Toon posts:

Hulp nodig bij keuze laptop !

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

na de horror experience met m'n Acer Aspire 1692WLMI ga ik nu op zoek naar een andere betrouwbare laptop. K'weet dat de Acer qua specs zowat de beste was maar de HD nekte toch vooral de prestaties en dan nog de eindeloze foltering ivm het uitvallen...

Enfin.... ben dus wat gaan neuzen op het net... MAN wat is het moeilijk kiezen !!!
De ene is dan weer betrouwbaar, de andere sneller, nog een andere heeft dan mankementen... jezus ik geraak er echt niet door.

De hoofdzakelijke bedoeling van de laptop zal het online simmen zijn met Flightsimulator 2004. Dit betekent dat de grafische kaart een rol gaat spelen. De X700 presteerde goed tot zeer goed in FS maar blijkbaar hebben andere merken ook andere kaarten zitten.

Ik wil ook kwaliteit, de Acer was echt niks waard.... Daarom dacht ik eerst aan Sony of Toshiba (Sony omdat ik daar veel goeds van lees ivm de kwaliteit, en Toshiba omdat ik altijd dacht dat Toshiba de top was ivm kwaliteit van notebooks)... dit tot ik hier op het forum menige slechte ervaringen lees met Toshiba, Acer, Dell,... noem maar op. Een mens zou er laptoploos van worden :/

Dit gezegd zijnde weten jullie een beetje wat ik wil gaan doen. Flightsimmen dus...

Ik heb volgende merken overlopen:

Sony: Degelijk maar grafische prestaties zijn niet goed. (vooral voor games dan) Duur !

Dell: Redelijke specs voor relatief weinig geld, maar afwerking en support is NUL

HP: Niet goed onder de loep genomen eigenlijk maar volgens mij niet de ideale oplossing

Toshiba: lijkt me op het eerste zicht uitstekend, vooral de M60-170 interesseert me! Maar na het lezen op andere forums.. toetsenbord van de M60 vertoont mankementen, dode pixels op het scherm, lichtbundels zichtbaar onderaan het scherm.. :|

Asus: Heb ik geen ervaringen mee, maar ben bang dat ik weer hetzelfde ervaar als Acer |:(

Acer: jah, NOOOIT MEER :(

IBM: geen laptops naar mijn behoeften

Man man ... wat moet ik nou?

Ik dacht dus te kiezen tussen de M60170 van toshiba, de FS415M van Sony (FE11 is te duur), en de Dell 6000 serie

Iemand van jullie die deze eindeloze twijfelaar kan helpen?

Thnx

EDIT: Ohja, vergeten te vermelden, budget is 1200 tot 1400 euro

Verwijderd

HP ZD 8410;

ATi X600, 17"

maar wel heel degelijk! (ook wel zwaar; 4,2kg :7 )

Heb zelf ook voor de degelijkheid voor een HP (ZV6251) gekocht

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mijn eigen ervaring en volgens mij een beetje de algemene opvatting hier op GoT is dat Asus wel degelijk betrouwbare notebooks maakt itt Acer. De namen lijken misschien op elkaar, maar daar is ook echt alles mee gezegd.

Verder is de notebook van mijn vader (HP) niet echt de beste te noemen, maar dat is natuurlijk maar 1 ervaring.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Dell: Redelijke specs voor relatief weinig geld, maar afwerking en support is NUL

HP: Niet goed onder de loep genomen eigenlijk maar volgens mij niet de ideale oplossing

Asus: Heb ik geen ervaringen mee, maar ben bang dat ik weer hetzelfde ervaar als Acer

Asus je bent bang om er hetzelfde mee te ervaren???? waarop bazeer je dat en waarom heb je dat niet bij andere laptops?

Wat is er mis met de support van dell, persoonlijk nooit beter gezien dan dell. en afwerking lijkt me ook niets mee.

En waarom is een HP niet goed??

Verwijderd

Quote:Asus: Heb ik geen ervaringen mee, maar ben bang dat ik weer hetzelfde ervaar als Acer

Waarom,de Asus Laptops staan volgens mij toch wel bekend,als goed.
En om Asus nou te evrgelijken met Acer,iseen beetje kort door bocht.Acer staat bekend om zijn slechte service(al vaker aan bod geweest in consumentenprogramma's),en dat sommige type's nogal een dubieuse kwaliteit hebben.Ik heb dit soort ding echter nog niet over Asus gelezen.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 14:47 ]

Verwijderd

hier op men werk 2 hp's van de 4 met uitgevallen schermen. verder werken er 6 acer laptops tot nu toe probleemloos. maar dat zijn dan ook geen game monsters.

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:47

PnD

like in Pinda ^_^

Bij de zakelijk notebooks is HP naar mijn mening de beste (met hun NCxxxx reeks IBM voorbijgestreeft).
Voor gamelaptops zit je bij Dell wel goed vind ik..

Verwijderd

Kheb zelf deze : http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2298

Een heerlijke machine, kan alles, al een klein jaar in gebruik en nooit problemen mee gehad. Scherm heeft een mooie weergave. Er zijn al wat nieuwere type's uit, waaronder ook met een Ati x800.

Maar aangezien je flightsim erop wil draaien, misschien verstandiger om even te kijken naar een model met de laatste P-cie gpu kaartjes erin en dual core cpu's ? Of in ieder geval, als je kan, even wachten, want er komen genoeg modellen uit met nieuwere hardware ;)

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Jongens vergeet niet, elk laptop merk heeft wel wat, Acer misschien wat meer dan een aantal andere fabrikanten.

Nou moet ik zeggen, ik heb veel problemen gehad met m'n Asus, maar als ik weer aan een nieuwe laptop toe ben kies ik zeker weten weer voor een Asus (of er moet een héél goed alternatief zijn). Waarom? Omdat de A6 (wat toch een budgetserie is) erg stevig is en totaal niks oploopt bij regelmatig vervoer, dat is bij sommige Acers wel anders (krassen etc.), NOFI...

Na veel heen en weer gebeld en met hulp van Laptops4U.nl gaat het weer goed met mijn laptop. Ik kan dus niet echt spreken van een horrorverhaal.

Ik vind het toch een beetje raar klinken, hetzelfde verwachten bij Asus, het kan maar ik betwijfel het of het zo snel zal gebeuren. Asus hoort volgens velen, waaronder ikzelf, toch echt aan de top als het aankomt op kwaliteit en service.

Even voordat ik een regen van Acer gebruikers achter me aan krijg, ik geef toe, mijn laptop heeft veel problemen gehad en er zijn erg veel Acer gebruikers die ook een prima laptop voor een prima prijs in handen hebben. ;)

Om nog maar een advies te geven, ik denk dat je met een Asus A6JA een hele goede koop doet. De keus is aan jou. ;)

@Hieronder, met een budget van max. 1400 euro? Dacht het niet...

[ Voor 17% gewijzigd door Frietsaus op 15-03-2006 15:02 ]

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Hopelijk heb jij geduld en je geeft niets om batterijduur...

Hier een link:

nieuws: Rock Xtreme SLI-laptop zet indrukwekkende prestaties neer

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Mijn keuze: ASUS A6Ja. Met X1600 graka en standaard 2 jaar pick-up en return service voor nog geen 1400 euro

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• praseodymium
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-02 23:28
Silver7 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:00:
Hopelijk heb jij geduld en je geeft niets om batterijduur...

Hier een link:

nieuws: Rock Xtreme SLI-laptop zet indrukwekkende prestaties neer
Heb je wel op het budget gelet >:)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:49
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:53:
Sony: Degelijk maar grafische prestaties zijn niet goed. (vooral voor games dan) Duur !

Toshiba: lijkt me op het eerste zicht uitstekend, vooral de M60-170 interesseert me! Maar na het lezen op andere forums.. toetsenbord van de M60 vertoont mankementen, dode pixels op het scherm, lichtbundels zichtbaar onderaan het scherm.. :|

Asus: Heb ik geen ervaringen mee, maar ben bang dat ik weer hetzelfde ervaar als Acer |:(

Acer: jah, NOOOIT MEER :(

IBM: geen laptops naar mijn behoeften
Ik heb ook zeer slechte ervaringen gehad met Acer (in totaal half jaar durende reparaties). Het is hierboven al gezegd, iedereen merk heeft er last van. Een laptop kan kapot. Maar bouwkwaliteit en de support verschillen zeer sterk. Ik heb zelf nu een Dell Latitude. De support is geweldig en ik heb drie jaar onsite garantie. Dat kun je in principe met elke Dell (laptop) kopen. Dus dan zit het met de support wel goed. De bouwkwaliteit van de Dell Inspiron serie is zeker slechter dan de Latitudes, maar heel slecht is het zeker niet, lees bijv. het topic over de 6000 serie maar is door.

Toshiba zou ik niet doen, ook daar is de support vrij slecht.

IBM en Sony zijn duur, maar daar krijg je wel wat voor terug. Bij IBM een oerdegelijke laptop en bij Sony een mooi gestylde stevige laptop.

HP heeft soms flinke problemen met series. De verschillen in stevigheid tussen de verschillende series is ook erg groot. Maar hun support (zeker met extra support package) is heel goed.

Als ik het over het over het algemeen hier lees, dan zou ik gaan voor een Asus. Jij wilt immers niet teveel inleveren op specs, maar wel graag een goede laptop met goede service. Dat is wat Asus biedt. Evt. zou ik ook de Inspiron overwegen. Of je kunt je budget wat verhogen en kijken naar een Dell Latititude, HP, IBM of Sony laptop.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Hoedje schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:15:
[...]

...

Toshiba zou ik niet doen, ook daar is de support vrij slecht.

...
Dat is dan weer jouw ervaring.
Twee weken geleden een RMA van een klant van ons binnen gekregen. Klant ging op vakantie, ik Toshiba gebeld. De volgende dag werd hij opgehaald (zat standaard 2 jaar Pick-up & Return op), 7 werkdagen later was hij terug. Voor een consumenten notebook vind ik dat een heel acceptabele en nette garantieafhandeling.

Verwijderd

Topicstarter
Dus volgens jullie moet ik kiezen tussen een Dell of Asus....

Asus klinkt wel interessant, vooral door die X700 die erin zit, maar nadeel is dan weer dat het geen dual core is en de trage HD van 4200rpm.

Bij Dell heb ik dan weer schrik van mankementen en de service...

Verwijderd

dan zou ik doorsparen voor een A6Ja,die heeft en Core Duo en een 5400 rpm schijf.Voor goeie laptops met een 5400 rpm schijf,ben je nou eenamal meer geld kwijt ;(

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:04

rapture

Zelfs daar netwerken?

Mijn oordeel is grotendeels gebaseerd op de ervaringen van de meest gelaptopniseerde hoge school in België. Maar ook de hoge school met de reputatie om elke laptop te kunnen trashen, wij gebruiken de laptops tot 3x intensiever dan kantoren. [rml]rapture in "[ MCT laptop 2005] Toshiba Tecra S2"[/rml]

Sony Vaio's zijn mooi, maar bieden weinig specs voor hun geld.De schoonheid is erg gevoelig voor krassen, volgens Vaio-verkopers is het normaal dat deze toestellen met afgekrabte verf op de RMA-afdeling binnenkomen. Van de weinige Vaio's dat ik op de hoge school gezien hebt, zijn er redelijk wat op RMA geweest.

Dell zijn default zo brak als de brakste Toshiba dat we gezien hebben. De hoge school had een wurgcontract van Dell en zou dus Dell laptops moeten kopen. Onze docenten kregen 12 proeflaptops en meer dan 40% van deze toestellen zijn gesneuveld, Dell schrok en zag geen winst. Dus we mogen laptops van andere merken kopen.

HP's heb ik niet veel gekomen en kan moeilijk over betrouwbaarheid uitspreken.

Toshiba, de merk dat 5 RMA's en 7 maanden deed om aan mij een werkende laptop te leveren. :X 5 pogingen om het proberen te herstellen ipv gewoon een ander werkend exemplaar mee te geven. Uiteindelijk heeft de laptopgroothandelaar een laptop voor mij gekocht zodat de originele exemplaar tot in de oneindigheid kan RMA'en.

Meer dan 40% van de 350 Toshiba Satellite Pro M10's zijn minstens 1x op RMA geweest en de RMA's duren 3 weken tot 3 maanden. RMA-kwaliteit is laag, ze kunnen daar nog eens geen memtest draaien als er blauwe schermen zijn. Zelf een diagnose opstellen en kant-en-klaar afleveren is een must. Een harde schijf vervangen kost 2 RMA's wegens verkeerde schijf inschroeven.
rapture in "Studentenlaptop gezocht (goedkoop, met g..."

Asus wordt op GoT aangeraden, geen ervaringen ermee.

Acer levert veel specs voor hun prijs, er zitten oververhitte exemplaren tussen en behuizingen/scharnieren durven te barsten. Acers van tegenwoordig zijn niet meer die rampenbakken dat ik tijdens het begin van mijn studie aan de hoge school zag.

IBM panzers met excellent support/RMA-afhandeling, maar de prijs is ook klasse. IBM panzers zijn bestendig tegen allerlei studentikoze laptop-mishandeling. Maar 20 RMA's op een laptoppopulatie van 400 stuks en de volgende werkdag staat er effectief iemand van IBM onze laptops herstellen. Zwarte "brooddoos-design", hoge prijs en conservatieve grafische kaarten keuze (niet zo goed voor de gamebaarheid) hebben ervoor gezorgd dat de hoge school terug voor Toshiba moet kiezen. Waarom hadden we toch een jaartje mogen genieten van IBM? typos op de offerte, we hadden onze IBM's voor Acer-prijzen gekregen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 14:54:
Kheb zelf deze : http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2298

Een heerlijke machine, kan alles, al een klein jaar in gebruik en nooit problemen mee gehad. Scherm heeft een mooie weergave. Er zijn al wat nieuwere type's uit, waaronder ook met een Ati x800.

Maar aangezien je flightsim erop wil draaien, misschien verstandiger om even te kijken naar een model met de laatste P-cie gpu kaartjes erin en dual core cpu's ? Of in ieder geval, als je kan, even wachten, want er komen genoeg modellen uit met nieuwere hardware ;)
Die ZD 8000 ziet er inderdaad wel heeeeel lekker uit.. Iemand anders nog ervaringen met HP? HP vs Asus, iemand?

EDIT: Ik zie dat de ZD8410EA een pentium 4 630 processor heeft. Hoe staat die in vergelijking met de Intel Duo Core? Weet dat de batterijduur voor mij geen rol speelt. Ik zoek meer een desktopvervanger met goeie grafische kaart en snelle processor.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
ff schoppen want ik heb morgen al een nieuwe nodig !

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Als je nog kan wachten, vanaf 23-03 zijn er bij de lidl laptops in de aanbieding/te koop.

let the past be the past.

Verwijderd

Ik begrijp eigenlijk niet waarom de meeste personen zo negatief zijn over het merk Acer.

Ik ben netwerk/systeembeheerder en hier op mijn werk heb ik nog maar 1 keer een Acer hoeven terug te sturen om een hardware probleem (mede mogelijk gemaakt door kortsluiting in ons gebouw). Ok ik geef toe, er zitten een aantal typen van Acer tussen die wat lawaaierig zijn met hun ingebouwde fan, maar dat is dan ook het enige hardware probleem die ik ken. Softwarematige problemen komt bij ieder merk voor en is afhankelijk van de gebruiker.

Wanneer ik echter de Acer laptops die ik hier heb staan vergelijk met de HP laptops, kan ik alleen vertellen dat de Acer laptops naar mijn mening velen malen beter zijn. en ja ook de constructie is beter. Probeer maar eens te vergelijken in een gewone winkel en je zult zien dat je bij de meeste HP laptops bepaalde constructie delen kan indrukken. (met name de achterkant van de scherm). Vind zelf dat HP kwalitatief goeie patch kasten en servers kan leveren, maar helaas kan ik deze niveau niet terug vinden in hun laptops. Daarnaast biedt Acer gewoon weg veel specificaties keuzes in vergelijking tot de meeste merken.

Wat betreft de service van Acer is gewoon snel. Pakketten worden gewoon aangeleverd en opgehaald via UPS. Die ene Acer werd na het melden van de probleem, 2 dagen erna keurig opgehaald en na 1 week weer keurig aangeleverd. Verder kan je hele traject dat je de laptop kwijt bent in de gaten houden met een inlogcode van UPS.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Ik vind dit wel een slim topic, ook omdat dezelfde vraag vaak gaat voorkomen ivm nieuwe studenten.

Zelf zit ik nu in 5havo, en ben ook al laptops aan het uitzoeken.

Op school hebben we alles Asus, prima kwaliteit, werkt goed.
Zelf dacht ik ook aan Asus, alleen toen ik Sony zag, man, wat een kwaliteit :9~

Daarom wou ik voor een Sony FS315E gaan (1000€), alleen wat ik hier nu lees doet dat niet echt ten goede....

Is Sony nu echt zo slecht als hier verteld wordt? :|
Ik had echt verwacht dat je voor die koffer geld wel een hoop degelijkheid zou krijgen...

Asus is 'ook wel goed', maar ik ga eigenlijk alleen naar Sony vanwege het mooie design (lijkt het meeste op een Apple iBook bv).
IBM heeft dan ook weer goede studentenlaptops (vrij stevig en zéér lange accuduur), maar ziet er niet aantrekkelijk uit.

Heeft iemand ervaring met bovenstaand probleem, en is is iemand bereid mij te vertellen wat er mis kan zijn met Sony? :?

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 20:05:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom de meeste personen zo negatief zijn over het merk Acer.
Waarom negatief? Lees eens mijn problemen gehad met de 1692wlmi in het acer ervaringen topic...

Gruwelijk gewoon...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 16:31
ik denk dat asus wel wat voor je is.
die maken tegenwoordig mooie laptops een de kwaliteit is nu 1 van de beste.

jammer dat je zo'n pech had met acer. opzich geen verkeerde laptops, maar je moet ffe geluk hebben en er iets voorzichtiger mee omgaan. ik heb echt veeel plezier van mn 1692 en hij doet het dan ook perfect. Beste prijs/prestatie verhouding.

asus is net ffe iets duurder (100 euro ofzo) maar wel lekker degelijk. ik zou gewoon daarvoor gaan.

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025

Verwijderd

Topicstarter
Die NC6120 is me te licht hoor.

Weet iemand me te vertellen of de Intel Pentium 4 630 beter presteert dan de Intel Dual Core?

Ik zie die namelijk veel zitten in de HP notebooks.

Ik ga ff naar de fnac denk ik om de Asussen te bekijken

Verwijderd

Topicstarter
Jah de knoop is door !! ff snel uitleggen,

kwam ik daar in de FNAC langs, heb ik een uur staan vergelijken en twijfelen tussen de Asus A7J, de HP ZD8319EA, ZD8390EA en de Sony VAIO A517B...

Toen ik bijna beslist had om de HP ZD8319EA te nemen vernam ik dat er zonet een gloednieuwe A617B was geleverd die 1GB had, 256MB videokaartgeheugen en dat voor een prijs van 1699 euro. Kweet t'is boven m'n budget maar t'is dan ook een laptop om je vingers van af te likken !

Komt daarbij dat ik 14dagen omruil garantie heb !

Ik werk er nu zo'n 3 uur op en ik ben echt onder de indruk ! Voorlopig wil ik dan ook geen andere :)

Flightsim geeft me 60fps !!!!!!!

PS: Bij een demo van de Asus A7J crashte het ding (BSOD) en reboote.. toen had ik zo iets van ow... euhm nej toch maar niet :p

Bedankt jongens!
Pagina: 1