Toon posts:

Gezocht: Applicatie om 3d serverruimte te tekenen? *

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programmaatje om een tekening te maken zoals hieronder.
Ik heb Visio, maar die is niet 3d en heel veel atributen van een serverruimte kent die niet.

Het liefst een programmaatje wat Freeware is of Opensource. Maar als die er niet zijn ben ik erg benieuwt waar de onderstaande tekening in is gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://img113.imageshack.us/img113/584/untitled8lv.jpg

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sketchup.
Check de Gallery effe mocht je twijfelen.

[ Voor 114% gewijzigd door RobIII op 15-03-2006 11:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Dat ziet er goed uit! Zoiets zoek ik idd.

Is er mischien ook een open source/freeware programma wat hier op lijkt?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:31:
[...]

Dat ziet er goed uit! Zoiets zoek ik idd.

Is er mischien ook een open source/freeware programma wat hier op lijkt?
Als je gratis bedoelt; dan moet je dat gewoon zeggen. Als je een andere reden hebt om opensource software te willen gebruiken (zoals dat je graag bij wilt dragen aan de code); dan kun je dat ook vermelden. Dat helpt ons enigsinds :) Verder ga ik er vanuit dat als je een server-ruimte wilt ontwerpen; dat je dan ook wel wat euro's op tafel kan leggen voor een applicatie die precies doet wat jij wilt bij dat ontwerp. Ik pas je topictitel nog even aan

3D serverruimte > Gezocht: Applicatie om 3d serverruimte te tekenen? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

http://blender.org/cms/Home.2.0.html

Er zijn overigens weinig tot geen 3d apps met kant en klare server 3d modellen e.d.

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Spider.007 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:35:
Verder ga ik er vanuit dat als je een server-ruimte wilt ontwerpen; dat je dan ook wel wat euro's op tafel kan leggen voor een applicatie die precies doet wat jij wilt bij dat ontwerp.
Dat vind ik wat onredelijk - als je als dienst zijnde serverrruimtes ontwerpt wel ja, als je echter eenmalig een keer een serverruimte wil ontwerpen dan kan ik me goed voorstellen dat je liefst geen software koopt om vervolgens op de plank te leggen :)

Ik heb zelf trouwens Visio gebruikt om de serverroom uit te tekenen / meten qua dimensies - is wel even irritant en veel werk maar het is wel de moeite :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

elevator schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:40:
[...]

Dat vind ik wat onredelijk - als je als dienst zijnde serverrruimtes ontwerpt wel ja, als je echter eenmalig een keer een serverruimte wil ontwerpen dan kan ik me goed voorstellen dat je liefst geen software koopt om vervolgens op de plank te leggen :)
Als je een serverruimte gaat ontwerpen waarbij je dusdanig veel racks neerzet dat je je luchtstromen wilt uittekenen lijkt 500 dollar (een fractie van je verdere kosten) mij niet onredelijk. Daarnaast biedt SketchUp ook gratis downloads aan; alleen kan ik niet vinden welke functionaliteit daarin ontbreekt.
Ik heb zelf trouwens Visio gebruikt om de serverroom uit te tekenen / meten qua dimensies - is wel even irritant en veel werk maar het is wel de moeite :)
Voor een platte grond zal dat nog wel te doen zijn; maar luchtstromen meenemen in een Visio sheet, zoals in het voorbeeld gebeurt lijkt me redelijk onmogelijk tenzij je dit over meerder sheets verdeelt?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Spider.007 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:47:
Als je een serverruimte gaat ontwerpen waarbij je dusdanig veel racks neerzet dat je je luchtstromen wilt uittekenen lijkt 500 dollar (een fractie van je verdere kosten) mij niet onredelijk.
Dat valt tegen eigenlijk - "infrastructuur" is vaak makkelijker financieel te verantwoorden dan software is mijn ervaring, daarnaast heb je ook bij kleine omgevingen tegenwoordig al snel controle van je airflow nodig vanwege de steeds afnemende density van je servers.

Je hoeft dus niet per se 'groot' te zijn om met dit soort problematiek in aanraking te komen, helaas.. :)
Voor een platte grond zal dat nog wel te doen zijn; maar luchtstromen meenemen in een Visio sheet, zoals in het voorbeeld gebeurt lijkt me redelijk onmogelijk tenzij je dit over meerder sheets verdeelt?
Idd - luchtstromen heb ik voor die ruimte gelukkig niet hoeven doen :P

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:35:
[...]

Als je gratis bedoelt; dan moet je dat gewoon zeggen. Als je een andere reden hebt om opensource software te willen gebruiken (zoals dat je graag bij wilt dragen aan de code); dan kun je dat ook vermelden. Dat helpt ons enigsinds :) Verder ga ik er vanuit dat als je een server-ruimte wilt ontwerpen; dat je dan ook wel wat euro's op tafel kan leggen voor een applicatie die precies doet wat jij wilt bij dat ontwerp. Ik pas je topictitel nog even aan

3D serverruimte > Gezocht: Applicatie om 3d serverruimte te tekenen? *
Ik was in de veronderstelling dat het wel duidelijk zou zijn aangezien ik vroeg om een opensource/freeware programma.

Het gaat om een relatief kleine serverruimte met 7 serverracks waarin 24 servers zijn gehuisvest. Mij is gevraagt om deze opnieuw in te richten.

Ik wil met een proffesioneel plan komen, vandaar dat ik Visio liever niet gebruik :)

Voor het eenmalig herinrichten van een serverruimte vindt ik het een beetje te gek worden om een programma van rond de 500 euries aan te schaffen.

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:07
Als je het binnen 8 uur opgezet krijgt kun je met de trial versie van Sketchup aan de gang, is volledig functional.

Br(36) Ba(56)

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Met de trial van Rhino (fully functional echter gelimiteerd tot 25 saves) moet je een eind komen. Enige freeware alternatief die ik ken, is Blender...

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:07
Misschien kun je ook zoeken in de hoek van de 3d home design programma's. Bv van easy computing. Als je daar zelf objecten kan toevoegen kun je daar ook wel mee uit de voeten. Beginnen dacht ik bij 30 euro (super architect 3d pro)

Br(36) Ba(56)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 09:23:
Ik was in de veronderstelling dat het wel duidelijk zou zijn aangezien ik vroeg om een opensource/freeware programma.
Open Source != freeware.
Een duidelijker distinctie is wel aan te raden.
Het gaat om een relatief kleine serverruimte met 7 serverracks waarin 24 servers zijn gehuisvest. Mij is gevraagt om deze opnieuw in te richten.

Voor het eenmalig herinrichten van een serverruimte vindt ik het een beetje te gek worden om een programma van rond de 500 euries aan te schaffen.
Wat gaat die serverruimte in totaal kosten (begroting)?
Beetje raar argument als je bekijkt dat er vaak extra kosten worden gemaakt of gereserveerd worden voor "vergeten" legplanken, sliderails en sleutelsets, maar dat voor andere gereedschappen als je software dat niet doet.

PS: wtf zijn euries?
nieuw soort euro ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 19-03-2006 13:20 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1