Toon posts:

[XP] Back up c schijf terugzetten indien crash*

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
een vraagje.
ik wil een totale back up van mijn c schijf maken. dat kan met xp zelf en ook met nero.
de back up wil ik plaatsen op mijn externe usb disc. mijn pc ondersteunt booten van af een usb apparaat.
stel , heel mijn besturingssysteem is gecrashed. dus ik kan dan de pc niet meer opstarten.
hoe zet ik dan de back up via mijn usb disc weer terug?
hopende op een antwoord van de kenners en kunners :)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 15:57
Je kan beter een image van je c-schijf maken met bv het gratis programma DriveImage XL (backup kun je maken draaiend onder Windows)
Het voordeel daarvan is dat je alles in 1 klap terugzet net als met Norton Ghost.

Op die pagina staan een aantal links hoe je een WinPE cd/dvd kan maken met dat programma als plugin erbij om je image te restoren.

Makkelijker en goedkoper kan het bijna niet..

[ Voor 5% gewijzigd door Occy74 op 15-03-2006 02:20 ]

Systeem Specs

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

fenerli,

Ik mis in je topic een heleboel informatie die wij toch echt wel belangrijk vinden op GoT - zo mis ik bijvoorbeeld eigen inzet van jouw kant (wat heb je zoal zelf al geprobeerd uit te zoeken om je antwoord te krijgen, waar heb je al eens opgezocht?) en mis ik een goede topic titel die je probleem / vraag omschrijft met daarin de Windows versie in je topic titel :)

Dus - pas je topicstart nog even aan, en vertel nog even welke Windows versie je draait dan kan ik die in je topic titel zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows xp pro. heb de back up van xp zelf al geprobeerd. echter zou niet weten hoe ik de back up welke ik gemaakt heb met xp zelf terug te zetten na een hd crash.
heb ook een back up gemaakt met nero. daar geldt ook voor dat ik niet weet hoe ik de back up terug zou kunnen zetten.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows xp pro. heb de back up van xp zelf al geprobeerd. echter zou niet weten hoe ik de back up welke ik gemaakt heb met xp zelf terug te zetten na een xp crash.
heb ook een back up gemaakt met nero. daar geldt ook voor dat ik niet weet hoe ik de back up terug zou kunnen zetten.

• Occy74
fenerli, ik heb zo het idee dat je mijn post hierboven totaal niet hebt gezien? Daar staat alles in hoe je een correcte backup kan maken en hoe je later eventueel moet restoren.

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je tip drunfux.

• Occy74
geen dank geen dank, maarree... wassup met al je dubbelposts?

Systeem Specs

Verwijderd

Even ter kennisgeving een artikel van de waarschuwingsdienst waaraan ik heb meegewerkt!
Geachte heer Harsfeld,

Ik heb vorige maand aanpassingen gemaakt in ons artikels over back-ups, maar heb verzuimd u hiervan op de hoogte te stellen.
Bij deze alsnog, met excuses voor de vertraging. U kunt het aangepaste artikel vinden op:
http://www.waarschuwingsdienst.nl/render.html?it=1337

Met vriendelijke groet,
knip.
GOVCERT.NL

-----Original Message-----
From: knip (GOVCERT.NL)
Sent: Wednesday, February 15, 2006 10:39
To: knip
Subject: RE: Privacy en aanmerking op artikel over back-ups

Geachte heer Harsveld,

De Waarschuwingsdienst is een onderdeel van GOVCERT.NL, zoals u wellicht weet. Om die reden ontvangt u nu een e-mail van mij vanuit een GOVCERT.NL-adres.
Naar aanleiding van onze laatste nieuwsbrief over back-ups heeft u ons een e-mail verstuurd met daarin aanvullingen.

Allereerst hartelijk bedankt voor uw e-mail. Het is prettig om te merken dat onze nieuwsbrief met interesse wordt gelezen. Ik zal uw aanvullingen verwerken in de artikelen over back-ups. Zodra ik de aanpassingen heb gemaakt zal ik u dat laten weten, zodat u het resultaat kunt lezen. Het kan echter wel zijn dat dit pas in het begin van volgende week is.

Overigens staan er op de website van de Waarschuwingsdienst al artikelen over veilig browsen:
Specifiek over Internet Explorer:
http://www.waarschuwingsdienst.nl/render.html?it=615
Over browsen in het algemeen:
http://www.waarschuwingsd...ender.html?cid=20&it=1111

Nogmaals, bedankt voor uw opmerkingen!

Met vriendelijke groet,
<knip ivm privacybescherming>.
GOVCERT.NL

-------- Original Message --------
Subject: Privacy en aanmerking op artikel over back-ups
Date: Sat, 11 Feb 2006 09:59:47 +0100
From: Jimmy harsveld <knip>
To: <knip>

Beste medewerkers van de waarschuwingsdienst,

Naam: J.F. Harsveld
Functie: Hoofd automatisering GGZ
Incident: Geen
Betreft: Aanmerking en vraag

Regelmatig ontvang ik uw 'nieuwsbrief'. Deze keer ging het over back-ups maken hoe en waarom. Ik wil even een zeer belangrijke aanvulling geven op dit artikel in de categorie; waar?

Zelf spreekt U over een kopie van de belangrijke gegevens naar CD-rom, USB-stick of naar een externe harddisk.
Het jammere is dat alle 3 verloren kunnen gaan bij een brand in uw woning zodat U alsnog alles kwijt bent.
Dan nog wat nadelen die kleven aan deze aspecten:
-Een CD-ROM kan snel defect raken zodat uw gegevens alsnog onleesbaar zijn.
-Een USB-stick wil men nog wel eens kwijtraken en we moeten er toch niet aan denken dat deze stick in derde handen komt (inbreker).
-Externe harddisk kunnen net zo makkelijk crashen als uw interne vaste schijf.

Ik wil het hebben over een échte externe back-up mogelijkheid. De tip die ik U meegeef is dat veel ISP's een homepage ruimte aan U vrijgeven.
U zou deze ruimte ook kunnen gebruiken om een back-up van uw meest kritische bestanden in op te slaan welke uiteraart voorzien moet zijn van een paswoord en het liefst ook encryptie.
Het freeware programmaatje 7-zip biedt precies wat U daarvoor nodig heeft; een goede compressie, encryptie en wachtwoordbeveiliging op bestandsniveau.

De minder primaire bestanden kunt U bewaren op een externe vaste schijf of ander medium. Het verlies van deze bestanden is minder erg dan het verlies van de werkelijk primaire bestanden. De ruimte die een homepage biedt is vaak ruim voldoende voor de écht elimentaire bestanden in gecomprimeerde vorm.

Bij deze tactiek dient U een selectieve keuze te maken tussen écht belangrijke data en uw minder belangrijke data die U toch wilt bewaren.
Het vergt een dissipline om telkens te moeten uploaden, maar U zit dan wel heel veilig en dat is toch weer een kopzorg minder, toch?

Veiligheid.

We weten dat Internet Explorer een vriendelijke browser is die alles goed vindt. Misschien leuk voor U, maar ook leuk voor ongewenste software zoals ik het maar noem.
Wat ook kan helpen is het instellen van de veiligheidszones.
Als U echt veel last hebt van ongewenste software is het de overweging waard om over te stappen naar een nadere browser om om de standaard internetzone op restricted te zetten en de trusted site zone op normal om daar later U favoriete sites aan toe te voegen.

Ik hoop dat mijn bijdrage nuttig voor U is. Laat het me asjeblieft weten wat U van mijn bijdrage vond. Het is niet mijn opzet om met mijn kennis te lopen 'patsen', maar het is mijn opzet om via jullie andere mensen te helpen in de wereld die bestaat uit nulletjes en eentjes.

Met vriendelijk groet
J.F. Harsveld

__________ NOD32 1.1449 (20060317) Information __________

This message was checked by NOD32 antivirus system.
http://www.eset.com

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 13:15 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^^

Grappig.

Alleen zitten aan een online offsite backup ook weer nadelen, ligt er maar net aan hoe dik je upload is, en niet elke ISP maakt backups van homepage directories.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

BackSlash32 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 14:02:
^^

Grappig.

Alleen zitten aan een online offsite backup ook weer nadelen, ligt er maar net aan hoe dik je upload is, en niet elke ISP maakt backups van homepage directories.
Is dat echt zo?

Ik vernam ooit dat een back-up van de homedriveruimte bij de service hoorde. Is dat niet iets wat de veiligheidsdienst hoort te weten?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja, euh...
Homepage ruimte voor 5.000 actieve users @ 50MB backuppen.
da's 250GB.
Zie je het voor je?

Heb jij een keiharde garantie over retentietijden gezien in je AV?
Als er al een backup wordt gemaakt, dan moet je zeker niet verwachten dat je een backup van een week geleden ook nog terug kan krijgen, hooguit van de dag ervoor.

Bij een domain hoster heb je meer kans, maar ook daar geldt: wat staat er in de voorwaarden, en hoe pakt $isp het aan.

En ik zie ook niet in wat die "veiligheidsdienst" (hallo, 't is de AIVD niet) ermee te schaften heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 18-03-2006 20:08 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Als we toch in discussie zijn:

->Weinig mensen hebben hun homedrive propvol staan.
->Meer dan de helft gebruikt zijn homedrive niet eens.
->250 GiB? Ik denk eerder aan een slordige terabyte voor een kleine ISP?
->Mochten ze geen back-up maken dan nog is die ruimte betrouwbaarder dan jouw enkele schijf ;)
->Ik ben benieuwd hoeveel klantverlies een ISP kan veroorloven als je prachtige website ineens foetsie is en zij zeggen van: "eigen schuld, jammer dan, onze excuses voor het ongemak >:) "
->Wie bewaart zijn back-up dan ook op één plek? Echt belngrijke data moet minimaal 2 voudig zijn opgeslagen.
->Het back-uppen van 600 GiB aan informatie (bij ons) is voor een bedrijf niet zo heel bijzonder, hoor ;)

Maar je hebt goede argumenten, zondermeer. Er gaat een mail naar mijn ISP en ik wil hier meer van weten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 09:00 ]

Pagina: 1