Silverstone LC10M Power On via Remote werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 464 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rene_1980
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-06-2007
Hoi,

ik heb hier een Silverstone kast met zo'n ingebouwde VFD/IR module.

Ik heb het geheel aangesloten zoals in de handleiding staat, maar er blijft een probleem bestaan.

Welliswaar lukt het me om via de afstandsbediening de PC op standby te zetten, maar ik krijg de PC op die manier niet aangezet.

Ik heb al op div. fora naar dit probleem gezocht, maar zonder een 'echte' oplossing te vinden. Er wordt soms gesproken over een aparte kabel die Silverstone zou kunnen leveren?

Misschien heeft iemand hier dezelfde kast en herkent dit probleem? Klopt het verhaal van een speciale kabel?

Merci!

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:15

oshiro

Chill, dude.

Hoe staat je windows ingesteld? Je kunt namelijk instellen dat hij uitgaat of in hibernate, of op standby gaat wanneer je de uit-knop indrukt.

Zet de kast de PC uit via een USB-opdracht? Of gewoon via een stekkertje op het paneel en het moederbord?

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• Rene_1980
Windows staat goed -> standby on power-button.

Ik denk dat de kast idd wordt uitgezet via een USB opdracht -> VFD/IR module is aangesloten via USB connector op mobo. Maar het rare is, dat de unit geen stroom krijgt via USB, maar via een 3.5" floppy power connector.

Ik vermoed dat hier geen spanning meer op staat in standby mode, en dat daarom de VFD/IR unit niet meer op m'n afstandsbediening kan reageren.

• oshiro

oshiro

Chill, dude.

Hmzz, ik denk niet dat je display uitgaat als je hem in standby zet, toch? Dat zou gebeuren als hij geen stroom meer krijgt. Hij krijgt btw stroom van een floppyconnector omdat de USB-poort niet genoeg vermogen kan leveren (500mA op 5V) dus dat is niets om je zorgen over te maken.
Wat me anders logisch lijkt is dat je USB-poort uitgeschakeld wordt ofzo in standby. Kun je via dezelfde USB-poort met een USB-muis windows uit standby halen door de muis te bewegen?

[ Voor 4% gewijzigd door oshiro op 16-03-2006 10:09 ]

• Rene_1980
Jawel, in standby mode (S3) gaat de VFD uit.
Dat is ergens ook wel te begrijpen, want in S3 standby mode krijgt enkel je RAM nog stroom om z'n inhoud te bewaren. Alle andere voedingen worden afgezet. Toch?

En volgens mij ligt hier het probleem -> de VFD krijgt stroom via de floppy kabel, die in standby mode geen stroom meer krijgt. Maar aangezien het moederbord en RAM in S3 wel nog stroom krijgen, vraag ik me af of ik die spanning niet ook kan 'omleiden' naar de VFD unit.

• oshiro

oshiro

Chill, dude.

Wat je dan kunt doen is het volgende:
  • de S3 state niet gebruiken en ipv daarvan hibernaten;
  • stroom aftappen van je ATX (20 of 24pins)-kabel, als de correcte voltages daarbij aan blijven staan. Je hebt 12V en 5V nodig.
Wat zegt de handleiding van je VFD? Staat daar niets over vermeld? Beetje maf, een mooie feature die niet werkt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door oshiro op 16-03-2006 12:12 ]

• Rene_1980
Tsja, hibernaten is niet echt een optie want dan kun je nog altijd niet via je afstandsbediening de pc laten opstarten.

De handleiding is trouwens erg kort en helaas niet al te duidelijk (monochroom afbeeldingen).

Stroom aftappen van de ATX kabel is inderdaad waar ik op hoop. Volgens de ATX spec heb je in standby mode 5 V beschikbaar, van 12 V kan ik niets vinden. Denk je dat ik die 12V echt nodig ga hebben?

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit is niet echt casemodding. Schopje naar OH dus.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Rene_1980
Sprite_tm schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 12:40:
Dit is niet echt casemodding. Schopje naar OH dus.
Ik wist het ook niet zeker of het wel onder 'modding' hoorde, maar voltages van je ATX connector aftappen is anders ook niet helemaal 'standaard' ;)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:07

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het in en uit schakelen van je systeem met de afstandediening wordt gerealiseerd doordat je VFD/IR module tussen je power button en je moederbord wordt geplaatst. Kijk even naar de volgende linkjes:

http://www.silverstonetek.com/products-lc10m.htm
http://www.silverstonetek...tion%20guide/vfdguide.jpg

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Rene_1980
Die plaatjes ken ik :) En ik heb de VFD/IR ook zo aangesloten.

Helaas werkt dus bij mij enkel het uitschakelen. Inschakelen via de afstandsbediening werkt niet. Ik vermoed daarom dat er in S3 mode geen spanning op de floppy kabel staat die ik gebruik om de VFD/IR unit van stroom te voorzien.

Heb jij zo'n zelfde kast en werkt het bij jou wel dan?

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Rene_1980 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 13:24:
Die plaatjes ken ik :) En ik heb de VFD/IR ook zo aangesloten.

Helaas werkt dus bij mij enkel het uitschakelen. Inschakelen via de afstandsbediening werkt niet. Ik vermoed daarom dat er in S3 mode geen spanning op de floppy kabel staat die ik gebruik om de VFD/IR unit van stroom te voorzien.

Heb jij zo'n zelfde kast en werkt het bij jou wel dan?
Nee ik heb (nog niet) een dergelijke kast. Ik ben al een tijdje naar deze behuizingen aan het kijken voornamelijk ook naar de LC16M welke op een zelfde manier functioneerd. Voordat ik iets koop probeer ik er veel over te lezen reviews, reacties van bezitters en fabriek specificaties, zodoende wist ik dat de VFD/IR module tussen je moederbord en de power button komt te zitten. Maar als ik jouw posts zo lees lijkt het wel dat je gelijk hebt, dat je VFD/IR module gewoon niet de benodigde spanning krijgt om te reageren op de afstandbediening het systeem te starten.

Als je in de FAQ van Silverstone kijkt dan zie je een vraag/probleem staan welke jij nu ondervindt. Ik begrijp dat jij je VFD/IR module hebt aangesloten op een floppy power stekker van je voeding, dit is volgens de FAQ niet goed. Je zou een extra kabel moeten hebben welke tussen de ATX kabel van je voeding en de aansluiting van je moederbord komt te zitten. Kijk hier maar eens naar: http://www.silverstonetek.com/Q&A%20LC10M.htm (onder aan de pagina)

Ik hoop dat je daar wat aan hebt... of had je dit al gevonden?

[ Voor 47% gewijzigd door _Dune_ op 16-03-2006 13:59 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Rene_1980
_Dune_ schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 13:39:
Ik hoop dat je daar wat aan hebt... of had je dit al gevonden?
He! Ik kende deze pagina wel al, maar nu ik er wat beter naar kijk zie ik inderdaad een soort ATX-naar-ATX stekker met een aparte aansluiting voor de VFD/IR unit.

In ieder geval zat deze kabel niet bij m'n case. Tot zover m'n ATX connector modding aspiraties - ik ga eerst Silverstone wel vragen waar ik zo'n "ATX powerup" cable (what's in a name?!) kan krijgen.

Ik hou je op de hoogte - want verder is dit wel echt een geweldig goede kast.

PS: Gezien je info-zoektocht zul je wel willen weten dat de ingebouwde IR receiver niet compatible is met MCE IR afstandsbedieningen en keyboards. Het schijnt dat de kasten van OrigenAE wel met dit signaal overweg kunnen.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Rene_1980 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:17:
[...]
PS: Gezien je info-zoektocht zul je wel willen weten dat de ingebouwde IR receiver niet compatible is met MCE IR afstandsbedieningen en keyboards. Het schijnt dat de kasten van OrigenAE wel met dit signaal overweg kunnen.
Zover ik reviews heb gelezen werkt de standaard meegeleverde afstandbediening ook met MCE 2005.
Ik kreeg zelf van een computer winkel zelfs de tip niet de meegeleverde software te installeren, maar gebruik te maken van MCE 2005.Maar begrijp ik uit jouw reactie dat de meegeleverde afstandbediening niet overweg kan met MCE 2005?

Overigens denk ik er over om misschien MediaPortal te gebruiken, hier lees ik ook goede dingen over.

Verwijderd

Heb je de volgende parameter in de bios ingesteld 'Power on through USB' oid ?
Zo doe ik al jaren mijn pc aan, een ram op mijn spatiebalk... (USB keyboard)

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:42:
Heb je de volgende parameter in de bios ingesteld 'Power on through USB' oid ?
Zo doe ik al jaren mijn pc aan, een ram op mijn spatiebalk... (USB keyboard)
De VFD/IR module schakeld het systeem niet via de USB poort in, maar via eenschakeling tussen de voeding en powerbutton. :)

• Rene_1980
_Dune_ schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:36:
[...]

Zover ik reviews heb gelezen werkt de standaard meegeleverde afstandbediening ook met MCE 2005.
Ik kreeg zelf van een computer winkel zelfs de tip niet de meegeleverde software te installeren, maar gebruik te maken van MCE 2005.Maar begrijp ik uit jouw reactie dat de meegeleverde afstandbediening niet overweg kan met MCE 2005?
Sorry, ik druk me ongelukkig uit - de meegeleverde afstandsbediening (beter gezegd: de VFD/IR driver) werkt inderdaad met MCE 2005. Maar Microsoft levert ook zelf afstandsbedieningen en IR draadloze toetsenborden. Helaas werken deze niet samen met de ingebouwde Soundgraph iMON IR ontvanger. Reden is dat Microsoft een standaard Philips IR protocol gebruikt en Soundgraph een 'vernieuwde' versie..

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Rene_1980 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:56:
[...]

Sorry, ik druk me ongelukkig uit - de meegeleverde afstandsbediening (beter gezegd: de VFD/IR driver) werkt inderdaad met MCE 2005. Maar Microsoft levert ook zelf afstandsbedieningen en IR draadloze toetsenborden. Helaas werken deze niet samen met de ingebouwde Soundgraph iMON IR ontvanger. Reden is dat Microsoft een standaard Philips IR protocol gebruikt en Soundgraph een 'vernieuwde' versie..
Is het dan een probleem om de standaard meegeleverde AB te gebruiken of is de MS uitvoering veel beter, misschien beter ingericht op MCE2005?

• Rene_1980
Kijk, dit is pas wat ik noem service: Silverstone heeft binnen een paar uur al op m'n vraag geantwoord:
[...] did you received the 24pin ATX adapter with your case? Please take a look at attached picture. We can send you this adapter, then you are able to turn on the system from Off-Mode.
Even afwachten op m'n ATX kabel en dan moet dit probleem dus verleden tijd zijn!

Wat betreft jouw laatste vraag:
_Dune_ schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 15:31:
[...] Is het dan een probleem om de standaard meegeleverde AB te gebruiken of is de MS uitvoering veel beter, misschien beter ingericht op MCE2005?
De standaard meegeleverde AB werkt voor zover ik kan zien prima. Bovendien kun je de knoppen zelf programmeren en afstellen op MCE2005, dus je zou het wel goed moeten kunnen krijgen. Heb er nog te weinig ervaring mee...

Verwijderd

Wat kost die ATX-voedingskabel en waar heb je hem nu in bestelling staan?
Ik had hem ook op een afbeelding zien staan maar bij mijn behuizing zat deze standaarrd ook niet. Misschien later aan het pakket van deze behuizing toegevoegd?

• Rene_1980
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:14:
Wat kost die ATX-voedingskabel en waar heb je hem nu in bestelling staan?
Ik had hem ook op een afbeelding zien staan maar bij mijn behuizing zat deze standaarrd ook niet. Misschien later aan het pakket van deze behuizing toegevoegd?
Als je een Silverstone kast hebt kun je naar Silverstone support mailen. Heb ik in ieder geval gedaan en ze hebben me de kabel kosteloos toegestuurd! Da's pas service :)

Waarom de kabel niet standaard wordt meegeleverd weet ik niet. Ik denk niet dat het 'standaard' is voor de Imon unit. Heb al wat maffe situaties meegemaakt (systeem naar standby, maar nog altijd tekst op de VFD - komt natuurlijk omdat er geen nieuwe data naartoe wordt gestuurd maar de spanning wel blijft staan!!)

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 20:27
Ik weet, een heel oud topic, maar voor mensen die nu informatie zoeken over de Silverstone kasten en bovenstaande kabel-sores lezen: bij mijn LC16 kreeg ik wel de juiste ATX kabel bijgeleverd.

Flickr PSN ID= cheironnl

Pagina: 1