[iTunes] Song kopen in een ander land

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 15:05
Ik heb een iTunes account voor de Nederlandse store. Nu wil ik een song kopen die niet in de Nederlandse store te koop is, maar wel in de Engelse store. Ik kan dat niet kopen met mijn Nederlandse account, maar is het wel mogelijk om een tweede account aan te maken, nu voor de Engelse store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

Zover ik weet niet, en het is dan sowieso 'illegaal'. Het wordt, volgens mij dmv je IP danwel je CC gelocked op een land.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

als je een engels adres hebt met een CreditCard die bij dat adres matcht dan kan het.
Alleen ik vraag me idd af wat chem ookal zei is het legaal?

ik denk het niet, anders had Apple geen store per land gemaakt.
mail je ff naar de support afdeling van de iTMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:14
Officieel is het natuurlijk niet legaal, aangezien je muziek koopt die niet is gelicensieerd voor Nederland. Net zoiets als die grappen en grollen rond DVD regio's, maar bij iTunes is het dus zelfs per land geregeld.

Jammer, want er zijn tientallen liedjes en CDs die ik van de Japanse iTMS zou willen kopen :D

En zoals Chem zegt: de enige manier om een andere store te gebruiken is door een credit card + adres uit dat land te gebruiken. Niet echt makkelijk dus.

EDIT:
Off-topic:
Sprekend over Japans... Qorne, ik vraag mij nu al maanden af wie dat prettig ogende meisje uit je icoon is!

[ Voor 14% gewijzigd door Liegebeest op 15-03-2006 15:13 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

cailin_coilleach schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:12:

EDIT:
Off-topic:
Sprekend over Japans... Qorne, ik vraag mij nu al maanden af wie dat prettig ogende meisje uit je icoon is!
offtopic:
Wie is deze schone dame?

Met zijn historie kom je een een heel eind ;)

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
je link is dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27
Als consument is alleen de overeenkomst met Apple van belang. Voor zover ik weet sluit deze internationaal gebruik niet uit. Wel is het zo dat Apple in verband met prijsdiscriminatie en licencering in principe hindernissen opwerpt tegen internationaal gebruik. Dit heeft echter ook een commercieel en juridisch nut: de commerciele activiteiten kunnen zo beter ingebed worden in de markt waarop de dienst gericht is.

Lees de overeenkomst van iTunes er dus eens op na. Indien het niet expliciet verboden wordt dan kun je gerust om de technische barrieres heen door bv een creditcard aan te vragen in het juiste land. Eventuele valsheid in geschriftedata is uiteraard wel tegen de wet ;) Hoe zouden ze dergelijke regels eigenlijk moeten verwoorden? je nationaliteit, woonland, geboorteland, of land waarin de pc die je gebruikt zich bevindt? Auteurswetgeving zit zeker niet in de weg. Dat de aanbieder wellicht in overtreding is met zijn distributie licenties, is niet de zorg van de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-10 18:44

Garyu

WW

Engeland is toch gewoon onderdeel van de EU.. vrij verkeer van diensten en goederen? Lijkt me dat als Apple dat verbiedt, dat ze dan in strijd zijn met de EU-wetgeving. DVD-regio's zijn bijvoorbeeld ook niet verschillend per land, maar voor de hele EU gelijk. Net als onderwijs en meer van dat soort dingen :). Software valt daar naar mijn weten ook gewoon onder, net zo goed als liedjes.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27
Garyu schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:54:
Engeland is toch gewoon onderdeel van de EU.. vrij verkeer van diensten en goederen? Lijkt me dat als Apple dat verbiedt, dat ze dan in strijd zijn met de EU-wetgeving. Software valt daar naar mijn weten ook gewoon onder, net zo goed als liedjes.
Nou leg je de Europese verdragen wel heel eenzijdig uit ;) Overheden mogen geen belemmeringen opwerpen die strijdig zijn met het vrij verkeer van goederen en diensten. Deze wetgeving verplicht bedrijven echter niet om hun goederen of diensten tegen dezelfde voorwaarden in de hele EU te leveren. Of ze het actief mogen en kunnen tegenwerken is echter een tweede vraag. Een uitspraak bij autofabrikanten heeft er bijvoorbeeld toe geleid dat een fabrikant wel per land mag discrimineren in de prijs, maar dat het niet actief parallelimport uit een ander EU land mag tegenwerken. Als we dit projecteren op iTunes dan mag Apple dus best weigeren te leveren, maar als jij legitiem iets koopt en vervolgens zelf exporteert naar een ander EU land dan kunnen ze daar niets tegen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

cailin_coilleach schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:12:
Officieel is het natuurlijk niet legaal, aangezien je muziek koopt die niet is gelicensieerd voor Nederland. Net zoiets als die grappen en grollen rond DVD regio's, maar bij iTunes is het dus zelfs per land geregeld.

Jammer, want er zijn tientallen liedjes en CDs die ik van de Japanse iTMS zou willen kopen :D

En zoals Chem zegt: de enige manier om een andere store te gebruiken is door een credit card + adres uit dat land te gebruiken. Niet echt makkelijk dus.

EDIT:
Off-topic:
Wie is deze schone dame? dit is inderdaad het topic waar het omgaat :) prachtige meid! Qorné moet maar snel eens naar Japan op vakantie :+
ik wil ook graag in de jap. store wat muziek kopen, alleen kan dit dus idd niet :( als je een manier hebt hoor ik het graag :D.

Wat wel werkt :) zijn iTunes Gift Cards, als je iemand kent met een USA of UK, in het land van de iTMS met een Credit Card, kan je via hem/haar een Gift Card aanschaffen en dan kan je zonder iTMS account muziek in de store kopen.

Ik denk dat het dan niet helemaal legaal is... maar als BREIN voor de deur staat gaan ze daar echt niet moeilijk over doen :) en van uit gaande dat je toch geen 100.000ende nummers koopt :)

Link is NIET dood je hebt alleen Huiskamer access nodig :)

[ Voor 28% gewijzigd door Qorne op 15-03-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-10 18:44

Garyu

WW

Rukapul schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:22:
[...]

Nou leg je de Europese verdragen wel heel eenzijdig uit ;) Overheden mogen geen belemmeringen opwerpen die strijdig zijn met het vrij verkeer van goederen en diensten. Deze wetgeving verplicht bedrijven echter niet om hun goederen of diensten tegen dezelfde voorwaarden in de hele EU te leveren. Of ze het actief mogen en kunnen tegenwerken is echter een tweede vraag. Een uitspraak bij autofabrikanten heeft er bijvoorbeeld toe geleid dat een fabrikant wel per land mag discrimineren in de prijs, maar dat het niet actief parallelimport uit een ander EU land mag tegenwerken. Als we dit projecteren op iTunes dan mag Apple dus best weigeren te leveren, maar als jij legitiem iets koopt en vervolgens zelf exporteert naar een ander EU land dan kunnen ze daar niets tegen doen.
Nou goed, komt op hetzelfde neer. Je bent in ieder geval niet illegaal bezig als je je songs als "parallelimport" binnenhaalt. ;)

Overigens geldt dat dan niet voor de iTunes US, waar wel degelijk dergelijke beperkingen van kracht kunnen zijn.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:14
[quote]Link is NIET dood je hebt alleen Huiskamer access nodig[/quote]
En die heb ik dus niet ;_; fuxor

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

cailin_coilleach schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:25:
[quote]Link is NIET dood je hebt alleen Huiskamer access nodig[/quote]
En die heb ik dus niet ;_; fuxor
kan je aanvragen met ±1500 posts die jij hebt mag dat geen probleem zijn denk ik :) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

offtopic:
http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/49556/topics

whoops zag toch echt hk staan, ging er vanuit dat je acces had :/ echter is dat een topic die later is gemoved maar idd vraag xs aan ;)

alternativ

Pagina: 1