FlashkMPEG, alleen audio decoden kan dat ?

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
De vraag lijkt me op zich helder genoeg. Is het mogelijk om met FlaskMPEG alleen audio te extracten uit de vobs of ben ik dan automatisch gebonden aan de video ?

Ik vraag dit omdat ik bij de DVD die ik aan het converteren ben de audio redelijk verstopt zit. Graphedit en Ac3dec zijn niet in staat de audio sepparaat te scheiden van de video.

FlaskMPEG echter wel, echter het video gedeelte heb ik al met MPEG2avi gedaan.

wie weet hoe of wat.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 13:08

Steffie

Opaque

alleen audio kan niet

wat je wel kan doen is die vob file omzetten naar divx en dan de audio stream later uit de avi halen met virtualdub

2e mogelijkheid is om in audio direct stream copy te kiezen, dan kopieert die gewoon de audiostream, dan krijg je 2 losse files; de audio stream en divx zonder geluid
(kost je wel veel hd ruimte)

(post processing op nearest neighbourg zetten, zodat die lekker snel kan encoden)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Denk dat je me verkeerd begrijpt.

Ik heb nu al een Divx File 1.2 GB groot, gemaakt met MPEG2avi. Normaal gesproken haal ik dan de audio uit de Vob files met Graphedit -> wav bestand van een dikke GB.

Dan met Virtual Dub de video en de audio samenvoegen (wav dan gelijk compressen naar mp3). Resultaat 1.4 GB grote Divx + geluid=dus 2x 80 min. cd.

Nu kan ik zoals je zegt 2 aparte files laten maken (audio/video) door FlaskMPEG maar dan kan ik net zo goed met FlaskMPEG opnieuw coderen.

Het gaat trouwens over de film Jerry Maguire.

• Steffie

Steffie

Opaque

ik begrijp wat je bedoelt .. jij wilt alleen maar de audiostream hebben ... maar dat kan dus niet met flaskmpeg ...

als je alsnog de audiostream met flaskmpeg wilt hebben zul je dus ook de videostream opnieuw moeten encoden

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
okay, zover was ik zelf ook al ja. Zit er nix anders op dan dat trage Flask te gaan gebruiken.

• Steffie

Steffie

Opaque

tja je kan de bitrate van de video lekker laag zetten en deinterlace video uitzetten

maar het gaat inderdaad langer duren op deze manier

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-03 19:00

oCe

aka Dookie.

go.to/doom9

kijk daar maar eens, als je het daar niet kan vinden weet ik het ook niet meer.

pak b.v. dvd2avi, hiermee kan je ac3 streams direct naar wave om laten zetten, of demuxen (extracten) uit de vob files. evt. eerst de vob's splitsen met vstrip.

-I am Jack's wasted life.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
doom9.net ben ik allang geweest alle ac3 extracters al geprobeerd. Probleem is dat er 1 ac3 file is maar die is frans. Verder is er 1 MPEGaudio file o.i.d. Die krijg ik dus met geen mogelijkheid met bovengenoemde programma's uit de vob.

Ik heb al ca. 30 DVD's geript maar dit ben ik nog niet eerder tegengekomen.

Nu we toch lekker over Divx aan het ouwehoeren zijn. Wie heeft er nog meer last van freezing frames? Heb dat forum op doom9.net goed gevolgd maar die gozer blijft maar beweren dat hij (webmaster van doom9) er nog nooit last van heeft gehad. Terwijl ik zo'n beetje bij elke dvd last van heb. :(

• oCe

oCe

aka Dookie.

1 woord: DVD2AVI

extract alle ac3 streams uit een vob file(s). http://hiroko.ee.ntu.edu.tw/

dan kan je meteen die brakke flask de prullenbak in mieteren. ding kan niet eens fatsoenlijk ivct'en en produceert brakke streams, met even brakke fps detectie/decoding.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
duh !! maar het gaat hier niet om een ac3 file dus kan ik die ook niet extracten !

• oCe

oCe

aka Dookie.

nix duh.

probeer dvd2avi eerst maar eens...
dan wil jij geen flask meer.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
gebruik zoiezo geen Flask :r MPEG2avi PXr3 all the way, maar ik zal eens kijken naar DVD2avi

Verwijderd

De meeste tools gaan plat als de audiostream GEEN AC3 is... kwam er pas ook nog eentje tegen. Gewoon de stream ge-extract met Vobrator of vobtool (kweet niet meer welke).

Vobrator geloof ik, want ik most eerst even alle .VOBS aan elkaar plakken (dat tooltje kan geen meerdere files aan, en de 2e vob apart processen lukte ook niet). Als de VOBs samen groter zijn dan 4GB en windows gaat moeilijk doen, kun je ook de videostream er even uitgooien met vobrator voor je ze aan elkaar plakt.

Mmmz, ik zou gewoon flask even een paar uur aanzetten en dan met virtualdub de audio eruit trekken, maar goed, als je dat echt niet wilt:

- Gooi met vobrator de videostreams uit enkele vobs, als ze samen groter zijn dan 4GB.
- Plak de vobs aan elkaar met copy a+b+c d /B
- Extract de audiostream met vobrator
- Rename de audiostream en recompress deze evt (hangt ervan af wat voor type stream het is, kun je ook met vobrator zien).

Klaar!

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Kan je dat vobrator even mailen dan. Doom9 heeft dat niet. brminnee@tref.nl

Pagina: 1