Vraag over MSI K8N Neo2 / Voeding

Pagina: 1
Acties:

• vtx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 22:01
Hallo,

Ik heb gisteren waarschijnlijk kortsluiting op mijn mobo veroorzaakt. De PC stond toen wel uit, maar de voeding was wel ingestoken. Nu krijg ik mijn pc niet meer aan. Het lampje van de netwerk adapter brandt wel nog, maar als ik hem probeer aan te zetten via de schakelaar of via kortsluiting dmv een schoevendraaier dan gebeurt er nada noppes.

Nu ben ik aan het meten gegaan en tot de conclusie gekomen dat op de kleine vierkante stekker gen spanning staat. Ik vermoed dat dit correct is omdat de pc aan moet staan voordat daar spanning op staat. Als dit klopt dan is mijn mobo dus defect.

Wie weet dit zeker, dan kan ik asap een nieuw mobo bestellen?

Verwijderd

Je zou de voeding even los kunnen halen en deze door de pwr_on met de nul te verbinden aan kunnen zetten. dan draait je voeding (als die inderdaad niet defect is) en kan je kijken of je op alle kanalen de juiste spanningen hebt.
Als de voeding via overbrugging van de pwr_on niet aanspringt, kan je met zekerheid stellen dat je een probleem in je voeding hebt. Springt deze wel aan, maar via het mainboard niet, dan kunnen er 2 dingen aan de hand zijn:
- Je mainboard is kapot
- Het pwr_on signaal waarop de voeding normaal aanspringt is afwijkend (zelf een keer gehad) waardoor het via overbrugging nog wel werkt, maar via mainboard (extra weerstand?) niet meer.

Aangezien je zelf al met de meter aan de slag bent geweest, denk ik niet dat ik hoef toe te lichten dat op een deel van het mainboard al spanning staat als de PC niet is ingeschakeld maar de voeding wel is aangesloten. Onder deze omstandigheden aan je PC knutselen is dus niet aan te raden, hoewel ik uit ervaring weet dat dit onbedoeld toch wel eens gebeurt ;)

• vtx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 22:01
Yep, mijn domme fout. Inderdaad 'gekuntseld' met de stekker er nog in.

IIG, gisteren een nieuw mobo erin gezet (MSI K8N Neo v2) en alles werkt weer. Gelukkig!