Toon posts:

[Office2000] Regels naar externe mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn werk moet ik een 20-tal mailadressen naar buiten brengen, om even het verhaal uit te leggen...

De mensen krijgen binnenkort de beschikking over webmail, maar tot die tijd wil ik alle mailtjes doorsturen naar een extern mailadres (bijv. p.devries@bedrijf.nl naar p.vries@hetnet.nl)

Nu ben ik al druk met outlook 2000 bezig geweest, regels.. maar ik krijg het niet voor elkaar. Of ik moet iets op de Exchange 2003 server instellen.. maar wat?

(Specs : Citrix - Windows 2003 met office 2000 - Exchange 2003 SP2 )

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29
Ik snap niet waarom je ze niet meteen webmail geeft.

Ontopic: Je kunt ergens in exchange instellen dat alle mail voor user X ook naar een ander adres geforward moet worden. Er loopt nu ook een topic over (daar wil een baas alle mail van een personeelslid).

Verwijderd

Topicstarter
vanwege de beveiliging.. als we dat open zetten, zijn we zo lek als een mandje. Er komt nog een DMZ zone met een IZA server, pas dan gaan we met webmail werken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel wat anders..

mail die bij een persoon binnenkomt, meteen doorsturen naar zijn priveadres.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29
Dat is toch hetzelfde als de mail die bij een personeelslid (in jouw benaming: een persoon) doorsturen naar de baas (in jouw benaming: een ander email adres).

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:46

kraats

Ik rol

Met regels kan het erg makkelijk. Twee regels, helaas.. één voor alle mail die aan de persoon gericht is en één voor alle mail die niet aan de persoon gericht is (groepen).
En anders in Active Directory bij de persoon onder Exchange General (bij Exch2000 op Win2000 tenminste) de Delivery Options instellen. Hiervoor nog wle per extern adres een 'contact' aanmaken

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Pagina: 1