ik heb al een stuk langer c++ gedaan en ben nu ff php4 aan het leren. maar bij het maken van me klasses wordt het nogal onoverzichtelijk aangezien ik nog niet heb gevonden hoe je de de functie buiten de klasse zelf kan declareren..
ff voorbeeldje in c++
en de enige tegenhanger die ik in php tegen kom is:
het nadeel is dat de klasse erg onoverzichtelijk wordt. zoals het eerste voorbeeld kan je in 1 oogopslag zien wat de interface voor de klasse is. in het 2e voorbeeld moet je eerst de code er tussenuit vissen (in dit voorbeeld niet veel, maar heb nu een klasse voor me van ruim 2 pagina's en ze zullen later vast nog veeeeel groter worden
)
dus kan iemand me vertellen of ik in php4, of anders 5(dan moet ik maar gaan upgraden) de functies buiten de klasse kan declareren?
ff voorbeeldje in c++
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| class Foo{
public:
int bar();
}
int Foo::bar(){
// lots of stuff here
} |
en de enige tegenhanger die ik in php tegen kom is:
code:
1
2
3
4
5
| class Foo{
function bar() {
//lots of stuff here
}
} |
het nadeel is dat de klasse erg onoverzichtelijk wordt. zoals het eerste voorbeeld kan je in 1 oogopslag zien wat de interface voor de klasse is. in het 2e voorbeeld moet je eerst de code er tussenuit vissen (in dit voorbeeld niet veel, maar heb nu een klasse voor me van ruim 2 pagina's en ze zullen later vast nog veeeeel groter worden
dus kan iemand me vertellen of ik in php4, of anders 5(dan moet ik maar gaan upgraden) de functies buiten de klasse kan declareren?