[Digitaal geluid] Optische of coaxiale kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• HikL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-02 16:59
Ik ben op dit moment een nieuwe pc aan het samenstellen. Nu wil ik deze zowel gebruiken om regelmatig wat DVD's op te kijken als om spellen te spelen. Ik las in de FAQ dat een digitale kabel alleen stereo geluid of DTS geluid doorgeeft dus dat om spellen te spelen je beter de standaard jackpluggen kunt gebruiken. Nu is mijn idee om beide aan te sluiten (dit kan namelijk op de set die ik wil kopen, Logitech Z-5400 Digital 5.1) en dan te switchen van jackpluggen naar digitaal op het moment dat ik er een DVD is stop. Nu is mijn vraag in eerste instantie of dit mogelijk is en nuttig is, en vervolgens of ik dan een optische of coaxiale kabel moet gebruiken voor het beste resultaat?

Alvast heel erg bedankt,
AFTT

Nog wat details over de combinatie die ik wil gaan gebruiken:
Mobo Asus A8N-SLI digitale audio uitgang
Logitech Z-5400 Digital 5.1 Speaker System
Creative X-Fi als geluidskaart voor de spellen etc

• HikL
bump

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 20:16

Xenan

Tree-of-life

Digitale kabel geeft alle gebruikelijke formaten door, dus stereo, dolby 5.1/6.1 en DTS. Dus waarom jackpluggen? Dat begrijp ik nog niet uit je vraag.

Optisch of coax maakt niet uit. Over deze korte afstand (ca 1 meter) is er absoluut geen verschil tussen optisch en coax, hoe graag sommige mensen je anders willen laten geloven.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Coax kabel is wat makkelijker en zeker goedkoper als het over een wat langere afstand gaat, maak de kabel echter niet te lang.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

nicetas schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:28:
Digitale kabel geeft alle gebruikelijke formaten door, dus stereo, dolby 5.1/6.1 en DTS. Dus waarom jackpluggen? Dat begrijp ik nog niet uit je vraag.
Met games krijg je geen 5.1 door je spdif, of je moet een soundstorm hebben.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• HikL
deepspace schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:34:
[...]

Met games krijg je geen 5.1 door je spdif, of je moet een soundstorm hebben.
Vandaar dat ik voor de games dus over wil schakelen op de 3 normale kabels die je in je soundcard stopt. Maar is dit reëel? Kan de computer en software hier gewoon tussen schakelen?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
AFTT schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 23:12:
[...]

Vandaar dat ik voor de games dus over wil schakelen op de 3 normale kabels die je in je soundcard stopt. Maar is dit reëel? Kan de computer en software hier gewoon tussen schakelen?
jahoor.

je kan ook een Terratec kaartje halen.. kan ook 5.1 channels naar de spdif sturen (encode dus)

404 Signature not found

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is nu echt vorige week nog behandeld. [search=optisch coax]

Ik kan je vast vertellen: Maakt niet uit.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.