Toon posts:

Alleen maar PCM Stereo

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb sinds kort een nieuwe receiver met optische ingang, dus ik dacht, ik sluit mijn geluidskaart aan via de optische kabel en dan lekker gamen met heerlijk geluid.

Totdat ik op het probleem stuitte dat de receiver aangeeft dat ie alleen Linear PCM geluid krijgt ( dit gebeurt als ik em laat autodetecten wat de digitale input is ) als ik de receiver handmatig doorzet naar dolby digital of DTS ... dan blijft het icoontje hiervan knipperen ... alsof ie dat signaal niet krijgt.

Eerst dacht ik, logisch windows heeft toch geen surround geluid, maar bij het spelen van een dvd bijvoorbeeld verandert de uitvoer ook niet.

De instellingen van mijn geluidskaart staan op 6Channel via optical, hier kan het dus ook niet aan liggen.

Maar als ik op de speakertest klik in mijn geluidskaart instellingen, hoor ik de Front L en Front R wel ... en de rest niet.

Dus wat is hier mis?

Ik heb het ook al met een andere kaart geprobeerd, zelfde probleem.

Gebruikte apparatuur:

- JVC RX-5052 Receiver
- Realtek ALC850 Geluidschip (onboard op mijn MSI K8N Neo Platinum ( eerst geteste geluidskaart )
- SB Live 5.1 Digital ( PCI Kaart, de 2e kaart waar ik mee getest heb. )

Wie helpt mij aan surround via mijn pc en receiver? want ik snap het niet meer

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:09

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Games hebben nooit dolby digital of dts als output (hoogstends bij introfilmpjes en cutscenes). Dat is een compressie formaat. Als dat realtime geencodeerd zou moeten worden zou dat nogal zwaar worden. Vergelijk het met een geforce die, na het renderen van het beeld, het om moet zetten naar Xvid voordat het naar je scherm gestuurd wordt.

Bij een DVD zou hij trouwens wel over moeten springen naar dts of dolby. Hiervoor zul je echter moeten zoeken naar instellingen in je dvd speel software lijkt me.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:38

jOzh

Sweet dude!

Ergens bij de instellingen van je geluidskaart (waarschijnlijk bij decoding oid) moet je aangeven dat ie het geluid via SPDIF doorstuurt naar je receiver. Je geluidskaart 'doet' dan niks met het geluid behalve doorsturen waarna je receiver het signaal zal decoderen.

Grab shell dude!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit staat ook in de FAQ, alleen DVD's of andere 5.1 bronnen "doen" 5.1 geluid.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.