"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Omdat er sinds 2005 geen survey is geplaatst, die aan de voorwaarden die Tweakers.net stelt aan het plaatsen van een shop survey, voldeed. Voor oproepen, slowchat en soortgelijke reacties is de Shop Survey niet bedoeld.
dus negatieve reacties, die niet aan de t.net eisen voldoen worden weg gehaald, ook al zijn het valide redenen? De genoemde bedrijven zijn echt behoorlijk dubieus, ik spreek helaas ook uit eigen ervaring.
Ok, er waren ook kwalitatief minder goede reakties, maar als je een reaktie of survey plaatst waarin je aangeeft dat je serieuze problemen hebt met het betreffende bedrijf die niet opgelost worden dan is het toch niet fair dat zo'n post verwijderd wordt?
Ik zag onlangs op wat andere fora reakties waarin de redaktie van t.net min of meer beschuldigd wordt dat het onder druk van de betreffende bedrijven de reakties aan censuur onderwerpt.
Ik heb zelf helaas een slechte ervaring met een van de bedrijven aan de kanaalstraat in Enschede en ondanks dat je altijd vriendelijk blijft aan de telefoon staan ze je gewoon af te bekken. Ze komen elke keer met dezelfde smoezen over de toonbank (veel zieken, opstart problemen, computer problemen etc.) pas als je ze gewoon meldt dat je van de bestelling af wilt zien en dat je binnen een redelijke termijn je geld terug wil komen ze in aktie en krijg je wat je besteld hebt.
Hoe gaat t.net eigenlijk om met bedrijven die toch enigzins dubieus zijn? Iedereen die uit de omgeving van Enschede komt en een beetje weet wat er speelt heeft inzicht in hoe deze bedrijven bij elkaar hangen en wie de oprichter/eigenaar is en wat deze persoon in het verleden heeft uitgespookt. Door het verwijderen van reakties kan het zijn dat er wederom een hoop mensen benadeeld worden. Of het moet zo zijn dat de reakties verwijderd zijn om met een schone lijst te beginnen waarna er als er weer veel slechte survey's komen er wel nagedacht wordt of dit soort bedrijven wel ondersteund moet worden met info op een website als t.net.
Ok, er waren ook kwalitatief minder goede reakties, maar als je een reaktie of survey plaatst waarin je aangeeft dat je serieuze problemen hebt met het betreffende bedrijf die niet opgelost worden dan is het toch niet fair dat zo'n post verwijderd wordt?
Ik zag onlangs op wat andere fora reakties waarin de redaktie van t.net min of meer beschuldigd wordt dat het onder druk van de betreffende bedrijven de reakties aan censuur onderwerpt.
Ik heb zelf helaas een slechte ervaring met een van de bedrijven aan de kanaalstraat in Enschede en ondanks dat je altijd vriendelijk blijft aan de telefoon staan ze je gewoon af te bekken. Ze komen elke keer met dezelfde smoezen over de toonbank (veel zieken, opstart problemen, computer problemen etc.) pas als je ze gewoon meldt dat je van de bestelling af wilt zien en dat je binnen een redelijke termijn je geld terug wil komen ze in aktie en krijg je wat je besteld hebt.
Hoe gaat t.net eigenlijk om met bedrijven die toch enigzins dubieus zijn? Iedereen die uit de omgeving van Enschede komt en een beetje weet wat er speelt heeft inzicht in hoe deze bedrijven bij elkaar hangen en wie de oprichter/eigenaar is en wat deze persoon in het verleden heeft uitgespookt. Door het verwijderen van reakties kan het zijn dat er wederom een hoop mensen benadeeld worden. Of het moet zo zijn dat de reakties verwijderd zijn om met een schone lijst te beginnen waarna er als er weer veel slechte survey's komen er wel nagedacht wordt of dit soort bedrijven wel ondersteund moet worden met info op een website als t.net.
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Tweakers.net heeft een aantal regels gesteld waaraan surveys moeten voldoen, die regels staan netjes in de FAQ en bij het invoeren van een Shop Survey vermeld, dus als men zich daar aan houdt dan is er weinig aan de hand. Als er surveys geplaatst worden die niet aan de regels (voldoende beargumenteert, ontopic, realistisch, relevant et cetera) voldoen, gaan ze weg. Dat heeft dus he-le-maal niets te maken met druk vanuit deze shop om surveys weggehaald te krijgen. Dat men dat op andere forums wel zegt, zegt meer over hen dan over ons mijns inziens.golfdiesel schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:10:
dus negatieve reacties, die niet aan de t.net eisen voldoen worden weg gehaald, ook al zijn het valide redenen? De genoemde bedrijven zijn echt behoorlijk dubieus, ik spreek helaas ook uit eigen ervaring. Ok, er waren ook kwalitatief minder goede reakties, maar als je een reaktie of survey plaatst waarin je aangeeft dat je serieuze problemen hebt met het betreffende bedrijf die niet opgelost worden dan is het toch niet fair dat zo'n post verwijderd wordt?
Bedrijven die enigszins dubieus zijn worden op precies dezelfde manier behandeld als bedrijven waarmee niets mis is of lijkt te zijn. Het is echter zo dat 'slechte' shops wel sneller slechte surveys aantrekken, omdat iedereen wel wil klagen en zijn ervaringen kwijt wil. Een survey of reactie moet ook in dat soort gevallen echter voldoen aan de normale eisen en dat is dan relatief gezien wat minder vaak het geval en dus worden er meer surveys verwijderd. Dat heeft dus niets te maken met druk vanuit de shop, het eventueel opnieuw beginnen met een schone lei, met eisen vanuit of een shop of weet ik veel wat, maar gewoon met het feit dat men geen goede surveys kan schrijven.golfdiesel schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:10:
Kijk dit schept een hoop duidelijkheid. Bedankt voor de reakties, van mij mag did draadje dicht.
Lijkt er op dat Radar vanavond om 20.30 aandacht gaat besteden aan de wirwar van B.V.'s die aan de kanaalstraat in Enschede zijn gevestigd.
20.30 TV2
20.30 TV2
Pagina: 1