Toon posts:

Speedtouch 510 bevriest bij "save all"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn SpeedTouch 510i (firmware versie 4.0.2.0.0) bevriest zodra ik de optie save all kies, maar niet het hele geval. Als ik via de webinterface "save all" klik gaat de pagina oneindig proberen te laden, maar er komt niks. Ook laadt de webinterface en opent de telnet niet voor een tijd (weet niet precies hoe lang, maar een dag ofzoiets). Ook als ik via telnet het commando saveall geef, dan werken de webinterface en telnet voor een tijdje niet meer. Het vervelendste is dat hij de instellingen ook niet opslaat en als de modem dus uitgaat en weer aan, dan zijn de instellingen kwijt.

Ik ben ook een beetje bang altijd voor firmware updates (niet specifiek met dit apparaat, maar over het algemeen) want mijn ervaring is dat het vaker meer kapot maakt dan dat het echt oplost. Maar als dit echt een bekend probleem is van deze versie of als er echt geen andere suggesties zijn, wil ik het wel overwegen.

Kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Het is ondertussen anderhalf jaar geleden en ik zit nog steeds met exact hetzelfde probleem, dus ik denk dat een schopje wel op z'n plaats is. Ik heb ondertussen een upgrade gedaan naar de nieuwste firmware, maar dat heeft het probleem niet opgelost. Het gekke is dat het soms gewoon perfect werkt, maar soms dan ook weer niet, en ik heb geen idee wat de condities zijn waaronder het niet werkt.

Zijn er ondertussen met hetzelfde probleem, al dan niet opgeslost, of andere suggesties?

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:38
Als je nou eerst eens een factory reset uitvoert. Volgens mij kan je dat doen door op de power knop te drukken en als het lampje gaat branden de power knop weer indrukken.

Verwijderd

Ligt waarschijnlijk aan jou exemplaar heb hier een aantal 510 modems liggen en die doen het altijd goed.
Maar ben de beroerdste niet als je mij even mailt wil ik je tegen verzendkosten wel een andere sturen.
Heb alleen 1 poorts over geen multipc versie. Heb zowel een analoge als een isdn liggen.
Picta01@gmail.com

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2007 09:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het aanbod picta, maar ik wil liever eerst proberen of ik het probleem zelf kan oplossen. Zo niet, dan zal ik je aanbod alsnog overwegen.

@jwtje: kan ik dan gewoon eerst de instellingen exporteren en na de reset weer importeren om ze niet kwijt te raken, of is dat afgeraden omdat het dan misschien weer fout kan gaan? Ik zou namelijk niet weten wat de instellingen zijn (met name username/password voor ADSL), want dat ding is jaren geleden ingesteld.

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:38
je kan het proberen om eerst de instellingen te kopieren maar en dan weer terug te zetten na de reset. Als je dan nog steeds problemen hebt reset je hem gewoon nog een keer en stel je alles handmatig in :9 (wel je backup bewaren voor de zekerheid)

Oja, als je de instellingen exporteerd dan word dat volgens mij naar een TXT of INI gedaan. Dus open dat bestand met kladblok en zoek je username en pass. Anders kan je altijd nog de klantenservice bellen :)

[ Voor 29% gewijzigd door jwtje op 24-11-2007 10:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip. Ik ga er vanavond morgen mee aan de slag, als m'n ouders het internet niet hard nodig hebben. :-P
U hoort nog van me, dan!

Verwijderd

Topicstarter
Was iets later dat ik de reset deed, want ik had steeds niet echt tijd ervoor. Een reset kon ik trouwens niet doen op de manier zoals aangegeven, door op de knop te drukken terwijl het lampje aanging. Ook had ik iets op internet gevonden dat er op de achterkant een resetknopje moest zitten, maar die zat er ook niet. Dus ik heb maar via de webinterface zelf een factory reset gedaan.

Daarna het configbestandje teruggezet. Wel vervelend was dat het wachtwoord in dat configbestandje gecodeerd was. Ook was er in de webinterface geen mogelijk om mijn ADSL username en password terug te zetten, dus ik had het niet met de hand kunnen instellen.

Ik heb tot op heden nog niets aan de instellingen hoeven te veranderen, dus ik weet nog niet of dit het probleem heeft verholpen. Daar moet ik dus later nog maar over terugkomen. :(

In ieder geval bedankt voor de tips en ondersteuning. :)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:04

MsG

Forumzwerver

Kan jij wel elke keer in de webinterface komen nu? Want het verhaal dat je de webinterface soms niet kan bereiken heb ik ook al heel lang last van.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1