Wat heb je nodig voor het assembleren.

Pagina: 1
Acties:

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12-2025
Graag wil ik binnenkort een nieuwe pc bestellen. Nu had ik zelf z'n lijstje ongeveer in het hoofd (budget 1000 eurie incl monitor);

AMD Athlon 64 Venice 3500+, Socket 939, OEM
Arctic Freezer 64 Pro
Kingston KVR400X64C25/512 DDR SDRAM, 512 MB, PC3200, 400 MHz,
Arctic Silentium T2 450 Watt, Zilver
Maxtor DiamondMax Plus 10 250 GB, 7.200 rpm, 16 MB, SATA/300
Asrock 939Dual-SATA2
Asus EN6600GT /TD 128 MB, PCI Express x16
OEM 3,5 diskettestation Zwart
NEC ND-4570 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM
Logitech Cordless Internet Pro Desktop Zwart, OEM
excl. monitor (die pik ik lokaal ergens op, lijkt me veiliger ivm die pixel meukbende)

Gebruik makende van de best guide van tweakers en wat extra info op de verschillende review/hardware sites (toms,anandtech,firingsquad).
Na lang wikken en wegen dus z'n soort systeempje bij elkaar gezocht (tis eigenlijk een kleine rip off van het multimedia systeem van best guide maart maargoed).

Maar nu me vraag (opmerkingen over wat ik beter anders er in kan zetten is wenselijk maar niet echt nodig), wat heb ik nog meer nodig als ik dit systeem zelf in mekaar wil zetten. Koelpasta/thermische pasta/epoxy (dat gebruikten ze vroeger toch?) nodig voor het monteren van de cpu? Extra kabels voor aansluitingen diskdrive en/of HD's? Weet wel hoe ik een en ander in de pc moet zetten, maar een heel systeem heb ik nog nooit zo 'from scratch' in mekaar gezet.
Neem aan dat het allemaal vrij compleet wordt geleverd, maar die kleine dingen zijn opzich wel relaxt als je die er meteen bij hebt, ipv eerst ergens in de stad op zoek na een kabeltje of iets dergelijks (wat je vaak ook nog op kosten jaagt ook).

ps. na wat gezoek enzo ben ik wel iets wijzer geworden, maar knal hem toch maar op het forum. heb in ieder geval thermische pasta nodig, las ik.

[ Voor 3% gewijzigd door ksi op 15-03-2006 00:11 ]

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
soms zit pasta op je koeler...maar dan nog is het wel aan te raden om dat er af te halen en arctic silver 5 oid te gebruiken. Dat spul is echt merkbaar beter.

Heb je welles cpu op moederbord geinstalled? op zich is dat ook neit moeilijk...het wijst zich vanzelf. Niks overhaasten en dan moet dat goed komen. Het mooie van hedendaagse cpu coolers is dat je ze er veel eenvoudiger op zet. Eerst moest je nogal wat kracht gebruiken met schroevendraaier.

Het is vaak zo dat een goedkoper moederbord (geen deluxe moederbord) maar 1 ide kabel levert. Maar aangezien je sata schijf hebt, moet dit geen probleem zijn.

Ik zou trouwens niet voor dat cordless meuk gaan. Als jhet niet hoeft doe het dan niet, zo denk ik meestal. Het ultrax keyboard van logitech is erg strak/mooi en erg goedkoop (€22?). En de logitech mx310 heb ik laatst ergens voor € 15,90 gezien.

Ik meen me ook te herinneren dat die kast van Arctic net even iets anders in elkaar zit dan anders. HD wordt echt opgehangen in box met elastieken.

Voor de rest, leuk systeem

[ Voor 28% gewijzigd door CRAM op 15-03-2006 00:23 ]

Verwijderd

RTFM (ik bedoel van de boekjes, niet de faq van hier), geduld (erg belangerijk), pasta(vaak niet nodig omdat er zit wel erbij), eventueel paar pata/sata kabeltjes(vaak zit er genoeg erbij behalve bij budget bordjes) en een schroevendraaier(die heb je vast wel in huis)!

Dus... Je hebt niks echt nodig :P

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 15:31
..wat de bovenbuurman al zegt, het 'installeren' van je CPU gaat vanzelf; je merkt het vanzelf als de CPU in de socket valt (je kunt hem dan niet meer 'draaien'). Ook moet je erop letten dat je geen dikke klodder koelpasta gaat gebruiken, maar misschien heb je dit ergens anders op GoT wel gelezen ;).
Verder kan ik je al tip meegeven dat je niks moet forceren, je maakt het alleen maar kapot (ervaring.. |:( )
Voor je combi CPU-mobo zou ik even goed in de handleiding kijken (duh), volgensmij moet je bij dat mobo voor jouw athlon nog een paar jumpers verplaatsen (kan het ook fout hebben).

Ik neem ook aan dat je voeding wel een SATA voedingsconnector heeft voor op je SATA HD, maar ik weet niet zeker of SATA kabels bij je mobo geleverd worden (en het is altijd beter om 1 kabeltje te veel dan te weinig te hebben :))

Ook zou ik voordat je 230V door je nieuwe pc gaat jagen alles even goed nakijken, alles goed vastdrukken etc etc (maar ook dit zal je vast wel al weten ;))

Succes met de assemblage van je systeem :)

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Idd naast de componenten heb je aan huis- tuin- en keukengereedschap genoeg.
Dat wil zeggen een normaal formaat kruisschroevendraaier, tangetje voor tywraps en eventueel een punt tangetje voor moeilijk bereikbare schroefjes.

Daarnaast let ook op de kleding die je draagt, ontlaad je zelf aan de verwarming oid van de statische elektriciteit. (Vooral bij wollen en fleeche truien die ik zelf nog wel eens draag en dan uittrek kan je je zelf knap laden.)

En zoals hierboven gezegd meestal zitten er wel voldoende kabels bij. Bij sommige merken (MSI bv.) kun je ook op de website zien wat er mee geleverd wordt.

No signature found

• CRAM
  • Laatst online: 15-01-2025
Bij dit moederbord hoef je geen jumpers te verplaatsen en het moederbord levert zeker weten een voedingsconnector voor je hd. Maar waarschijnlijk heeft de Arctic behuizing met voeding die ook al.

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Op zich staat er in de hedendaagse boekjes genoeg over hoe je alles moet installeren :)
Ook is mijn ervaring dat bij gewoon (dus niet budget ;)) alles wat je nodig hebt er wel bij zit.
Wat ik eerste keer heb gedaan is een vriend die ook zn eigen PC in elkaar had gezet gevraagd of die even een middagje wou helpen. Eigenlijk niet echt nodig, maar geeft altijd een beetje meer zekerheid, en twee mensen weten meer dan een ;)

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:43
Ik heb bij me eigenkast genoeg gehad een kruiskop schoevendraaiers, wat kennis en ruimte :).

• Nevie
  • Laatst online: 04-02 19:35
Van de PC's die ik heb geklust weet ik dat ik eigenlijk alles al in de dozen had zitten, en dus geen extra spullen nodig had om hem in elkaar te zetten. In princiepe moet het lukken, maar vaak is koelpasta handig en uiteraard je eigen creativiteit.

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik dacht ik doe nog even een updateje. Beetje erg laat (maar ja beter laat dan ... precies :) )

Heb alles nu in orde, alleen tis nog beetje herrie vind ik (vriend van me vind me een zeikerd maargoed). Binnenkort eens even kijken na een andere ventilator voor me northbridge (of passief koelen) en andere videokaart koeler; spint lekker op 6000 rpm (al is ddat wel te regelen met rivatuner).

Ben er wel blij mee :)
Leuk projectje zo die meuk in mekaar zetten.
Thanks voor de tips iig!

ltr.
Pagina: 1