adduser kon doen
code:
1
2
3
pw groupadd cvs
chown -R :cvs /usr/cvs
chown -R :wheel /usr/cvs

User aanmaken
code:
1
adduser (aangemaakt user cvs, uid 1133, group cvs)

Usergroup veranderen
code:
1
chown -R cvs:cvs /usr/cvs

En vervolgens heb ik de rest gevolgd zoals het in onderstaande beschreven staat:
3. Setting up pserver

Pserver is an alternative to RSH/SSH access for users accessing the repository remotely.

Make sure the pserver port is in /etc/services. It already is in FBSD-4.5.

cvspserver 2401/tcp #CVS network server

Add the pserver line in /etc/inetd.conf. It's already mostly there in FreeBSD 4.5 - uncomment it and point it to /exports/cvsroot. Note that tabs are commonly used between columns, spaces between the arguments to cvs.

cvspserver stream tcp nowait root /usr/bin/cvs cvs --allow-root=/exports/cvsroot pserver

Check to see if inetd is running, and if it is, send it a HUP signal so it re-reads /etc/inetd.conf.

endor# ps ax | grep inetd
20194 ?? Is 0:00.00 /usr/sbin/inetd
endor# kill -1 20194

If it isn't running, start it ...

endor# /usr/sbin/inetd

... and add the following line to /etc/rc.conf so it will be automatically started when the system comes up.

inetd_enable="YES"

You can now access the repository remotely using the pserver. Set CVSROOT to :pserver:username@host:/exports/cvsroot. When using the pserver you'll need to do a cvs login before anything else.
En toen hield het op.

Om jullie nog wat meer informatie te geven. Ik ben vrij nieuw met FreeBSD, het draaid op een dedicated server die ik afgenomen heb bij een hosting bedrijf. Op deze server staan op dit moment verschillende websites en daarnaast wilde ik ervan gebruik maken om mijn stage project via CVS te beheren. Uiteindelijk wil ik kunnen inloggen vanuit WinCVS, maar heb volgens mij nog een weg te gaan.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee.