Eingelijk twee vraagjes, SpeedXS en Wanadoo....

Pagina: 1
Acties:

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Mijn eerste vraag is eigenlijk vrij simpel:

Ik als trouwe en tevreden klant van SpeedXS wil graag overstappen/migreren van een 8024/1024 abbo ala 59,90 per maand naar een Adsl 2 Abbo 10000/1024 abbo ala 29,95.
Vanzelfsprekend ga ik eerst even de voorwaarden doorlezen voordat ik verder ga. Na een tip stuite ik op het volgende:
16.4 Per 1 September 2005 zal bij beëindiging van het contract 75.00 in rekening worden gebracht. Dit geldt voor contracten waarvan de activatie na 1 september 2005 heeft plaatsgevonden

Als ik nu overstap krijg ik een nieuw contact en is dit dus van toepassing bij mij. Aangezien ik niet weet wat ik in de aankomende jaren ga doen (woonplaats) weet ik dus niet hoelang ik bij een ISP blijf.
Kan en mag SpeedXS deze vreemde regel toepassen in hun voorwaarden?

Goed nu komen we bij het tweede vraagje...

Gezien de bovenstaande wijziging op de voorwaarden overweeg ik over te stappen naar Wanadoo.
Dus ik belde met de afdeling sales en die vertelden me dat ze me binnen no time een abbo aan kunnen smeren. Natuurlijk ging ik ervan uit dat dit kon maar ik wou graag iets andere info. Ik wou weten welke porten dicht zaten, dit omdat ik een webserver heb draaien. Het letterlijke antwoord hierop was "Ehm, ik heb het met me supervoser over gehad en die weet het ook niet... het beste kan u gewoon eerst lid worden en dan met uw klantnummer naar de technische dient bellen, deze kan u het zeggen. Als dan blijkt dat het niet goed is kan u het abbonement binnen 7 dagen weer opzeggen".
Een beetje verbaast van zon raar antwoord heb ik de verbinding verbroken. Even later heb ik de stoute schoenen aangetrokken en maar zonder een klantnummer de rechnische dient gebelt. De vrouwelijke robot telefooncentrale bleef herhaaldelijk om mijn klantnummer vragen maar bezweek uiteindelijk aan mijn niet invoeren van.
De medewerker vertelde mijn dat het met de LiveBox van wandoo wel mogelijk is maar dat deze ernstig onstabiel word als je meer porten open gooit.
Verder biedt Wanadoo geen enkele berperking op zijn internet porten. Om het probleem met de box te omzeilen adviseerde hij mij om een andere router/modem te nemen, deze is natuurlijk reeds in mijn bezit.

Nou zoals je ziet zit ik met een paar kleine zaken. Mag SpeedXS waar ik tochal trouw ben de vreemde regel toepassen en is het een optie om over te stappen naar een ISP als Wanadoo ?

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:23

404error

Page Not Found

Ik zat met hetzelfde probleem van de rare voorwaarden bij SpeedXS bij overstappen naar ADSL2. Ik wordt volgende week daarom ook naar Wanadoo overgezet.

Ik heb ook een webserver draaien en dat moet daar geen probleem zijn, ze hebben alleen de poort voor de uitgaande SMTP mail dicht staan.

Mijn mail heb ik toch niet op mijn lokale server staan i.v.m. betrouwbaarheid dus dat is voor mij geen probleem.

Ik zou zeggen overstappen en een Eweka account erbij nemen voor news. Ben je ook €30 per maand kwijt en heb je de dubbele (theoretische) snelheid van SpeedXS!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ja ik vind het gewoon erg krom en heb inmiddels een afvocaat opdracht gegeven om uit te zoeken of het echt rechtsgeldig is.
Het addertje onder het gras wat ze gebruiken kon ik nog prima inkomen (het lidmaatschapsgeld per jaar) dit is gewoon een klein beetje misleidend om als goedkoopste om de hoek te komen.
Het vreemde vind ik gewoon:

Eenmalige Aansluitkosten € 69,00 Gratis!

Dan moet je ook afsluitkosten vermelden bij de producten info:

16.4 Per 1 September 2005 zal bij beëindiging van het contract 75.00 in rekening worden gebracht. Dit geldt voor contracten waarvan de activatie na 1 september 2005 heeft plaatsgevonden

Dat is gewoon meer als de aansluitkosten ! ! ! !
Het is gewoon grof misleidend en ik hoop dat er weinig mensen overheen lezen.

[ Voor 19% gewijzigd door motormuisje op 15-03-2006 22:50 ]