[php?] Online kladblok maken

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb sinds kort een website met mysql e.d.

Nu wil ik graag een soort linkdump voor mezelf maken. Eigenlijk gewoon een soort van shoutbox waarin in ik links, gevonden tekst, plaatjes e.d. in kan posten zodat ik ze later weer makkelijk kant terug vinden. Ik had al het een en ander opgezocht over shoutboxen. Ik kan helaas geen shoutbox vinden waarbij je geen mailadres/url/nickname e.d. in hoeft te vullen. Dit vind ik nl te omslachtig.

Het enige wat ik wil is een invulformulier, met daarboven het aantal berichten/resultaten van het ingevulde. Invullen en posten zeg maar. Kan iemand me hierbij helpen? Zijn dit soort schripten/programma's er?

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik snap niet precies wat je bedoeld. Wil je gewoon 1 textarea hebben waarin je alle tekst zet? Dan heb je gewoon een form met 1 input die elke keer de tekst update.

Of wil je iets als een soort gastenboek. Dan krijg je elke keer die dingen onder elkaar. Mogelijk strip je dan de naam ed uit het form en plaats je een delete mogelijkheid erbij...

Verwijderd

Lijkt me niet zo moeilijk, een simpel formulier waar je tekst in kunt vullen.

Verwerken met:
INSERT INTO shoutbox (timestamp, bericht) VALUES (NOW(), $_POST['invulveld'])

en hup, het staat in je DB!

Uitlezen: SELECT bericht FROM shoutbox ORDER BY id DESC LIMIT 0,10

Zelf een beetje nadenken over veiligheid en uiterlijk van je shoutbox, et voila!

• MauriX
AAAAh, misschien had ik erbij moeten zetten dat ik een noob ben op het gebied van php, whahah!!!
Dus, koentje, ik snap er geen fl*kker van!

Ik wil inderdaadn 1 invulscherm, met daarboven een 'venster' met daarin het resultaat. Hup tekst invullen en zodra je op 'versturen' klikt dan wordt het in bovenstaand venster bijgevoegd met een tijd ofzo erbij. Dit moet dan links/foto's e.d. ook ondersteuenn.

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-02 21:02

EnnaN

Toys in the attic

beetje een buzzwoord, maar kun je nie gewoon een wiki installeren? beetje overkil lmisschien, maar het is wel wat je wilt.
online aanpasbaar.
rip ergens mediawiki (makkleijk te 'installeren'), zet het achter een htacces oid. klaaro

sig

Verwijderd

MauriX schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 12:26:
AAAAh, misschien had ik erbij moeten zetten dat ik een noob ben op het gebied van php, whahah!!!
Dus, koentje, ik snap er geen fl*kker van!

Ik wil inderdaadn 1 invulscherm, met daarboven een 'venster' met daarin het resultaat. Hup tekst invullen en zodra je op 'versturen' klikt dan wordt het in bovenstaand venster bijgevoegd met een tijd ofzo erbij. Dit moet dan links/foto's e.d. ook ondersteuenn.
In mijn vorige post staat ook geen php >:)

Ga eens opzoek naar een boek/tutorial over PHP en SQL. Wat je wilt maken is niet zo moeilijk. Zoek op google maar eens naar PHP + SQL. Leer eerst hoe je (met php) tekst in een database kan pleuren en het weer uit kan lezen. Begin daarna pas over plaatjes en links!
Succes!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 14:07

Tux

Als je een linkdump gaat maken, is het toch handig als je eerst de basis van PHP leert. Of anders zijn er vast wel scripts te vinden op internet die dit al voor je doen, dan hoef je het alleen nog maar te 'installeren'.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• MauriX
wat ik zoek is eigenlijk het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.lazylife.nl/images/shoutbox.jpg

Is dit niet heel makkelijk te maken met een formulier + html file. Onderste formulier schrijft ingevoerde tekst automatisch bij in bovenstaand frame/venster war dus het html bestand staat?

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-02 21:02

EnnaN

Toys in the attic

tuurlijk. maar met iets bredere kijk op hoe je dit zou kunnen doen is een makkleijke wikiinstallatie (ook veel odnersteuning o pinternet te vinden) toch de snelste oplossing?

sig

Verwijderd

Jawel, formulier in HTML. Maar dan moet je alsnog de tekst in een database krijgen en uitlezen. Aangezien je zegt over een mysql database te beschikken: leer PHP.

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Als ik jou was zou ik beginnen met een tutorial.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 17:02

André

Analytics dude

Dit is gewoon een scriptrequest, en wij gaan geen script voor je opzoeken dat mag je zelf doen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.