Toon posts:

Dvd brander welke ?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Haai, me plextor 708a heeft de geest gegeven en aangezien de fabriekgarantie ook verlopen is, wil graag een nieuwe aan gaan schaffen, echter heb ik geen idee welke .. ik heb de search ook geraad pleegt maar kom bijna niks van deze tijd tegen dus mijn vraag is .. moet ik een nieuwe plextor kopen of volstaat een ander merk ook ? ik vond die 708a geen super brander, budget maakt me niet zoveel uit wil gewoon weer dvdtjes kunnen branden

bedankt

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:10
Neem lekker een NEC 4520 ofzo, koop je voor een euro'tje of 40 een perfecte brander die dual-layer op 16x brand.

Die necjes zijn perfect, de tijd dat Plextor heer en meester was zijn al lang voorbij.

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
Tis wel algemeen bekend dat NEC al jaren een prijs-kwalitatief sterke brander levert. Laatste model is NEC ND-4551. Ik raad de NEC altijd aan, echt super ding en kost een dikke 40 euro.

• rogue
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
Beetje moeilijk te zeggen zonder meer info over wat je nou precies zoekt. Misschien vind je hier een leuke dvdbrander tussen?

CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:29
rogue schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:22:
Beetje moeilijk te zeggen zonder meer info over wat je nou precies zoekt. Misschien vind je hier een leuke dvdbrander tussen?
wat hij zij (sorry) nou zoekt B) lees kerel een goede brander omdat zijn oude kapot is lijkt me niet dat hij specs hoeft te geve hij wil gewoon een brander :P

[ Voor 4% gewijzigd door Xcist op 15-03-2006 13:26 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:36
benq 1650/1655

let op dat je eentje koopt die ook kan scannen van de dvd met cd speed(pi po test)
zie ook www.cdfreaks.com (ga naar forum)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens wat reviewtjes opzoeken voor die nec branders .. vraag me alleen af wat ik er van moet verwachten voor die 40 euro ?

Verwijderd

Heb al menig NEC dvd branders verkocht.......en nog geen een terug gehad voor reparatie.
Heb er zelf ook een en bevalt mij uitstekend.
tja, wat moet je van een dvd brander verwachten??............... dat weet je zelf ook wel. Hij doet zijn werk goed. TMO
Ik vind alleen dat alle cd/dvd spelers/branders altijd zo langzaam hun cd/dvd "bekijken" nadat ze in het laatje zijn gestopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 15:42 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:52
Ikzelf heb een Nec gekocht na goede reviews hier op GoT en ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Daarnaast heeft mijn vriendin er een en mijn schoonvader.
Dus mijn raad is hetzelfde eigenlijk.
Koop gewoon de laatste nieuwe Nec brander.

Verwijderd

Om maar ff hier mee verder te gaan ... aangezien ik precies dezelfde vraag heb..
Ik zoek een onverwoestbare brander zoals vroeger de plextors
heb nu een pioneer en een nec binnen 4 maanden (bijde) naar de gallemiese gedraait...
daarintegen is mijn bejaarde plextor cdr fikker (24*10*32) nog steeds trouw ook al doet hij het de laatste tijd rustig aan... ik zit te denken aan de nieuweste plextor die ook 18* ondersteund ... maar ik kan nog niet echt vinden of het loopwerk ook van plextor is of van een ander?
Wie ow wie helpt mij uit de brand...

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Helaas is Plextor volgensmij nog steeds de enige die SATA branders uit brengt. Anno 2006 zit ik namelijk niet meer te wachten op zo'n brede ATA kabel... :X :o

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Verwijderd

Help!!!! schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 11:01:
Helaas is Plextor volgensmij nog steeds de enige die SATA branders uit brengt. Anno 2006 zit ik namelijk niet meer te wachten op zo'n brede ATA kabel... :X :o
helaas hebben de meeste mainstream moederborden nog maar 4 sata aansluitingen, waardoor die bij veel tweakertjes wsch al vol zitten met harde schijfjes (of toch niet dat er nog genoeg ruimte over is om 2 opticals aan te hangen). Ik denk pas dat de Sata branders door gaan breken eens je standaard naar 8 s-ata poorten overgaat.

Plextor zijn echt goeie branders, die gaan (bijna) niet kapot. Mijn eerste cdbrander was een plextor, en die is enorm lang meegegaan. Zelfs een Samsung en een LG die er later in gegaan zijn (als 2de brander) waren al defect voor dat die Plextor de geest gegeven heeft...
Als ik terug een brander zou moeten kopen, zonder enige twijfel Plextor. Topkwaliteit branders, en je hoort ze amper werken (of ze nu de beste zijn of niet laat ik in het midden, ze zijn gewoon zeer goed) en qua prijs zijn die echt niet zo duur, vanaf 75€ ofzo heb je er al...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2006 11:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 11:09:
[...]

helaas hebben de meeste mainstream moederborden nog maar 4 sata aansluitingen, waardoor die bij veel tweakertjes wsch al vol zitten met harde schijfjes (of toch niet dat er nog genoeg ruimte over is om 2 opticals aan te hangen). Ik denk pas dat de Sata branders door gaan breken eens je standaard naar 8 s-ata poorten overgaat.

Plextor zijn echt goeie branders, die gaan (bijna) niet kapot. Mijn eerste cdbrander was een plextor, en die is enorm lang meegegaan. Zelfs een Samsung en een LG die er later in gegaan zijn (als 2de brander) waren al defect voor dat die Plextor de geest gegeven heeft...
Als ik terug een brander zou moeten kopen, zonder enige twijfel Plextor. Topkwaliteit branders, en je hoort ze amper werken (of ze nu de beste zijn of niet laat ik in het midden, ze zijn gewoon zeer goed) en qua prijs zijn die echt niet zo duur, vanaf 75€ ofzo heb je er al...
Ja oke maar daar is "mijn vraag" nog niet echt mee beantwoord.
dus welk type en welke is de beste en welk loopwerk zit er in... want plextor heb er ook 1 in de handel met het loopwerk van BenQ.
Ik denk dat ik toch liever 1 met een echt plextorloopwerk wil... dus een 100% Plextor
wie ow wie????
:? :? :?

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
Ik heb een LG brandertje, super apparaat.

Fikt alles, ook de Lidl merken e.d. (zo'n Super Multi ding, de GSA-4160B to be exact),

En NEC goeie branders? er loopt hier ergens een topic van om en nabij de 20 pagina's lang over de ND-3500A (plus nog talloze losse topicjes)

allemaal mensen die op de een of andere manier een probleem hebben met een NEC brander 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door EdwardTheGreat op 21-04-2006 12:25 ]

Last.FM

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-02 14:15
TruckingOtto schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 12:24:
Ik heb een LG brandertje, super apparaat.

Fikt alles, ook de Lidl merken e.d. (zo'n Super Multi ding, de GSA-4160B to be exact),

En NEC goeie branders? er loopt hier ergens een topic van om en nabij de 20 pagina's lang over de ND-3500A (plus nog talloze losse topicjes)

allemaal mensen die op de een of andere manier een probleem hebben met een NEC brander 8)7
*zucht*
Van iets wat veel gebruikt wordt zal je over het algemeen op het internet ook meer (negatieve) ervaringen tegenkomen. Voordeel is dat dan problemen ook vaak wel opgelost worden. Iets wat je met een LG brander wellicht niet hoeft te verwachten. En nee, ik zeg niet dat LG slecht(er) is.

[ Voor 6% gewijzigd door goof. op 21-04-2006 12:50 . Reden: LB ]

Assumption is the mother of all fuck-ups

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Hier 2x NEC 3520. Helemaal over te spreken. Zeker voor die prijs. Plextor is niks beter.

Verwijderd

goof. schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 12:44:
[...]

*zucht*
Van iets wat veel gebruikt wordt zal je over het algemeen op het internet ook meer (negatieve) ervaringen tegenkomen. Voordeel is dat dan problemen ook vaak wel opgelost wordt. Iets wat je met een LG brander wellicht niet hoeft te verwachten. En nee, ik zeg niet dat LG slecht(er) is.
Toch is het prettig om iemand zijn persoonlijke mening te horen... maar ook ik ga zeker niet voor een LG... niet omdat het niet goed is of kan zijn... maar omdat je zelf ook moet matchen bij bepaalde bedrijfsfilosofie... Lg maakt mij te veel. en ik houd van bedrijven die veel aan core bussiness doen...
Zoals Bijv Plextor... maar ook ik weet dat plextor in het niet zo verre verleden een paar misser heb gemaakt...

Maar nu is mijn oog gevallen op de Plextor PX-760A http://cdrinfo.com/Sectio...?ArticleId=16587&PageId=0

En ja hij is duur... maar dat boeit me even niet.. ik kan alleen niet helemaal vinden of ik ben blind...
of het loopwerk nou van plextor zelf is. Verder vind ik de test (zie link) zeer acceptabel en kan het in mijn ogen alleen maar beter worden met komende Firmware's

Is er iemand die deze drive al heeft en ervaringen mee heeft?

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-02 13:25
hier een LG GSA-4167B super brander, lekker snel, geen problemen.
Snap ook niet helemaal wat al die mensen zo geweldig aan NEC vinden, maar ja das mijn bevinding.
Ben zelf toch ook nog voorstander van Plextor, maar aangezien ik een brander zocht met een vriendelijke prijs werd het de LG, brander die alle gangbare formaten leest en schrijft.

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:01
Veel van de meest recente test in de maistream computerbladen wijzen op dit moment de BenQ 1640/50/55 aan als kwalitatief hoge branders, vreten bijna alles, lopen goed stabiel en zijn erg constant en betrouwbaar.... Zit Philips loopwerk in dacht ik.

just my 2 euriecents ;)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik kies al snel voor een LG-brander, maar ja, ik wil dan ook nog wel eens graag DVD-RAM gebruiken. Maar tegenwoordig kun je gelukkig dan wel een brandertje uitzoeken van HLDS, LG Electronics, NEC, Panasonic, Pioneer, Samsung, TEAC, Toshiba.

Ik vermoed dat je wel wat kunt vinden. ;)

Verwijderd

Het gaat me niet zoveel om verschillende media ik gebruik namelijk alleen maar verbatim vandaag de dag en af en toe is een arita... maar in principe alleen verbatim 16x media.
Het gaat me meer om dat als ik 2 dagen 24four brand dat ie dan niet opgeeft en dat is me nu al 2x gebeurt met zowel een pioneer als een nec.
Dus vandaar mijn keuze toch weer richting plextor omdat ze in mijn ogen erg betrouwbaar zijn,.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:45

Sa1

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 12:52:
[...]

Toch is het prettig om iemand zijn persoonlijke mening te horen... maar ook ik ga zeker niet voor een LG... niet omdat het niet goed is of kan zijn... maar omdat je zelf ook moet matchen bij bepaalde bedrijfsfilosofie... Lg maakt mij te veel. en ik houd van bedrijven die veel aan core bussiness doen...
Zoals Bijv Plextor... maar ook ik weet dat plextor in het niet zo verre verleden een paar misser heb gemaakt...

Maar nu is mijn oog gevallen op de Plextor PX-760A http://cdrinfo.com/Sectio...?ArticleId=16587&PageId=0

En ja hij is duur... maar dat boeit me even niet.. ik kan alleen niet helemaal vinden of ik ben blind...
of het loopwerk nou van plextor zelf is. Verder vind ik de test (zie link) zeer acceptabel en kan het in mijn ogen alleen maar beter worden met komende Firmware's

Is er iemand die deze drive al heeft en ervaringen mee heeft?
als je je keuze al gemaakt heb, waarom blijf je dan posten???

kusje :)))

Verwijderd

Sa1 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:14:
[...]

als je je keuze al gemaakt heb, waarom blijf je dan posten???

kusje :)))
Mijn keuze staat nog niet vast meneer sa1....
heb alleen mijn oog erop laten vallen en hoop nu op mensen die mij vertellen waarom wel of niet of .....
dus lezen is een vak... Kusje terug

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:45

Sa1

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:16:
[...]

Mijn keuze staat nog niet vast meneer sa1....
heb alleen mijn oog erop laten vallen en hoop nu op mensen die mij vertellen waarom wel of niet of .....
dus lezen is een vak... Kusje terug
Je wilt duidelijk voor een Plextor gaan, maar jouw vraag is dus eigenlijk "Wat is een goede plextor brander?", of "Welke Plextor brander is 100% plextor en heeft dus geen BenQ loopwerk?".

Het is alleen niet zo netjes van jou om dit topic te verknallen met deze vragen die niets te maken hebben met de vraag van de TS. O+

Verwijderd

Sa1 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:33:
[...]

Je wilt duidelijk voor een Plextor gaan, maar jouw vraag is dus eigenlijk "Wat is een goede plextor brander?", of "Welke Plextor brander is 100% plextor en heeft dus geen BenQ loopwerk?".

Het is alleen niet zo netjes van jou om dit topic te verknallen met deze vragen die niets te maken hebben met de vraag van de TS. O+
oho... gaan we flamen...
Volgens mij was Ts er al redelijk uit en dit topic was al dood... maar als je een nieuw topic opent... dan krijg je een slotje omdat ie er al is... dus bree ik hier verder...
verder hou ik nog steeds van je hoor Sa1'tje
En ja me voorkeur gaat uit naar plextor maar als iemand hier komt met argumenten en ervaring en bla bla bla dan waai ik waarschijnlijk met de wind mee...

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02 16:58
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 14:39:
[...]

oho... gaan we flamen...
Volgens mij was Ts er al redelijk uit en dit topic was al dood... maar als je een nieuw topic opent... dan krijg je een slotje omdat ie er al is... dus bree ik hier verder...
verder hou ik nog steeds van je hoor Sa1'tje
En ja me voorkeur gaat uit naar plextor maar als iemand hier komt met argumenten en ervaring en bla bla bla dan waai ik waarschijnlijk met de wind mee...
Ik zou in eerste instantie ook gaan voor de Plextor waren het niet dat de mijne (740A) sinds 2 a 3 dagen problems geeft :(
Normale brandduur 8min en nu 30min!!!!!

Dus ik neig toch weer na NEC terug te gaan die ik voorheen had maar ben er nog niet helemaal uit, mss wel als ik volgende vergelijkings test gelezen heb ;)

http://www.cdrinfo.com/Se...ific.aspx?ArticleId=16587

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
omdat ik voor een soortgelijke , onmogelijke keuze, sta:
ik zit momenteel te twijfelen tussen een NEC 3550 en de BenQ 1655
op cdrinfo.com wordt aangtegeven dat de Benq brander kennelijk copyprotected games niet goed kan lezen..
de 3550 lijkt dan wel weer goed te zijn
omdat ik goede ervaringen heb (vooral op regio vrije firmware) met mijn huidige dvd brander (een nec 1300A) neig ik om die nec te kopen, alleen heb ik hjet idee dat het een al erg verouderd model is..
is het slim om naar die brander te kijken of kan ik beter kijken naar een ander merk?
ik wil het liefst met een firmware flash de drive regiovrij kunnen maken.. (dit puur omdat ik dan geen extra software ervoor hoef te draaien..)
Pagina: 1