Recente Formule 1 games?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-10 08:49

Neoz

Neoz & Hobbes

Topicstarter
Ik heb altijd met heel plezier rondgereden met Grand Prix 2, Grand Prix 3 (+2000) en ook Grand Prix 4. Nu de communities een beetje doodvallen worden er niet echt heel veel 2005/2006 wagens gemaakt en er kunnen bijvoorbeeld nog steeds geen tracks worden ge-edit van Gp4 naar mijn weten.

Nu het Formule 1 seizoen weer is begonnen begint het toch echt weer te kriebelen maar voor mijn gevoel is er gewoon niks op het moment je kan tegenwoordig racen in Nascar wagens,Rally wagens,DTM wagens, Oude F1 wagens maar er is geen echt goed nieuw Formule 1 spel meer ?

Kijk ik nu over een ultieme F1 game heen of zal ik dan toch echt aan een PS 2 of XBox moeten ?

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Even op een rijtje:

1. Na Grand Prix 4 is er geen nieuwe game meer gekomen, wél automods.

2. Na F1 Challenge 99-02 is er op een zooi (volledige) mods na geen nieuwe racegame meer uitgekomen op de PC... komt omdat de rechten voor het maken van F1-games nu bij Sony liggen tot eind 2007, m.a.w. daar blijven de games alleen maar voor PS2 en PS3 uitkomen. ;(

(overigens... F1 Challenge is nog steeds een vet stoer spel, ik speel het zelf ook nog elke dag! :*) )

F1 Challenge was dus tot nu de laatste in zijn soort, en de DTMRD3 Formule 1-auto's vind ik ook maar slappe hap eigenlijk, omdat het er maar enkelen zijn. Ik raad F1 Challenge aan met gedateerde engine, en anders zal je over moeten stappen naar xBox1 of xBox360 of PS2 (of PS3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Laatst online: 20-10 08:49

Neoz

Neoz & Hobbes

Topicstarter
Het probleem is denk ik bij de PS2 F1 2005 die er aan komt, dat het heel erg arcade racen is. Aangezien de Physics van GP4 wel erg goed waren ( vond ik ) F1 career heb ik nog nooit gespeeld, Omdat ik F1 2000 van EA een debacle vond...

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Laatst online: 18-10 13:45
Wat dacht je van rFactor en de aankomende CTDP F1 2005 mod. Ziet er erg veelbelovend uit hier kan je een filmpje downloaden van Mclaren vs Renault.

http://racingmag.gamesurf...oad&action=download&id=86

Ik denk dat de mod binnen nu en een maand gerelaesed wordt verder komt er ook binnenkort een nascar mod voor rFactor uit.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:45
Voor GP4 is trackediting wel mogelijk maar is zeer complex en tijdrovend. Er zijn al enkele nieuwe tracks beschikbaar zoals Instanbule en shanghai. Daarnaast zijn er ookal beta's beschikbaar van Bahrein en de nieuwe layout van Hockenheim. Ook de aangepaste baan Magny Cours is beschikbaar. Er kunnen er nog goed meet zijn maar dat weet ik zo niet uit m'n hoofd.
Voor banen en nieuwe auto's check de forum van deze site maar eens:
http://www.grandprixgames.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er voor f1 99-02 geen mod meer uit? zou ik jammer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nu RH2005 mod voor EA F1 Challenge 99-002.
Auto's + Tracks van 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:27
Ik speel vaak met f1c.
Ik raad gewoon f1c de gameplay is daar gewoon top.
De rh05 ken je hier vinden.
http://www.emacf1.com/

Er zijn ook online leage.
Alleen voor f1c.
GP4 ken niet online.
http://www.fulltimewebmaster.com/myforum/?mforum=racefreaks
Je moet dan wel snel zijn want Zondag begint het ze hebben daar ook een eigen mod.
Er zijn nog 2 stoeltjes vrij ff aanmelden en vragen of je mee mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:21
Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van GP4 er is naar mijn mening geen enkel spel wat daar aan kan tippen op GTR na dan maar dat is dan weer geen Formule 1. Ik heb ook gespeeld met alle drie de voorgangers en F1 Racing Simulation, was wel vermakelijk maar niet zo goed als GP3 of GP4 naar mijn mening. En heb met Monaco Grandprix Simulator 2 op de N64 gespeeld en dat was echt slecht.

Er was "sprake" van GP5 maar dat waren alleen maar geruchten en inderdaad, doordat Sony de rechten heeft tot eind 2007 hoef je nergens op te rekenen. Dus dat wordt een PS voor je dan. En van Sony kun je eigenlijk wel verwachten dat het een 'arcade racer' wordt en niet zoiets als GP4.

Voor GP4 zijn zoals lochtejans aangaf 'updates' beschikbaar alleen kunnen sommige auto kuren vertonen. De banen heb ik persoonlijk nog niet geprobeerd maar dat schijnt allemaal goed te zijn.

Ik had graag gezien dat Geoff Grammond een nieuwe GP zou maken maar dat zit er vrees ik niet in. Er staat me overigens ook iets bij de Infogrmaes of Micro Prose opgekocht zijn door een ander bedrijf waar ik persoonlijk niet zo'n gevoel bij heb dat er een nieuwe releas komt.

Als je nieuwe banen wilt (en dat willen we allemaal eigenlijk wel) dan moet je er toch over denken om een PS aan te schaffen. Zelf ga ik in dat geval liever voor realisme en dan blijf ik toch bij GP4 steken (ook omdat dit qua tijdsvlak dichter inde buurt ligt dan GP Legends).

edit:
Zoals Henkus aangeeft, de mod van rFactor ziet er veelbelovend uit, nu is het nog wachten op de gameplay of die ook kan tippen aan GP4 (voor mij belangrijk)

[ Voor 8% gewijzigd door Dagg op 16-03-2006 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10 21:46
Het grote probleem dat er geen f1 games voor de pc komen : Rechten
Sony heeft namelijk de exclusieve rechten hiervoor , en aangezien sony geen pc games maakt.

Volgens mij hebben ze het wel verkocht aan microsoft voor de xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:41

Maximus

There is no substitute

michelc85 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 00:03:
Sony heeft namelijk de exclusieve rechten hiervoor , en aangezien sony geen pc games maakt.

Heb je hier een bron van? Dit is wel interessant nieuws mocht het waar zijn.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maximus schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 08:34:
[...]

Heb je hier een bron van? Dit is wel interessant nieuws mocht het waar zijn.
Ja bron vermelding wil ik ook wel zien want sony heeft de licentie nog steeds tot 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:27
michelc85 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 00:03:

Dat ken niet want Sony wil een f1 game maken voor de ps3 die in november uit komt.

Ik hoop dat daarna de rechten naar EA gaat en dat ze een nieuwe game voor de opvolging van GP4 en f1c.

Maar ik snap ook niet waarom één bedrijf die rechten mag gebruiken terwel meer beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-10 10:34

Wmm

Evertt schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 12:10:
[...]

Dat ken niet want Sony wil een f1 game maken voor de ps3 die in november uit komt.

Ik hoop dat daarna de rechten naar EA gaat en dat ze een nieuwe game voor de opvolging van GP4 en f1c.

Maar ik snap ook niet waarom één bedrijf die rechten mag gebruiken terwel meer beter is.
Waarom zou het niet kunnen? Als MS genoeg geld bood kan Sony best besloten hebben ze de rechten voor de XBOX te verkopen als ze er geen concurrentie in zien.

Ik hoop niet dat EA ooit de rechten krijgt, Geoff Crammond moet weer achter een GP5 gaan zitten te coden en niet EA. Het is toch de Grand Prix serie die de beste F1 simulatie biedt op een pc, en vooral GP2 heef jarenlang op eenzame hoogte gestaan binnen z'n genre.

En waarom maar een bedrijf de rechten heeft gekregen? Dat heeft met geld te maken. Sony heeft de FIA gewoon zoveel geld gegeven voor de rechten dat het de FIA wel goed was ;). Ik ben het wel met je eens dat dit niet de beste situatie is (iig niet voor pc gamers) maar het is niet anders. Zo werkt de wereld.

f1boy_077; zou je even je posts na willen lopen voordat je op "Verstuur bericht" klikt? De leesbaarheid is namelijk ver te zoeken soms :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmuze
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10-2024

kingmuze

so don't fear

Als je eventueel zin hebt in een andere super simulatie is GTR aan te raden, het is geen F1 maar zo heerlijk snel & sim gevoel. Vooral als je een stuurtje hebt.

[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
GP4 communities vallen nog niet echt dood bij mijn weten. Tuurlijk is er na al die jaren een terugloop wat ook vooral aan het feit ligt dat er pas het laatste half jaar echte tracks aan het komen zijn.
Vrij goede GP4 forumdelen vind ik zelf het gp4.gamer subforum en ook min of meer het engelstalige grandprixgames.org deel.

Ik ben zelf mede organisator in een GP4 league (GPC )alwaar ieder event nog altijd zo'n 90-110 rijders het tegen elkaar opnemen in verschillende klassen inclusief circuits als Shanghai en Istanbul.

Voor een echt F1 spel op de pc zal het inderdaad wel wachten worden totdat de licenties beschikbaar zijn voor een ontwikkelaar die zich ook op het pc-terrein begeeft. Tot die tijd zul je dus inderdaad over moeten naar de consoles naar de, in mijn ogen meer arcade achtige, F1 spellen met wel weer de meest recente regels erin zittend.

Op de pc zul je aan games als rFactor of dadelijk NK.Pro moeten met later F1 mods die weer realistisch zijn maar waarschijnlijk minder volledig kwa regels (kwalifictie systeem etc)

Aan de ene kant ben ik fan van de GPx reeks en hoop ik op een vervolg, aan de andere kant ben ik bang dat als er daar weer een vervolg op komt dat de code weer teveel gebaseerd is op voorgaande delen, zoals dat in het verleden ook was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:55
Ik heb F1 Challenge 99-01 geinstalleerd met de Emac 2005 updates na jarenlang de GPx serie gespeeld te hebben. Op mijn nieuwe pc draait dit erg goed en ziet het er gelikt uit. Al met al is EA's F1 sneller te spelen en zijn er recentere updates te krijgen terwijl ik met GP3 veel updates (er was ook iets voor overlay graphics) moest bijeensprokkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:41

Maximus

There is no substitute

Ik vind alleen het nadeel van F1 Challenge 99-01 dat de auto's zo glijden over de circuits. Ook als je alles zelf doet. Je moet in melbourne bvb in de bochten 10 meter eerder insturen om niet van het parcours af te glijden. Dit had ik in GP4 echt niet.

PhD i.o.

Pagina: 1