Toon posts:

Disk activiteit exchange server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn baas vroeg me of ik een app wist dat de activiteiten in de server registreerd. Voorbeeld: Iemand van buitenaf koppieert een groot aantal bestanden, hiervoor wil mijn baas een app (software pakket) die dit dus registreerd. Dus niet in logboek file.

Het mag best wat kosten maar niet associale duizenden euro's

PS: Het gaat hierbij wel om een Windows Exchange server met 2 wintendo pc's erop aangesloten.

[ Voor 4% gewijzigd door pasta op 15-03-2006 12:59 . Reden: Het programma heet Windows :) ]

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:15

elTigro

Es un Gringo!

Dit is wel een erg vage post.
Wat moet je weten dan? wie er op de disk schrijft? of waarvandaan?
En gaat het om je exchange mappen, of via smb?
Beetje lastig om zo antwoord te geven... 8)7

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het iets beter te formuleren.

Het bedrijf heeft een exchange server (small business 2003) hierbij zijn 2 computers die verbinding maken met deze server. Op deze server staan diverse schijven, in deze schijven zitten documenten, foto's etc. etc. Mijn baas zoekt een programma die het volgende makkelijk moet kunnen formuleren (dus niet dat je een advanced icter moet zijn om dit programma te kunnen lezen).

Ik zou het met een voorbeeld uitleggen pc 1: baas, pc 2: bijv. ik.
Ik heb bijvoorbeeld ruzie gehad met mijn baas en ik wil vertrouwelijke documenten koppieren vanuit de servermappen naar bijv. mijn usb-stick. Ik noem maar wat.

Nou is mijn vraag is hier een programma voor dat zegt" Oh pc 2 heeft een deze en deze bestanden gekoppieerd" Zo'n programma zoeken wij dus, die de activiteiten van de pc's controleerd wat er in de servermappen gedaan word.

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het iets beter te formuleren.

Het bedrijf heeft een exchange server (small business 2003) hierbij zijn 2 computers die verbinding maken met deze server. Op deze server staan diverse schijven, in deze schijven zitten documenten, foto's etc. etc. Mijn baas zoekt een programma die het volgende makkelijk moet kunnen formuleren (dus niet dat je een advanced icter moet zijn om dit programma te kunnen lezen).

Ik zou het met een voorbeeld uitleggen pc 1: baas, pc 2: bijv. ik.
Ik heb bijvoorbeeld ruzie gehad met mijn baas en ik wil vertrouwelijke documenten koppieren vanuit de servermappen naar bijv. mijn usb-stick. Ik noem maar wat.

Nou is mijn vraag is hier een programma voor dat zegt" Oh pc 2 heeft een deze en deze bestanden gekoppieerd" Zo'n programma zoeken wij dus, die de activiteiten van de pc's controleerd wat er in de servermappen gedaan word maar ook wat er allemaaal op de server komt, dus als ik bijv. een word documentje in de map concept opslaat dat het programma ook zegt van " PC 2 heeft test.doc in servermap concepts gezet.

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
Oftewel een log met een zoekfunctie? :P Ik zou zeggen ctrl+f in notepad. Dat kost in ieder geval geen asociale duizenden euro's.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:44
Je kunt auditing misschien ook wel op file niveau aanzetten. Zoek een sop het wordt audit in elk geval.
Pagina: 1