Zilver plaatje tussen CPU en Cooler ?

Pagina: 1
Acties:

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025
Ik heb eens zitten denken om bv een zilverstukje tussen cooler en CPU te plaatsen om de warmtegeleidng te optimaliseren. (zilver is toch de beste warmte geleider)

Het probleem is om het plaatje zo dun en egaal mogelijk te krijgen zodat het contact tussen de oppervlakken optimaal is.

Gisteren heb ik eens geprobeerd om een stukje zilver van een ring te smelten en op een plaat te laten vallen zodat het lekker dun is. Dit werkt niet optimaal. Een andere optie is misschien om het met een hamer plat te walsen...

Iemand suggesties ?

Zelf heb ik al eerder een stukje van een zilveren ring geveild, dit zilverveilsel met een heel heel klein beetje standaard coolpasta vermengd en dat tussen de CPU en cooler verwerkt. Het resultaat was niet merkbaar :(

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

1mm coldplate bij oc-shop halen.

Jeroen (oc-shop) heeft deze ook eens tussen waterkoeler en cellies gehad, en had daarmee betere temperaturen.

Lijkt me vooral nuttig met de kleine cores: De wartme wordt dan beter verspreid over de gehele heatsink.

Verwijderd

Ik heb dat ook in mijn hoofd en heb ook een oplossing gevonden.
Daar ik de beschikking heb over de inrichtingen om goud/zilver te gieten in de vorm die je eerder van was "gemodelleert" hebt dacht ik dat het wel doenbaar zou zijn om dat ong. 0.5 mm te krijgen.
Maar aangezien mijn koeler nogal strak op m'n core drukt vraag ik me af of het plaatje er wel tussen past.