[html] IE bedenkt zijn eigen breedte?

Pagina: 1
Acties:

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Topicstarter
ik ben bezig met een website, waarvan het template er al heel lang is, dus ik weer dat de coding enigszins uit het stenen tijdperk is, maar het is eigenlijk teveel om allemaal over te stappen...

http://82.92.37.54/~timo/...n=groupy&page=photos&id=4
bijvoorbeeld deze pagina, werkt perfect in firefox, maar IE verzint er een hele lap bij in de breedte, zie andere pagina's... dit komt door de textarea onderin... maar ook met grote plaatjes zou hij het doen, nu heb ik het daar kunnen oplossen door een achtergrond ervan te maken... maar hier tast ik in het duister...

heeft iemand een idee hoe ik het zou kunnen oplossen, of weet iemand waar het probleem zit?

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:22
Wat is nu het preciese probleem? Ik zie namelijk geen enkel verschil tussen IE en FF. Het enige dat in me op komt op basis van je omschrijving is de implementatie van width en height in IE. Hiervoor geldt dat ze ongeveer werken als min-width. Als er een breder element "in" zit rekken elementen gewoon op in IE. Een oplossing daarvoor is het specificeren van overflow-gedrag.

Regeren is vooruitschuiven

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Topicstarter
oh was eventjes vergeten dat het alleen zichtbaar is als je bent ingelogd want dan komt die textarea onderin pas... maar de breedte van het geheel wordt dus meer als die textarea daar staat... en ik zou niet weten hoe ik het moet verhelpen...

als ik straks thuis ben zal ik even updaten zodat het probleem zichtbaar is...

(het is aangepast, de textarea onder comments is zichtbaar)

[ Voor 9% gewijzigd door Tjeemp op 15-03-2006 15:49 ]

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Topicstarter
er is niemand die hier verder ooit problemen mee heeft gehad dat het voor jan lul er iets bij zet?
of iig weet hoe ik het weer weg krijg hehe

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Dat we niet antwoorden binnen zo'n 2,5 uur wil niet zeggen dat niemand het probleem heeft gehad ;)
En ik denk (zonder echt direct te kijken) dat t-mob gelijk heeft hoor, probeer eens met overflow.

United we stand, and divided we fall

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

*Persoonlijk* ga ik niet al jouw code doorworstelen om voor je uit te vinden waar het probleem in zit ;) . Het probleem doet bij mij ook denken aan wat * T-MOB zei, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Iniedergeval denk ik dat je een stuk meer antwoorden en hulp krijgt als je je pagina uit elkaar sloopt zodat alléén de relevante code overblijft :) . Nog mooier zou zijn als je dat twee keer doet, één keer mét textarea, en één keer zonder.

DM!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Topicstarter
ik heb nu gevonden dat het alleen gebeurt met elementen die breder zijn dan 400px, terwijl het geheel toch echt breder is... dus ik snap er nog weinig van maar hier kan ik iig mee werken

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-02 21:08

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Ik zou maar eens beginnen met onder andere het netjes afsluiten van alle elementen en het ervoor zorgen dat je pagina (iig grotendeels) valideert. Op deze manier is het niet gek dat IE wellicht raar gedrag vertoont:

http://validator.w3.org/c...%26page%3Dphotos%26id%3D4

Specs | Audioscrobbler

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
persoonlijk zou ik ook alle stijlen in de stylesheet zetten en niet half/half

zo staan er nu bv breedtes hardcoded in je html, op die manier blijf je bezig met pagina wijzigen/ css wijzigen en weer pagina wijzigen etc.

en valideren kan idd ook geen kwaad om er iig voor te zorgen dat je code correct is

Mijn rig

Pagina: 1