Iedereen kent wel apparaten die constant onder spanning (220V) blijven staan. Voorbeelden: DVD-spelers, scanners, externe apparten voor pc in het algemeen, etc.. Deze kun je niet uitzetten met een aan-uit knop en blijven in een zogenaamde standby-stand staan. Op deze manier verbruiken ze toch nog stroom na uitzetten en meestal brand er ook nog een irritant lampje op het apparaat.
Nu wil ik dit vrij eenvoudig oplossen door de voedingskabel van een snoerschakelaartje te voorzien. Alleen bij elektronische randapparatuur voor pc's zit aan de voedingskabels veelal een harde dikke cilindervormige plastic verdikking (sorry, ik weet de naam niet; niet een van de stekkers). Ik heb me laten vertellen dat dit "cilindertje" tegen storingen is (stabiel voltage, magnetische velden
). Mijn vraag is nu: kan ik de voedingskabel zomaar doorknippen als deze is voorzien van zo'n cilindertje?
Nu wil ik dit vrij eenvoudig oplossen door de voedingskabel van een snoerschakelaartje te voorzien. Alleen bij elektronische randapparatuur voor pc's zit aan de voedingskabels veelal een harde dikke cilindervormige plastic verdikking (sorry, ik weet de naam niet; niet een van de stekkers). Ik heb me laten vertellen dat dit "cilindertje" tegen storingen is (stabiel voltage, magnetische velden