[Mediaplayer Classic ffdshow] Aspect ratio niet te wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Als ik een AVI filmpje (Xvid) afspeel met Mediaplayer Classic + ffdshow, is de aspect ratio niet te wijzigen in MPC (ongeacht welke instellingen in MPC zelf).

Draai ik een MPEG2 filmpje (MPC's ingebouwde filters), dan werkt de functie wel.

Ik meen mij te herinneren dat dit ooit wel werkte, voor zover ik uit kan vinden treedt het alleen op bij combinatie MPC + ffdshow. Iemand een idee of het uberhaupt mogelijk is de aspect ratio te wijzigen bij gebruik van een externe video decoder (bijv. ffdshow)?
En zo ja, waarom dit niet (meer?) werkt?

Alvast bedankt :)

[ Voor 7% gewijzigd door roelio op 14-03-2006 23:42 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:12

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je kan het hele beeld vervormen door op 2, 4, 6 en 8 te drukken op je numpad (waar dus de pijltjes opstaan).
Met 5 reset je de aanpassingen.

[ Voor 16% gewijzigd door Gizz op 15-03-2006 11:42 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Dat is me duidelijk, maar dat werkt dus alleen met MPC's interne filters (bijv MPEG2).
Vraag is dus of dat ook werkt met externe filters (ffdshow).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:12

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bij mij werkt het met alles, dus ook bijvoorbeeld bij Xvid die door ffdshow gepresenteerd wordt.
Nou heb ik niet de laatste versie van MPC, dus misschien is het een bug in de nieuwste versie?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Hier werkt het niet met versie 6.4.8.6 tm .9

Welke versie heb jij, dan probeer ik die even.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Heb MPC v6.4.8.2 gedownload, daarna werkt het weer. Toen weer ff getest met v6.4.8.9 en alles werkt weer naar behoren... Weet dus niet waar het probleem zat, maar het is opgelost :)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Even een subtiel schopje.

Ik heb dit probleem nu dus weer. Ik kan het beeld verkleinen en vergroten (numpad 1 bijv), maar niet vervormen (2, 4, 6, 8 ). Het maakt niet uit hoe alle aspect ratio settings en locks staan, heb ze allemaal geprobeerd.

De vorige keer draaide ik een tijdje een oudere versie van MPC en later weer de nieuwe en het probleem was verdwenen, helaas deze keer niet ...

Iemand een idee waar dit aan ligt of welke instelling ik over het hoofd zie?

Kan online eigenlijk niets vinden hierover, niet op de Sourceforge forums, niet via Google etc.

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 06:26
Controleer de key settings eens. Mss zijn de numerieke toetsen ineens niet meer aan die functies toegewezen. Ik heb ook altijd gedonder met de key settings na een upgrade van MPC.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Dat staat wel goed, heb ze zelfs al een keer gewijzigd en opnieuw ingesteld :)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Eindelijk via de Sourceforge forums een bugpost gevonden over dit probleem :)

Workarounds:

- Doet zich voor bij laatste versies (iig 6.4.8.6 +)
- Vaak in combi met ffdshow
- INI file verwijderen en alle MPC gerelateerde register sleutels verwijderen

Meer info @ https://sourceforge.net/t...roup_id=82303&atid=565649

[ Voor 17% gewijzigd door roelio op 30-08-2006 13:41 ]

Pagina: 1