Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Home-made beveiliging

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil voor mijn pc zo een beveiliging zodat er geen "intruders" komen zeg maar ;) dus ik heb het niet over hackers maar real life persons.

Het was mijn idee om soort zender op mijn monitor of kast te maken dat een zeer hoge en akelige toon uitzendt zodra er iemand zich binnen 1 a 2 meter bij de pc bevindt (rondom). Zo een toon dat diegene die zich naar mijn pc wil bewegen knettergek word en vlucht danwel in elkaar zakt, niet dodelijk offcourse ik ben niet sick :)

Of dat als er iemand aan mijn toetsenbord komt dat hij geelectrocuteerd word (met lichte mate offcourse..)

Maar ik moet wel met mijn voice de beveiling uit kunnen zetten. Dus stel ik sta op 4 meter van mijn pc dat ik roep "alpha bravo" dat het zich uitschakelt..

Iemand ervaring hiermee? Of tips? altijd welkom :)

• gemini85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 19:52
Waarom zou je dat in vredesnaam willen, en wat is er mis met de deur op slot doen?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:32:
Beste Tweakers,

Ik wil voor mijn pc zo een beveiliging zodat er geen "intruders" komen zeg maar ;) dus ik heb het niet over hackers maar real life persons.

Het was mijn idee om soort zender op mijn monitor of kast te maken dat een zeer hoge en akelige toon uitzendt zodra er iemand zich binnen 1 a 2 meter bij de pc bevindt (rondom). Zo een toon dat diegene die zich naar mijn pc wi bewegen knettergek word en vlucht danwel in elkaar zakt, niet dodelijk offcourse ik ben niet sick :)

Of dat als er iemand aan mijn toetsenbord komt dat hij geelectrocuteerd word (met lichte mate offcourse..)

Maar ik moet wel met mijn voice de beveiling uit kunnen zetten. Dus stel ik sta op 4 meter van mijn pc dat ik roep "alpha bravo" dat het zich uitschakelt..

Iemand ervaring hiermee? Of tips? altijd welkom :)
het is allemaal wel te maken, maar waarom zou je het op deze manier doen?

Een hond (denk aan mastino/pitbull) geeft goede beveiling, alarm,camera enzovoorts dat zou ook een goede beveiliging zijn en makkelijker haalbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou je dat in vredesnaam willen, en wat is er mis met de deur op slot doen?
a ervaringen uit het verleden..

en ja deur op slot doen gaat niet lukken zit geen slot op..

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 13:40 ]

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:44

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Kun je dan geen slot op je deur zetten? Of bouw de pc in een kast in welke je op slot kan draaien.

Wees voorzichtig met de zaken die je in je TS noemt. Veel geluid zullen de buren je niet in dank af nemen. Stroom ergens opzetten is vrij gevaarlijk, gaat daar iets fout mee dan heb je een groot probleem....

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
andreict schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:39:
[...]

het is allemaal wel te maken, maar waarom zou je het op deze manier doen?

Een hond (denk aan mastino/pitbull) geeft goede beveiling, alarm,camera enzovoorts dat zou ook een goede beveiliging zijn en makkelijker haalbaar.
ik heb een pittbull thuis toevallig.. maar die mag niet binnen komen omdat die niet echt "aardig" is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 13:42 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:19

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:39:
en ja deur op slot doen gaat niet lukken zit geen slot op..
Waarom denk ik dat een slot in de deur zetten goedkoper en simpeler is dan alle zaken die jij opsomt :P?

Verwijderd

Topicstarter
IceStorm schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:42:
[...]

Waarom denk ik dat een slot in de deur zetten goedkoper en simpeler is dan alle zaken die jij opsomt :P?
iets dat een toon uitzend kan toch nietzo duur zijn?

en wat is niet schadelijk 80v? 120v? hangt ook vna het amperage af neem ik aan?

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:42:
[...]

ik heb een pittbull thuis toevallig.. maar die mag niet binnen komen omdat die niet echt "aardig" is.
Zet em voor je pc, klaar.

Een niet opgevoedde hond buiten laten zitten lijkt me ook geen oplossing maar das weer een andere discussie :)

Heeft ook een computer!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

whaa jezum waar woon jij joh?

Dit zijn wel 'n beetjej desastreuze maatregelen vind ik!

Ongeveer 't zelfde als die vent die z'n schuurdak onder stroom heeft gezet haha.

Er is heus wel iets normalers te fixen toch a la slot in deur, slot op computerkast.

Pff koop anders 'n railgun-detector ofzo die iemand doorzeeft als die de powerbutton indrukt :?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:42:
[...]

Wat niet is kan nog komen toch? Ik bedoel, alles beter dan mensen onder stroom zetten of hoge frequentie mind-f*k tonen :P

Zet een slot op je deur, gooi er een alarmpje bovenop, zorg dat je case ook op slot zit, desnoods met randapparatuur eraan vast, en klaar ben je dacht ik zo. :Y)

misschien werkt praten met diegene die je bij je pc weg wilt houden ook? :o

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:22
Je hebt van die "personal alarm" dingen die tegen de 100 dB maken als het pinnetje eruit schiet.... dat in combinatie met een vistouw (van je vishengel) wat bijna niet te zien is, en jij weet waar de touwtjes hangen, heb je al een stapje gemaakt. Iemand die iets met je pc wilt doen zal niet direct letten op vistouw :)

Daarnaast kan je om je PC heen ook nog van die touwtjes spannen.

Het uitschakelen van de beveiliging? Opletten waar je loopt :)

[ Voor 4% gewijzigd door AtomicWing op 15-03-2006 13:47 . Reden: Typo's ]

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:44:
whaa jezum waar woon jij joh?

Dit zijn wel 'n beetjej desastreuze maatregelen vind ik!

Ongeveer 't zelfde als die vent die z'n schuurdak onder stroom heeft gezet haha.

Er is heus wel iets normalers te fixen toch a la slot in deur, slot op computerkast.

Pff koop anders 'n railgun-detector ofzo die iemand doorzeeft als die de powerbutton indrukt :?
dat van die railgun is wel een strak plan maar niet realiseerbaar vrees ik :P waar de hell kan je die kopen? en shipping van de usa is te risico vol denk ik?

en ja ik wil ook weer niet iemand vermoorden ofzo eigenlijk :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 13:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Winkelhaak2002 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:46:
Je hebt van die "personal alarm" dingen die tegen de 100 dB maken als het pinnetje eruit schiet.... dat in combinatie met een vistouw (van je vishengel) wat bijna niet te zien is, en jij weet waar de touwtjes hangen, heb je al een stapje gemaakt. Iemand die iets met je pc wilt doen zal niet direct letten op vistouw :)

Daarnaast kan je om je PC heen ook nog van die touwtjes spannen.

Het uitschakelen van de beveiliging? Opletten waar je loopt :)
100db :D dat is toch niet zoveel? ik ga naar speedcore feesten met wat meer db en dat schrikt mij ook niet af.. ;)

• AtomicWing
  • Laatst online: 20:22
Maar het schrikt wel af als je het kastje niet in één keer kan vinden, en het geluid "opeens" begint te loeien. Is wel irritant genoeg lijkt mij zo.... en anders doe je er meerdere aan.... 100dB blijft 100 dB, maar de intruder moet weer meer zoeken :D

[ Voor 47% gewijzigd door AtomicWing op 15-03-2006 13:52 ]

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-10 16:48
Werkt het niet?

Toetscombinatie: windowslogo + L

Tenzij er meerdere gebruikers zijn die kunnen inloggen...

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11 21:52
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:43:
iets dat een toon uitzend kan toch nietzo duur zijn?

en wat is niet schadelijk 80v? 120v? hangt ook vna het amperage af neem ik aan?
3 mili-Ampere kan al dodelijk zijn als het op het juiste moment komt.
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:50:
100db :D dat is toch niet zoveel? ik ga naar speedcore feesten met wat meer db en dat schrikt mij ook niet af.. ;)
100dB in een kleine ruimte klink heel wat harder dan 100dB in een grote hal of op een open vlakte.

Of:
Afbeeldingslocatie: http://jpatokal.iki.fi/photo/travel/Israel/Golan/Golan_Minefield.JPG

:+

[ Voor 44% gewijzigd door Gaming247 op 15-03-2006 14:09 ]

[Updated spec's]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 12:37

Standeman

Prutser 1e klasse

Bios password :?

Lijkt me wel het goedkoopste.. of je aan/uit schakelaar met een slot-schakeling bedienen..

Of gaat het om het vermijden van diefstal?

[ Voor 24% gewijzigd door Standeman op 15-03-2006 13:53 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• gemini85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 19:52
Standeman schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:52:
... verhaal...

Dan kan je de pc nog vastschroeven aan bureau/grond

Verwijderd

Topicstarter
Standeman schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:52:
Bios password :?

Lijkt me wel het goedkoopste.. of je aan/uit schakelaar met een slot-schakeling bedienen..

ook..

en gewoon ik wil er niemand hebben.

mensen zeggen wel eens dat ik een kort lontje heb en dat ik meer van het handenwerk ben dan mondwerk dus ik denk wel dat ze 2keer nadenken voordat ze me pc iets aan doen..

komen ook veel "vrienden" van me broer over de vloer enz die ik niet vertrouw vanwege hun verleden

• CLB
  • Niet online

CLB

uhm vraag je toch aan je vader of er 'n slot op de deur kan, what's the problem :/

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:58:
uhm vraag je toch aan je vader of er 'n slot op de deur kan, what's the problem :/
nee dan kunnen ze nog via het raam..

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:20

franssie

Save the albatross

alarm en stroom is leuk als je er bij bent maar anders zinloos.
Ik zou mijn tijd en energie in beveiliging (encryptie en log-on) steken in combinatie met diefstal vertragende maatregelen (Kabel sloten etc). hiernaast kan je een sleutel op de voeding zetten (zoals al geopperd)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• CLB
  • Niet online

CLB

ja tralies voor je raam...

Ik weet 't niet hoor, maar volgens mij moet je de politie inschakelen ofzo.

"nee dan komen ze via 't raam'' hmm klinkt niet echt chill ofzo :?

• Lenzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02 12:51
Wat je ook kan doen is op
www.circuitsonline.nl te kijken.
Maak je iets van v220 schikdraad rond je comp. met een schakelaar er in.
Of een laser rond je huis kan je zelf wel in elkaar soldieren.

Genoeg lachen dingen kunnne er worden gemaakt om iemand af te schrikken.

• Lenzzz
Desnoods bouw je een gracht rond je huis met v220 in het waten.

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-11 11:50
Mss is het makkelijker om te gaan verhuizen?

Verwijderd

Topicstarter
Spivvi schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 14:09:
Mss is het makkelijker om te gaan verhuizen?
nee dat is geen optie.. over 2 jaar ga ik toch op mijn eigen wonen en dan heb ik het niet meer nodig denk ik. misschien wel maar dan neem ik het mee.

• CLB
  • Niet online

CLB

als je nog wordt toegelaten in je volgende woonplaats met al die 'wapens' die je mee wil nemen 8)7

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 12:37

Standeman

Prutser 1e klasse

Hier hebben ze wel wat spulletjes om het 1 en ander vast te zetten. Ook in het topic Betonnen Computerkas kan je misschien wat ideetjes op doen...

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Vind het toch maar een vage TS eigenlijk :X

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 14:11:
[...]

nee dat is geen optie.. over 2 jaar ga ik toch op mijn eigen wonen en dan heb ik het niet meer nodig denk ik. misschien wel maar dan neem ik het mee.
Je bent wel vast besloten om mens onvriendelijke technieken te gebruiken hé? :/ Alsin pijn veroorzakende, want er worden zó veel concrete alternatieven aangedragen, maar die lijk je allemaal te negeren. Daarentegen heb je alleen intresse in dingen als keiharde tonen, en stroomschokken. In wat voor buurt woon jij in godsnaam? 8)7

Veranker je pc gewoon aan de grond ofzo, gebruik kensington sloten om je randapparatuur aan je systeemkast te zetten, en zorgt voor goede passwords/encryptie op je pc. Zorg voor een slot op je deur, en zorg ervoor dat ook op andere manieren die so-called 'vrienden' van je broer niet op je kamer kunnen komen. Anders bel je de politie maar als je twijfelt over hun 'betrouwbaarheid'.

Je kunt er donder op zeggen dat ookal zijn zij in overtreding op jouw kamer, als jij hun iets aandoet (bijv. iets té veel onder stroom zetten) jij de lul bent, en niet diegene die in jouw kamer was. Zo gaat het namelijk altijd. :z

offtopic:
maar dat is mijn mening, en wie ben ik!? het lijkt me overigens sowieso niet de bedoeling hier op T.net om dingen te bedenken die mensen pijn doen (op wat voor manier dan ook)
Blacksnak schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 14:18:
Vind het toch maar een vage TS eigenlijk :X
Compleet mee eensch.

[ Voor 9% gewijzigd door Cloud op 15-03-2006 14:20 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Verwijderd

Topicstarter
wolkje schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 14:19:
[...]

Je kunt er donder op zeggen dat ookal zijn zij in overtreding op jouw kamer, als jij hun iets aandoet (bijv. iets té veel onder stroom zetten) jij de lul bent, en niet diegene die in jouw kamer was. Zo gaat het namelijk altijd. :z
ja zo gaat dat in dit land.. :( als er word ingebroken mag je niks doen en sta je werkelijk lager dan de inbreker zelf |:(

• Bertus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 14:22:
[...]

ja zo gaat dat in dit land.. :( als er word ingebroken mag je niks doen en sta je werkelijk lager dan de inbreker zelf |:(
Is dat zo raar?

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Topicstarter
ik vind van wel, je hebt niks op andermans grond te zoeken. dus als er iets gebeurt dan is dat het risico. heb je pech :)

stond laatst ook mijn auto in de carport zie ik doodleuk 2 marokaantjes met hun poten aan mijn auto door het raam te gapen naar mijn pda die er in lag. Kwam net terug van het uitlaten van de hond.. het is dat ik fout ben anders had ik hem losgelaten })

• Lenzzz
Ik vind dat "bike" gelijk heeft, gasten die niet uitgenodigd zijn om op je kamer te komen of je huis te betreden moeten er niet komen anders volgen er dikke problemen.
Stroomschokke van v220 gaan net wat te ver iets minder voltage zou wel kunnen maareuh een dikke hond of knuppel kan je altijd wel gebruiken.

Als ik jou was had ik een dikke kluis duur met slot in je kamer gedaan.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 01:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

erm, ja.... Als ik een inbreker in mijn huis tegenkom en ik heb toevallig niet mijn bokshandschoenen aan maar toevallig een hamer of een maglite in mijn klauwen, dan krijgt die inbreker een hens die hem nog lang zal heugen. en als ik daar voor moet zitten, so be it. Je mot met je fikken van andermans spullen afblijven, uit andersmans huizen blijven etc etc. 8)7

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Extera
  • Laatst online: 05-05 16:02
Hang een buks aan het plafond, zet er een electro motor aan die de trekker overhaald als iemand de pc aandrukt of op wil tillen oid. (relais) en zet een geheime schakelaar ergens om hem uit te schakelen:)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

Hier misschien iets aan?
http://www.pcmech.com/show/internal/906/

Komt wel enigzins in de buurt met wat je wilt, beetje programmeren erbij in basic en het zou moeten lukken.

• Bertus
  • Niet online
Naja ik wil geen moraalridder spelen en een inbreker een dreun verkopen zou ik ook doen maar met stroom gaan spelen zou ik niet doen :)

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Topicstarter
Extera schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:27:
Hang een buks aan het plafond, zet er een electro motor aan die de trekker overhaald als iemand de pc aandrukt of op wil tillen oid. (relais) en zet een geheime schakelaar ergens om hem uit te schakelen:)
ja maar een buks aan de muur ziet er niet bepaald leuk uit 8)7

misschien iets als dat er iemand aan de pc komt, alle ramen en deuren op slot, alle ventialtie dicht en dan een soort gas naar binnen laten lopen, geen mosterdgas oid maar gewoon dat je verdoofd word voor een uur ofzo? en dan moet ik via een sms een bericht krijgen dat ik kan komen chekken.
zo iets heb ik wel in mijn auto :) als er iemand inbreekt gaat alarm af en krijg ik automatisch een smsje..

• BlackIce
  • Laatst online: 15-11 10:36
De beste oplossing, een slot op de deur zetten is imo nog steeds genoeg. Als die vrienden echt door het raam zouden gaan komen zou ik toch echt even met mijn ouders gaan praten als ik met jou was, als het echt zo overtuigend slechte vrienden zijn begrijpen ze het vast wel.

Verwijderd

wat staat er op die computer van jou dat zo geheim moet blijven :P

geheimen over area 52???

Verwijderd

Je moet natuurlijk wel de uitlaat met een slang verbidinen naar de binne kant van de auto.
Komt de volgende dar op het journaal, auto dief heeft zich zelf vergast bij een poging om een auto te stelen ....

• BlackIce
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:56:

geheimen over area 52???
Ik heb zon vaag vermoeden dat de TS wil voorkomen dat zn pc fysiek binnengedrongen word :P

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:51:
misschien iets als dat er iemand aan de pc komt, alle ramen en deuren op slot, alle ventialtie dicht en dan een soort gas naar binnen laten lopen, geen mosterdgas oid maar gewoon dat je verdoofd word voor een uur ofzo? en dan moet ik via een sms een bericht krijgen dat ik kan komen chekken.
zo iets heb ik wel in mijn auto :) als er iemand inbreekt gaat alarm af en krijg ik automatisch een smsje..
omg.. 8)7 Ik weet niet wat voor advocaten je kunt betalen, maar ik hoop dat je dan flink wat cash hebt op het moment dat iemand er ín trapt. Dude, gebruik es realistische alternatieven waarvan er al (té) veel genoemd zijn nu. :X

Daarnaast, als je alles luchtdicht kunt afsluiten, kun je er ook wel voor zorgen dat er dús ook niemand binnenkomt |:(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:56:

geheimen over area 52???
ja onder andere ;)

nee van mijn werk en dergelijke en gewoon veen belangrijke info. ik heb ook alles dubbel in een kluis op andere hd's..

nee maar dat luchtdicht afsluiten zal wel beetje moeilijk worden i guess..

iemand andere suggestie? moeten toch wel wat mods uit te voeren zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:02:
[...]

nee van mijn werk en dergelijke en gewoon veen belangrijke info. ik heb ook alles dubbel in een kluis op andere hd's..
Heb je het dan ook op externe locatie in een kluis liggen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja bij een goede vriend :) dus dat is wel zo safe..

• BlackIce
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:02:
[...]

ja onder andere ;)

nee maar dat luchtdicht afsluiten zal wel beetje moeilijk worden i guess..

iemand andere suggestie? moeten toch wel wat mods uit te voeren zijn?
Ik zou zeggen begin het topic eens te lezen, er zijn al heel wat realistische oplossingen aangedragen.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Wat wil je nu precies beveiligen?

Mogen er überhaupt geen mensen binnen 10KM van jouw pc komen, wil je dat ze er wel naast mogen staan maar de kast niet mee kunnen nemen/openschroeven, of wil je zorgen dat niemand iets kan starten?

Binnen 10KM : Bunker huren :+
Meenemen: Kensingtonlock (zo'n staalkabel, klikt in je frame van je pc)
Openmaken: Schroef met slot erin (jaja, zijn er!) :*)
Toegang: Win+L of een ander programma die het ook kan.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
- meenemen
- dat ding aanraken
- en ik werk veel op slackware dus die moet wel goed beveiligd zijn

maar die sensoren moet ik wel op mijn kast kunnen modden toch? wat is een frequentie waar een mens gek van word?en hoeveel db enz? en dan gebruik ik gewoon zo een bewegingsensor die je voor buitelampen ook hebt..

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:03

Seraphin

Meep?

Slot op je kast & bios pwd. Klaar.
Je zou er nog voor kunnen kiezen je PC + randapparatuur aan de vloer / muur te verankeren.

Die vage ideeën over geluidsalarmen, stroomschokken of gasaanvallen zijn zo onrealistisch als maar zijn kan, en niets effectiever dan het bovenstaande.

edit:

Genoemde kensingtons zou ik dan weer niet gebruiken. Met het kartonnen rolletje van keuken- of W.C. papier heb je zo'n kensington slot zo open. Je kan dan beter een stalen ring in de vloer/muur zetten, en de PC + apparatuur letterlijk aan de ketting leggen.

Het voorkomen dat je PC wordt aangeraakt lijkt me geen waarde toevoegen aan je beveiliging. Sensoren aanbrengen lijkt mij niet praktisch.

[ Voor 43% gewijzigd door Seraphin op 15-03-2006 16:31 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Voor het niet kunnen meenemen heb je nu een oplossing gevonden :)

Maar waarom niet kunnen aanraken?
Mensen mogen best mijn pc aaien als ze daar de behoefte toe voelen hoor :9

Als mensen naast het aanraken aan het toetsenbord gaan zitten om iets te openen, is een simpele desktoplock al voldoende.

Maar waartegen moet hij beveiligd worden?
Iedereen heeft zijn eigen bedreigingen ;)

Kleine broertjes/zusjes vinden de reactie van jou bij een druk op de reset waarschijnlijk al genoeg, terwijl inbrekers de kabel proberen los te knippen.

edit:offtopic:
Simpele kensingtons (niet van kensington zelf althans ;)) zijn idd makkelijk open te breken.
Zie bv hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://shop.battery.co.uk/battery/images/items/kensington-lock.jpg
Betere versies hebben een sleutel met een eigen code, zoals gewone sloten.
Die breek je met een WC-rolletje niet zomaar open hoor :)

[ Voor 25% gewijzigd door DarthPlastic op 15-03-2006 16:34 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Koop een laptop en neem die altijd mee.
En sla er dan een paar grote spijkers door.
De kans dat ie dan gejat word is wel heel erg klein.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 16:38 ]

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:03

Seraphin

Meep?

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:36:
Koop een laptop en neem die altijd mee.
_/-\o_

Da's wel de perfecte beveiliging idd.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• CLB
  • Niet online

CLB

Mja ik denk dat er ook 'n kwestie van geld is ofzo...?

Verwijderd

wat je nog zou kunnen doen is dingen zoals:

toetsenbord en muis loskoppelen en in kast deponeren...
start en reset knop omwisselen...
voeding schakkelaar omzetten...
verdeelstekker uit stopcontact halen...
bios passwoord dat bij iedere boot gevraagd word instellen...
windows passwoord gebruiken en dat elke dag wijzigen...
geen netwerk gebruiken...
bijvoorbeeld met pgp of andere encryptie gebruiken...(elke dag een andere sleutel)
slot op je deur...
ramen dicht houden...
gordijnen dicht houden...
verankeren van computer...
vast solderen van schroeven van pc...
complete computer in kluis als je weg gaat...
zorgen dat er altijd iemand thuis is

en voor als je geld wilt uitgeven:

bewegingscamera die een alarm lamp(je) in de woonkamer laat branden...
standaard alarm...
glas breek melders...
videobewaking...
meerdere sloten op je deur...
stalen deur...
geluidsmeter met alarm functie...
drukgevoelige vloer...
gewapend glas...
kogelvrij glas...
kogelvrij en versterkte computer kast...
nooit een hdd rma sturen want daar kan hij ook uitgelezen worden...

en als allerbelangrijkste nog:
verwijder je cookies!

nou als iemand het dan nog in zn gekke koppie haalt om met je pc te kloten heb je minimaal een half uur de tijd om het te merken 8)

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 17:38 . Reden: Ik bedacht onder weg naar huis nog wat leuke dingen ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

DarthPlastic schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:28:
Simpele kensingtons (niet van kensington zelf althans ;)) zijn idd makkelijk open te breken.
Zie bv hieronder:
[afbeelding]
Betere versies hebben een sleutel met een eigen code, zoals gewone sloten.
Die breek je met een WC-rolletje niet zomaar open hoor :)
Jij hebt nooit die filmpjes gezien? :X

Mij lijkt de beste methode om de computer goed aan de vloer/muur te bevestigen en dan goede beveiliging op het OS en encrypted filesystems gebruiken.. de rigoreuze systemen die jij noemt moet je niet aan beginnen, een kennis van mijn vader verkoopt dure hi-fi spullen en die wou een rooksysteem in zijn magazijn bouwen maar dat kon niet ivm aansprakelijkheid als er iets zou gebeuren met een dief. (triest ja, maar waar..)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik kan je kast niet beveiligen tegen ongeauthoriseerde entry. Met dit topic lukt het echter een stukkie beter :P

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.