[AJAX] pagina openen

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-02 17:19
ik heb dus op een site een ajax frame. nu kan ik een pagina hierin openen met een command zoals bijvoorbeeld dit: javascript:ajaxpage(blablala.htm', 'rightcolumn');

rightcolumn is dan ff de naam van de frame. dit werkt gewoon goed met links, maar wat ik wil, is dat als de ppagina voor het eerst geopend wordt, dat er al een ajaxpage is geopend.

dit is de div van de frame:

<div id="rightcolumn"></div>
<div style="clear: left; margin-bottom: 1em"></div>

zou er misschien een code of iets dergelijks bestaan dat er al een pagina standaard daar wordt geopend? ik heb niet zoveel verstand van ajax :)

Facts don't care about your feelings

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een AJAX-frame :?
Als in een frame dat AJAX gebruikt ... of :? Om eerlijk te zijn kan ik er geen touw aan vast knopen en heb ik het idee dat je geen tot weinig benul hebt van waar je mee bezig bent... Am I right? :D Is dit copy/paste werk ("jat-werk") van het een of ander?

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 15-03-2006 11:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
Dit heeft imho erg weinig te maken met AJAX en des te meer met Javascript. Met de onload-methode kun je na het laden van een pagina een instructie uitvoeren. Hier is genoeg over te vinden.

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
misschien onderaan je page:

<script>

javascript:ajaxpage(blablala.htm', 'rightcolumn');

</script>

??

Of onload wat hierboven wordt gezegd.

[ Voor 29% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 15-03-2006 11:53 ]

Verwijderd

ik vraag me ook af waarom je niet gewoon een iframe gebruikt, da's nog altijd toegankelijker dan een js oplossing

en verder natuurlijk waarom je uberhaupt een "frame" oplossing wil en niet gewoon html pagina's maakt.

Ajax voor het ajax of ajax om geen frames zijn natuurlijk drogredenen

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-02 17:19
zoals ik al zei heb ik er niet zoveel verstand van en ik wou idd een soort iframe gebruiken maar dat werktte niet en ajax werktte wel. blijkbaar had ik toch iets fout gedaan met iframe maar ik dacht, dit werkt ook dus ik laat het maar zo.

idd het openen heeft meer met javascript te maken dan met ajax, maja het werkt nu, dus bedankt :)

edit: en voor de geinteresseerde: http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex17/ajaxcontent.htm

[ Voor 13% gewijzigd door YoshiBignose op 15-03-2006 12:04 ]

Facts don't care about your feelings

Verwijderd

ik snap werkelijk niet waarom iemand iets dergelijks met ajax zou willen doen, dit is dus typisch iets wat je met (i)frames doet, of nog beter met losse pagina's (waar je het gedeelde gedeelte, zoals menu's e.d., serverside eventueel erbij zet)

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 05:55

pim

Nadeel van een Iframe is dat je een statische hoogte hebt.. Nadeel van losse pagina's is dat je heel de pagina opnieuw moet verversen..

Een site maken d.m.v. dynamisch je hoofdcontent inladen lijkt me idd compleet nutteloos.. Maar om het te gebruiken voor een kleine dynamisch content stukje zoals een banner, of dynamische navigatie die constant veranderd, is wel handig.

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

In het geval dat het iframe niet toepasbaar is; wat is er dan mis met een server-side include in welke scripttaal dan ook? Dat je pagina 'knippert' is niet een ramp of zo.

Wat Mophor dus al heeft gezegd 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Rowanov op 15-03-2006 18:07 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
sorry dat ik het zeg hoor maar ik zie nergens ajax...
een html pagina lezen en in een iframe divje whatever poepen is gewoon JS..

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Pagina: 1