Hoe bel ik via een vpn verbinding met VoIP?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170987

Topicstarter
Hoe bel ik met een sipura SPA-841 via een VPN verbinding naar een ander netwerk met een andere sipura SPA-841. De telefoons heb ik al en het mag verder helemaal niks kosten. Ik heb al veel dingen hier door gelezen en ze zeggen vaker dat je een provider moet hebben, maar het moet toch ook zonder provider kunnen??

wie kan me helpen?? heb me tot nu toe echt suf gezocht :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Als het SIP telefoons zijn zou het gewoon moeten kunnen, dan bel je nml van IP naar IP. Als jij Soft phones hebt, heb je een provider zoals www.voipbuster.com nodig om met elkaar te kunnen bellen. (voipbuster is btw in nederland GRATIS, je kan onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in nederland, voor nop :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

In de datasheet zie ik dat dat ding ook ip-based kan bellen.
Als die VPN actief is, kan je dus naar het IP van het andere toestel bellen. Rest zal je vast in de handleiding kunnen vinden lijkt me.

[ Voor 13% gewijzigd door RaZ op 15-03-2006 14:42 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het probleem is als ik een vpn verbinding gemaakt heb en de telefoons ingesteld zoals de datasheet of handleiding zegt lukt het gewoon weg niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

In de handleiding staat er idd niets in over IP bellen. Zag laatste een topic voorbij komen waar in gemeld werd om het ip met een asterix te splitsen: 192*168*0*10 misschien moet je er nog een asterix of een hekje voorzetten. Kwestie van gewoon wat dingen uitproberen dan maar.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee dat werkt ook niet. met een asteriks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Sorry hoor, maar je moet wel wat duidelijker en vollediger zijn. Dit is voor niemand te volgen. Geef eens in een nieuw topic duidelijk aan hoe je situatie is, wat je precies probeert en wat er niet lukt. En dan ook foutmeldingen etc.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.